کد: 13951022218985689

با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

نخستین نرم‌افزار کنترل شناورها طراحی شد

کد: 13951022218985689

https://goo.gl/olvTdq

، تهران , (اخبار رسمی): نخستین نرم‌افزار تخصصی نظارت بر آب‌های ساحلی کشور و مدیریت عملیاتها از جمله مقابله با آلودگی نفتی و نجات جان انسانها در دریا طراحی و ساخته شد.

نخستین نرم‌افزار کنترل شناورها طراحی شد

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، علی مهدوی، مدیر عامل شرکت تولید کننده این نرم افزار با تاکید بر اهمیت به کار گیری نرم افزار تخصصی نظارت بر آبهای ساحلی در کشور اظهار کرد: نرم افزار طراحی شده قابلیت  دارد تا نظارت کاملی را بر روی شناورهای متردد ، از طریق سیستم های ماهواره ای و فرستاده های رادیویی داشته باشد، علاوه بر این نظارت بر سیستم آب و هوایی دریایی، جزر و مد، مناطق حساس زیست محیطی، وقوع آلودگی نفتی و ... را به صورت زنده و از طریق سیستم های ماهواره ای با دقت بالا انجام می دهد و از سوی دیگر مجهز به سیستم های نرم افزاری جهت ردیابی نفرات، شناورها، لکه های نفتی بوده که در نوع خود بی نظیر است.  

مهدوی در ادامه با بیان اینکه نرم افزار تخصصی نظارت بر آبهای ساحلی کشور برای نخستین بار در سطح بین المللی در حوزه دریا مطرح شده است گفت: این نرم افزار اولین نرم افزار در این سطح در حوزه بین المللی بوده که در کشور امریکا به ثبت رسیده و در بخش دریایی ناسا و برخی کشورهای صاحب صنعت دریایی  مورد تمجدید و حمایت قرار گرفته است .

مدیر عامل شرکت دانش بنیان افق آزاد قشم گفت: نرم افزار طراحی شده به صادرات خارجی در حوزه دریایی و مشاوره دریایی به کشورهای صاحب صنعت دست یافته است.

این فعال حوزه فناوری با تاکید بر اهمیت این طرح حوزه بین المللی بیان کرد: پیشنهاد ما این است که این نرم افزار به عنوان یک ابزار استراتژیک به منظور افزایش نفوذ سیاسی ایران در بین کشورها به صورت مجانی  از طریق سازمان ملل و در راستای اهداف انسان دوستانه در کشورهای مختلف عربی ، غربی ، افریقایی و آسیایی نصب و راه اندازی شود. 

مهدوی در پایان افزود: مقر شده با حمایت های برنامه ریزی شده از سوی مسئولین مقرر شده تا نرم افزار نیکوسار به صورت انسان دوستانه در اختیار کلیه سازمانها و ارگانهای داخلی و بالطبع آن در اختیار سازمان ملل قرار گیرد تا کشورهای ساحلی مورد استفاده قرار دهند و سبب افزایش وجهه جمهوری اسلامی ایران در عرصه بین المللی شود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف