اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950717152855989

متعاقب انعقاد تفاهمنامه همکاری محقق خواهد شد

مقاوم‌سازی پل‌های سواره‌روبا فناوری‌های نوین

کد: 13950717152855989

https://goo.gl/uuJTPI

، تهران , (اخبار رسمی): سازمان مشاور فنی و مهندسی شهر تهران با پژوهشگاه بین‌المللی زلزله‌شناسی و مهندسی زلزله تفاهمنامه همکاری علمی، آموزشی و تحقیقاتی امضا کردند.

مقاوم‌سازی پل‌های سواره‌روبا فناوری‌های نوین

به گزارش اخبار رسمی به نقل از پایگاه خبری معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران، رضا صادق‌دوست مدیر گروه مقاوم‌سازی و نگهداشت پل و ابنیه سازمان مشاور فنی و مهندسی شهر تهران ضمن اعلام خبر فوق، ارائه خدمات مهندسی زلزله در پروژه‌های مقاوم‌سازی پل‌های شهر تهران را از موضوعات مهم تفاهمنامه ذکر و اضافه کرد: سازمان مشاور فنی و مهندسی شهر تهران به منظور ارتقای کیفی طرح‌های بهسازی لرزه‌ای پل‌های سواره‌رو و استفاده از فناوری‌های نوین در این زمینه، از این پس از قابلیت‌ها و توانمندی‌های مشاوران فنی پژوهشگاه بین المللی زلزله شناسی و مهندسی زلزه بهره‌مند خواهد شد؛ ضمن آنکه با اجرایی شدن این تفاهمنامه، امکان انجام آزمایش‌های لازم روی سیستم‌های تکیه‌گاهی پل‌ها(نئوپرن‌ها و تجهیزات لرزه‌ای) فراهم می‌شود.
صادق‌دوست تعریف و اجرای پروژه‌های پژوهشی، کاربردی و بنیادی در بهسازی لرزه‌ای پل‌ها را از دیگر محورهای این سند همکاری دانست و یادآورشد: پژوهشگاه بین‌المللی زلزله‌شناسی و مهندسی زلزله با همکاری در تهیه و تدوین راهنمای آیین‌نامه‌ها، دستورالعمل‌ها، استانداردها و ضوابط فنی و اجرایی موردنیاز، به رفع ابهامات و نواقص ضوابط موجود کمک خواهد کرد.
وی آموزش منابع انسانی را از دیگر ابعاد تفاهمنامه همکاری سازمان مشاور فنی و مهندسی شهر تهران با پژوهشگاه بین المللی زلزله شناسی و مهندسی زلزله دانست و افزود: برگزاری دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی به منظور آموزش روش‌های نوین تحلیل، طراحی و ارزیابی آسیب‌پذیری و بهسازی لرزه‌ای پل‌ها، مصالح و روش‌های نوین بهسازی لرزه‌ای و همچنین آیین‌نامه‌های بهسازی لرزه‌ای از جمله اقداماتی است که متعاقب اجرایی شدن این تفاهمنامه، به منظور ارتقای دانش نیروی انسانی فعال در سازمان مشاور فنی و مهندسی شهر تهران در دستور کار قرار می‌گیرد.
به گفته مدیر گروه مقاوم‌سازی و نگهداشت پل و ابنیه سازمان مشاور فنی و مهندسی شهر تهران، شناسایی رفتار خاک پشت کوله پل‌ها در مواقع بروز زلزله و تعیین نحوه اعمال این رفتار در مدل‌های سازه‌ای، از موضوعاتی است که در سایه امضای این تفاهمنامه و در قالب یک پروژه مطالعاتی نظری و آزمایشگاهی تعریف شده است. اعمال نتایج حاصل از پژوهش فوق قادر است علاوه بر رفع برخی از مشکلات اجرایی طرح‌های مربوط به مقاوم‌سازی پل‌ها‌، هزینه‌های اجرایی را نیز کاهش دهد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران

معاونت فنی و عمرانی، یکی از معاونت های شهزداری تهران است که وظیفه ساخت، تجهیز و راه اندازی و نگهداری محدثات شهری را بر عهده دارد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

شهر و جامعه