دولت به جای بنگاه‌داری، سیاست‌گذاری کند

کد: 13950802166355499

https://goo.gl/GJWdIF

، تهران , (اخبار رسمی): سیاستی که دولت در این شرایط باید پیش بگیرد این است که حجم دخالت خود را در اقتصاد کمتر کند؛ دولت‌ها باید در تنظیم نرخ ارز سیاست درستی در پیش بگیرند و به بهبود فضای کسب‌وکار کمک کنند.

دولت به جای بنگاه‌داری، سیاست‌گذاری کند

به گزارش اخباررسمی به نقل روابط عمومی اتاق بازرگانی ایران، سیدبهادر احرامیان، عضو کمیسیون رقابت، خصوصی‌سازی و سلامت اداری درباره اینکه دولت برای خروج از رکود و رونق اقتصادی چه سیاستی باید در پیش بگیرد گفت: در شرایط حاضر، بهترین کاری که از دولت‌ها انتظار می‌رود این است که حجم دخالت دولت در اقتصاد کمتر شود؛ در همه جای دنیا و در همه کشورهای توسعه‌یافته، اقتصاد پیشرفته الگو این است که دولت‌هادر اقتصاد دخالتی نمی‌کنند بلکه تنها تمرکز خود را بر سیاست‌گذاری بنا می کنند تا بنگاه‌داری.

وی ادامه داد: بزرگ‌ترین حمایت دولت در شرایط فعلی به اقتصاد، فراهم سازی فضای رقابتی یکسان برای تمامی بنگاه های اقتصادی است ضمن آنکه باید سایه فعالیت های حضوری خود را از اقتصاد کاهش دهد زیرا در این شرایط بنگاهی سرپا می‌ماند و توان رقابتی خود را از دست نمی دهد.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران با ارزیابی از وضعیت محیط کسب‌وکار در ایران افزود: رتبه ایران در شاخص وضعیت محیط کسب‌وکار 118 است، یعنی نشان می‌دهد که ازنظر سرمایه‌گذارهای خارجی ایران شرایط خوبی برای سرمایه‌گذاری ندارد. ما باید بتوانیم به ارتقای وضعیت این شاخص‌ها کمک کنیم.

او گفت: الزام اولیه برای تولید صادرات محور، تنظیم نرخ ارز است، در حالی در ایران نرخ ارز در ایران کمتر از نرخ تورم در نظر گرفته می‌شود ؛ این سیاست به سیاست صادرات محور ضربه می‌زند. دولت باید در سیاست تعدیل نرخ ارز، نرخ تورم را در نظر بگیرد.

احرامیان خاطرنشان کرد: دولت‌ها حتی در این وضعیت هم دخالت در شرایط را بر سیاست‌گذاری درست اولویت می‌دهد. این به معنای این است که نگاه پوپولیستی بر نگاه کارشناسانه اولویت دارد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

اتاق بازرگانی، صنایع، معادن وکشاورزی ایران

در اواسط قرن سیردهم هجری شمسی، نماینده فعال هیات تجار تهران، جاج محمدحسن امین الضرب بود که توانست با حمایت جمعی از بازرگانان، نظر موافق ناصرالدین شاه را برای تشکیل مجلس وکلای تجار ایران جلب کند و شاه هم در 12 شوال سال 1301 هجری قمری (1262 شمسی) اساسنامه این مجلس را تایید کرد. مجلس وکلای تجار ایران که به اختصار آن را «مجلس تجارت» هم می گفتند،

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]