اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950705139005500

تلاش دوجانبه برای توسعه تجارت مستقیم ایران وتایوان

کد: 13950705139005500

https://goo.gl/cdL9wf

، تهران , (اخبار رسمی): هیات تجاری اتاق تهران به منظور شرکت در مراسم روز تجارت با ایران و رایزنی با مقامات دولتی و بخش خصوصی برای گسترش مناسبات تجاری دوجانبه به تایوان سفر کرده است.

تلاش دوجانبه برای توسعه تجارت مستقیم ایران وتایوان

به گزارش اخباررسمی به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی تهران، در ابتدای ورود هیات تجاری اتاق تهران در یکشنبه شب، شورای توسعه تجارت خارجی تایوان با برپایی یک ضیافت شام به اعضای هیات ایرانی خوشامد گفت.

در این مراسم «والتر یه»، معاون شورای توسعه تجارت خارجی تایوان، ضمن خوشامدگویی به هیات ایرانی، اتاق تهران را به عنوان یکی از مهمترین اتاق‌های بازرگانی در کشورهای غرب آسیا توصیف کرد و گفت ایران یکی از همکاران تجاری مهم ما در خاورمیانه محسوب می‌شود. او در ادامه به سفر خود در سال 2009 به ایران اشاره کرد و گفت: این سفر در قالب هیاتی متشکل از 81 شرکت تجاری و صنعتی از تایوان صورت گرفت که در آب شدن یخ روابط اقتصادی ایران و تایوان موثر بود. چنانکه این دیدارها منجر به تاسیس اتحادیه همکاری‌های ایران و تایوان شد. والتر یه ابراز امیدواری کرد که ایران در مسیر توسعه اقتصادی خود، تایوان را به عنوان یکی از شرکای اصلی خود قرار دهد.

تلاش برای توسعه سهم تجارت مستقیم بین ایران و تایوان

در ادامه این نشست، محمود نجفی‌عرب، رییس کمیسیون اقتصاد سلامت اتاق تهران و سرپرست هیات ایرانی، با بیان اینکه هیات تجاری اتاق تهران بزرگترین هیاتی است که به تایوان سفر کرده است، ابراز امیدواری کرد که این هیات در تداوم و توسعه مراودات اقتصادی دو کشور موثر واقع شود. او با اشاره به دیدارهایی که اخیراً بین مقامات دو طرف برگزار شده است،گفت: این ملاقات‌ها و رایزنی‌ها جدی نشان‌دهنده عزم و علاقه دو طرف برای توسعه تجارت فی‌مابین است. نجفی‌عرب با بیان اینکه ظرفیت‌های بسیاری برای توسعه همکاری‌های اقتصادی دو کشور وجود دارد، گفت: منابع عظیم نفت و گاز، نیروی کار تحصیلکرده، ماهر و جوان،توسعه زیرساخت‌ها و تقاضای بازار داخلی و بازارهای همسایه از جمله مزیت‌های سرمایه‌گذاری در ایران است. او سپس به زمینه‌های مناسب همکاری دو کشور اشاره کرد و گفت: تولید قطعات اتومبیل، تاسیس مجتمع‌های فولاد و پتروشیمی، تحقیق، پژوهش و تولید دارو و  مواد اولیه آن می‌تواند از جمله فرصت‌های بالقوه‌ای باشد که با همکاری دو طرف به فعلیت برسد.

وی افزود: یکی دیگر از مزیت‌هایی که سرمایه‌گذاری در ایران را پراهمیت جلوه می‌دهد، بازار 400 میلیونی است که ایران به همراه کشورهای همجوار خود ایجاد می‌کند. نجفی‌عرب در ادامه با اشاره به اینکه حجم مبادلات ایران و تایوان حدود 5 میلیارد دلار برآورد می‌شود، گفت: با وجود حجم مناسبات مبادلات کمی بیش از یک میلیارد دلار از این داد و ستد دوجانبه به صورت مستقیم صورت می‌گیرد و باقیمانده آن به شکل غیرمستقیم انجام می‌شود. در حالی که ما خواهان آن هستیم که مبادلات دوجانبه به طور مستقیم و توسط فعالان اقتصادی دو طرف انجام گیرد.

سرپرست هیات تجاری اتاق تهران توجه مقامات تایوانی را نیز به این نکته جلب کرد که افزایش سهم تجارت مستقیم از مبادلات بین ایران و تایوان، انتفاع دو طرف را بالا می‌برد و هزینه‌های تجاری را نیز کاهش می‌دهد. هیات تجاری اتاق تهران در برنامه روز نخست حضور خود، دوشنبه پنجم مهرماه، دیدارهای متعددی با مقامات دولتی و بخش خصوصی تایوان خواهد داشت. ضمن این که همایش تجارت با ایران نیز در همین روز افتتاح می‌شود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران

سال 1263 مجلس «وکلای تجار» به عنوان اولین نهاد حامی تجار ایران شکل گرفت. این نهاد بعدها به اتاق بازرگانی تغییر نام داد. مورخان تاریخ اقتصاد ایران اعتقاد دارند، پایه تمامی فعالیت‌های صنفی و تخصصی بخش بازرگانی کشور از همین نهاد شکل گرفته است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]