وزیر تجارت استرالیا

تاکید بر انتقال تکنولوژی در روابط تجاری با ایران

کد: 13950710144305499

https://goo.gl/suav64

، تهران , (اخبار رسمی): من در بخش خصوصی ایران، اشتیاق بالایی برای ورود به بازار جهانی می‌بینم. با توجه به اینکه آثار تحریم‌ها هنوز پیداست، بخش خصوصی ایران نیاز به نوآوری در قراردادهای جهانی دارد.

تاکید بر انتقال تکنولوژی در روابط تجاری با ایران

به گزارش اخباررسمی به نقل روابط عمومی اتاق بازرگانی ایران، بعد از لغو تحریم‌ها و طی ماه‌های گذشته، مقامات مختلفی از کشورهای جهان به ایران آمده‌اند. اما وجه تمایز حضور وزیر تجارت استرالیا با مقامات دیگر کشورها چیست؟ این سوالی بود که خبرنگار استرالیایی، صبح امروز از رئیس اتاق ایران پرسید.

غلام‌حسین شافعی نیز در پاسخ گفت: حضور هیئت بلندپایه تجاری همراه با ایشان، برای ما بسیار قابل توجه است. این نشانه‌ای از علاقه‌مندی استرالیا برای ارتقای روابط تجاری با ایران است. اینکه وزیر تجارت استرالیا بعد از 14 سال به ایران سفر می‌کنند، نشانه اراده جدی برای گسترش روابط تجاری با ایران است. ما هم در تلاش هستیم تا پاسخ مناسبی به این سفر بدهیم. 

بر اساس گزارش گمرک، در انتهای سال 94، ارزش واردات از کشور استرالیا 39 میلیون و 808 هزار دلار بوده است. ارزش صادرات از ایران به استرالیا نیز 30 میلیون و 353 هزار دلار بوده است. این در حالی است که در سال 88، ارزش واردات از استرالیا به ایران 201 میلیون و 635 هزار دلار و ارزش صادرات از ایران به استرالیا نیز 46 میلیون و 886 هزار دلار بوده است. آن‌طور که گزارش‌های گمرک نشان می‌دهد، در سال 95 استرالیا در فهرست 20 کشور عمده طرف معامله در واردات و صادرات با ایران حضور نداشته است.

استیون کایوبو، وزیر تجارت، گردشگری و سرمایه‌گذاری استرالیا به همراه هیئتی بلندپایه از تجار استرالیایی میهمان اتاق ایران بود و با رئیس اتاق، دیدار داشت. دیداری که سنگ بنای افزایش روابط تجاری دو کشور را در آینده‌ای نزدیک، به دنبال داشت.

بخش خصوصی ایران را چطور ارزیابی می‌کنید؟

ایران اقتصادی دارد که انعطاف‌پذیر بوده است. من در بخش خصوصی ایران، اشتیاق بالایی برای ورود به بازار جهانی می‌بینم. با توجه به اینکه آثار تحریم‌ها هنوز پیداست، بخش خصوصی ایران نیاز به نوآوری در قراردادهای جهانی دارد.  

از نظر شما، تمرکز روی چه بخش‌هایی برای توسعه روابط تجاری ایران و استرالیا بهتر است؟

استرالیا برای برقراری روابط تجاری و سرمایه‌گذاری با بخش خصوصی ایران آماده است. مخصوصا این باور من است که فرصت‌ها و ظرفیت‌های زیادی وجود دارد. بخش خصوصی ایران متنوع و پایدار است و به صورت الگویی در منطقه، فعالیت می‌کند.

فرصت‌های زیادی بین دو اقتصاد ایران و استرالیا برای همکاری با یکدیگر وجود دارد. ما بخش‌‌ها و وجوه مختلفی را شناسایی کرده‌ایم که در آن‌ها می‌توانم با یکدیگر همکاری و سرمایه‌گذاری داشته باشیم.

فرصت‌های زیادی برای مدیریت منابع آبی، حوزه‌های کشاورزی تجاری و صنعت غذا، سلامت، آموزش که البته بخش‌هایی هزینه‌بر هستند.

اما حوزه‌ای که در صحبت‌های اخیرمان روی آن تاکید کرده‌ایم، مربوط به انتقال تکنولوژی و سرمایه‌گذاری در این حوزه بوده است. در کل حوزه‌های روابط تجاری ایران و استرالیا، بسیار وسیع است.

این سفر شما چه تاثیری بر روابط آینده ایران و استرالیا خواهد داشت؟

بعد از لغو تحریم‌ها، این ملاقات اولین قدم دو کشور برای ساخت روابط تجاری است.تمرکز من پس از این روی تقویت روابط اقتصادی با ایران خواهد بود. من مطمئن هستم که بعد از این ملاقات، می‌توانیم زمینه‌های جدید همکاری را تعیین کرده و به گسترش روابط تجاری‌مان ادامه دهیم.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

اتاق بازرگانی، صنایع، معادن وکشاورزی ایران

در اواسط قرن سیردهم هجری شمسی، نماینده فعال هیات تجار تهران، جاج محمدحسن امین الضرب بود که توانست با حمایت جمعی از بازرگانان، نظر موافق ناصرالدین شاه را برای تشکیل مجلس وکلای تجار ایران جلب کند و شاه هم در 12 شوال سال 1301 هجری قمری (1262 شمسی) اساسنامه این مجلس را تایید کرد. مجلس وکلای تجار ایران که به اختصار آن را «مجلس تجارت» هم می گفتند،

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]