اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950801164165980

برای نخستین بار راه اندازی شد

کانون محیط زیست در دانشکده سبز خاورمیانه

کد: 13950801164165980

https://goo.gl/RUYXiJ

، تهران , (اخبار رسمی): مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند پیرو عقد تفاهم‌نامه همکاری میان این سازمان و دانشکده فنی و حرفه‌ای دکتر شریعتی به منظور استقرار نظام مدیریت زیست محیطی، از راه‌اندازی کانون محیط زیست در این مرکز به عنوان اولین دانشکده سبز کشور و خاورمیانه خبر داد

کانون محیط زیست در دانشکده سبز خاورمیانه

به گزارش اخبار رسمی  به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان مدیریت پسماند، پیرو عقد تفاهم‌نامه همکاری میان سازمان و دانشکده فنی و حرفه‌ای دخترانه دکتر شریعتی به منظور استقرار نظام مدیریت زیست محیطی در مراکز آموزشی و به کارگیری اندیشه‌های خلاق دانشجویان در این حوزه، جعفری مدیرعامل سازمان با همراهی حجت‌الاسلام والمسلمین جوادی مسوول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشکده‌های استان تهران، مهندس ملازم شهردار ناحیه1منطقه19 و دکتر مهاجرانی رییس دانشکده شریعتی در مراسم استقبال از ترم اولی‌های این دانشکده حاضر شد.
دکتر جعفری طی سخنرانی خود در این مراسم که در سالن میلاد دانشکده شریعتی برگزار شد، با اشاره به مقام والای دانشجویان و شیرزنان ایرانی تصریح کرد: عملکرد بانوان در مدیریت بهینه پسماند شهر تهران بسیار تاثیرگذار است؛ مشارکت عمومی و استفاده از ظرفیت‌های بانوان به ویژه دانشجویان، نقش موثری در تحقق این امر ایفا می‌نماید.
وی با بیان این مطلب که در ایران به طور روزانه 50هزار تن زباله تولید می‌شود، افزود: تهران با تولید روزانه 7500تن زباله، تولیدکننده یک ششم زباله‌های کشور است. پسماند شهر تهران می‌تواند یک خیابان 110 کیلومتری را به عرض 10و ارتفاع 1 متر تحت پوشش قرار دهد.
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند با طرح مثالی، سخنان خود را این‌گونه ادامه داد: سه مجموعه ورزشی با تمام متعلقات آن برای انباشت زباله‌های تولیدی روزانه شهر تهران مورد نیاز است، همین موارد نشان می‌دهد که کاهش تولید پسماند و تفکیک آن تا چه میزان در حفاظت از محیط زیست پایتخت نقش حیاتی دارد.
وی با تاکید بر ضرورت رطوبت‌گیری پسماندها و بیان عوارض شیرابه در آلودگی طبیعت و به خطر انداختن سلامتی افراد، اظهار داشت: اگر هر خانواده تهرانی تنها 50 سی سی از مقدار آبی که داخل سطل زباله وارد می‌شود را کاهش دهد، روزانه 120هزار لیتر از حجم شیرابه‌ پایتخت کم خواهد شد.
دکتر جعفری از اجرای طرح نذر مهربانی در دانشکده شریعتی به عنوان اولین دانشکده سبز کشور و خاورمیانه خبر داد و اظهار امیدواری کرد: این مرکز به عنوان پایلوت طرح دانشکده سبزدرتهران انتخاب شده است؛ اما تلاش می‌شود با بررسی نقاط ضعف وقوت آن درسایردانشگاه‌های پایتخت نیز به اجرا درآید.
وی ساخت آلاچیق با استفاده از وسایل بازیافتی، تامین مخازن پسماند برای جداسازی زباله‌های تر وخشک و برگزاری تورهای تهران‌گردی علمی و زیست محیطی را از جمله مواردی دانست که سازمان مدیریت پسماند در تفاهم‌نامه همکاری با دانشکده دکتر شریعتی متعهد شده است.
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند با اشاره به لزوم همکاری دانشجویان در ارائه ایده‌های زیست محیطی و اطلاع‌رسانی به اطرافیان خود درخصوص اهمیت تفکیک پسماند، به دانشجویان فعال در این حوزه وعده داد: یک طرح برتر درهرفصل انتخاب می‌شود و دانشجوی ارائه دهنده آن به همراه خانواده با میزبانی این سازمان به مشهد مقدس اعزام خواهد شد.
وی ضمن دعوت از دانشجویان برای پیوستن به کمپین نذر مهربانی و جمع‌آوری درب‌های بطری، افزود: دانشجویان می‌توانند جزوه های ترمهای قبلی خودرا به طوررایگان یا با قیمتی پایین‌تردراختیار سایر دانشجویان قراردهند؛ با این عمل به جای تولید زباله می‌توان علاوه بر استفاده بهینه ازجزوه‌ها به اقتصاد کشور نیز کمک کرد.
دکتر جعفری با بیان این که جمع‌آوری درب‌های بطری کودکان کار را راهی مدرسه می‌کند،گفت: باجمع‌آوری500 عدد درب بطری یا پنج بطری نوشابه پر از آن‌ها، یک وعده غذا برای فرد نیازمندی تامین می‌شود.
وی ادامه داد: ما توانستیم با همین درب‌ بطری‌ها لوازم تحریر شمار زیادی ازکودکان کار برای ورود به مدرسه راتامین کنیم. هم چنین از همین طریق به تعدادی از معلولان نیازمند، ویلچر اهدا کرده‌ایم.
درادامه این مراسم دکتر مهاجرانی رییس دانشکده فنی وحرفه‌ای شریعتی به سخنرانی پرداخت.
وی توجه به موضوعات زیست محیطی را از جمله مهم‌ترین مسائل کشوردانست و گفت: اقدامات مهم درراستای ایجاد نخستین دانشکده سبزکشور وخاورمیانه با همکاری سازمان مدیریت پسماند صورت گرفته است؛ که باید توجه داشت موضوع اصلی این طرح دانشجویان هستند و بدون همکاری آن‌ها رسیدن به اهداف موردنظرمحقق نخواهد شد.
در پایان این مراسم حاضران پس از قرائت فاتحه‌ بر مزارشهیدان گمنام دوران دفاع مقدس، با هدف گسترش فرهنگ مدیریت پسماند به صورت نمادین نسبت به جمع‌آوری درب‌های بطری اقدام نمودند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران

سازمان مدیریت پسماند شهر تهران متولی اصلی مدیریت بر چرخه دفع پسماند و بازیافت پسماند در شهر تهران است. این سازمان در سال 1389 از ادغام سازمان بازیافت و تبدیل مواد شهرداری تهران و سازمان خدمات موتوری تشکیل شد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

علم و آموزش