کد: 13950802166665689

در جلسه امضای تفاهم نامه بین ستاد زیست فناوری و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مطرح شد

تضمین آینده اقتصادی با ترویج زیست‌فناوری

کد: 13950802166665689

https://goo.gl/89B45X

، تهران , (اخبار رسمی): دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی، گفت: فرهنگسازی ترویج و توسعه موضوعات مرتبط با زیست‌فناوری بین نوجوانان و کودکان، آینده اقتصادی کشور را تضمین خواهد کرد.

تضمین آینده اقتصادی باترویج زیست‌فناوری

به گزارش اخبار رسمی به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مصطفی قانعی، دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، در جلسه امضای تفاهم‌نامه همکاری دو جانبه بین ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و معاونت فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، گفت: ستاد توسعه زیست فناوری از ظرفیت های موجود در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برای فرهنگسازی وترویج کار زیست فناوری به عنوان یک همکار موثر و مفید استفاده می کند.

وی افزود: در متون قرآنی بر پرورش فکر تاکید زیادی شده و مهم ترین موضوع پرورش فکر به حوزه زیستی تعلق دارد بنابراین باید تلاش کنیم تا پرورش فکری را در اولویت برنامه های خود قرار دهیم.
به گفته قانعی، یکی از مهم ترین تحولات زیستی تحول فکری در کودکان و نوجوانان است که سعی می‌کنیم از طریق همکاری با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان این تحول را ایجاد کنیم.
وی تصریح کرد: سهمی که در دنیا به زیست فناوری از نظر اشتغال و خلق ثروت تخصیص یافته سهم بالایی است که این موضوع نشان دهنده اهمیت این حوزه است و اگر در ایران نیز به دنبال آینده شغلی، تحول فکری، فرهنگی و اقتصادی هستیم باید نوجوانان کشور را با این حوزه آشنا کنیم.
دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی تاکنون بحث زیست شناسی مطرح بود که زیست شناسی نوعی مطالعه است ولی امروز به بحث زیست فناوری نیازمند هستیم که اساس آن مداخله است و باید تلاش کنیم مطالعات زیست فناوری در بین دانش آموزان و نوجوانان را افزایش دهیم.
وی خاطرنشان کرد: تفاوت زیست فناوری در ایران و دیگر کشورها این است که در ایران اساس زیست فناوری در دنیا طبیعت است و در ایران اساس آن معرفت است و باید دانش آموزان را با این نوع زیست فناوری آشنا کنیم.

قانعی با اشاره به اینکه کانون پرورش فکر کودکان و نوجوانان با 5 دهه تجربه ای که دارد می تواند در ترویج موضوعات زیست فناوری به ستاد در حوزه ترویج زیست فناوری کمک کند.
وی افزود: زیست فناوری می تواند رتبه علمی و اشتغال کشور را افزایش داده و برای ایجاد این تغییرات نیاز داریم آموزش های زیست فناوری را از دوره کودکی و نوجوانی آغاز کرده و از ظرفیت های کانون بهره ببریم.
دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی تصریح کرد: محتواهای علمی زیست فناوری باید با ذوق هنری مدیران کانون تلفیق شده و کتاب های هدفمند همراه با قوه تخیل و تعقل تهیه شود.

استفاده از ظرفیت های علمی و فرهنگی هدف این تفاهم‌نامه است
در ادامه این جلسه، رضا قمرزاده، معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، گفت:  تفاهم‌نامه همکاری دو جانبه بین معاونت علمی و معاونت فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، یک حرکت خوب و ارزشمند در عرصه علمی است و این تفاهم‌نامه فرصت خوبی برای استفاده از ظرفیت های علمی و فرهنگی کشور را فراهم می کند.
وی افزود: اگر ظرفیت های موجود در کنار یکدیگر جمع شود بهره‌وری از این ظرفیت ها افزایش خواهد یافت.
قمرزاده با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری، گفت: مقام معظم رهبری اعتقاد دارند که شرط نواوری قدرت علمی و جرات علمی است که هوش زیاد، تلاش فراوان و ذخیره علمی شروط تحقق قدرت علمی هستند و در برای بهره وری از این قدرت علمی به جرات علمی نیاز داریم. 
وی تصریح کرد: امیدوار هستیم با تفاهم‌نامه مذکور توسعه عرصه علمی را که دغدغه رهبر معظم انقلاب و رییس جمهوری است محقق شود.

بخش فرهنگ در جشنواره زیست‌فناوری دانش‌آموزی سال جاری تعبیه شده است
سیدمهدی سیدی، دبیر گروه سرمایه انسانی، آموزش و ترویج ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی نیز در گفت: تجربه 60 ساله کانون یک کوله بار مفید برای اجرایی شدن تفاهم‌نامه همکاری بین کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و ستاد توسعه زیست فناوری است.
وی افزود: برای ترویج موضوع زیست فناوری نیاز به همکاری کانون پروش فکری کودکان و نوجوانان دارد که این کار را از طریق تفاهم نامه همکاری پیگیری می کنیم.

به گفته سیدی، برای اولین بار در سومین جشنواره زیست فناوری دانش آموزی که آذرماه امسال برگزار می شود بخش ویژه ای با عنوان فرهنگ سازی در نظر گرفته شده که شامل بخش های مختلفی نظیر کاریکاتور، نقاشی، شعر و غیره می شود.
دبیر گروه سرمایه انسانی، آموزش و ترویج ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی گفت: امیدواریم با این تفاهم‌نامه و همکاری های دو جانبه بین ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کودکان کشور را در حوزه زیست فناوری خلاق تر کرده تا هم آموزش و پرورش موفق تر عمل کرده و هم نظام دانشگاهی کارآمدتر عمل کند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف