کد: 13951118232855689

با حمایت معاونت علمی رئیس جمهوری برگزار شد

رویدادی برای احصای فرصت های سرمایه گذاری فناورانه

کد: 13951118232855689

https://goo.gl/9mbZEB

، تهران , (اخبار رسمی): رویداد «سرمایه پذیری هوشمند» با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و توسط مرکز فن بازار ملی ایران با طرح احصای فرصت‌های سرمایه‌گذاری فناورانه برگزار شد.

رویدادی برای احصای فرصت های سرمایه گذاری فناورانه

به گزارش اخبار رسمی به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مرکز فن‌بازار ملی ایران به نمایندگی از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در نظر دارد طرح‌های دارای قابلیت‌ سرمایه‌گذاری در حوزه نوآوری و فناوری در کشور را شناسایی کرده و در این بستر معرفی کند، همچنین این مجموعه برنامه‌هایی را بری جذب سرمایه و تجاری‌سازی ‌آنها در نظر گرفته است.

در رویداد «سرمایه پذیری هوشمند» که توسط مرکز فن بازار ملی ایران و با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار شد، شرکت‌کنندگان ضمن آشنایی با این برنامه با روند توسعه کسب‌وکار از طریق برگزاری پنل سرمایه‌گذاری با حضور دو نمونه موفق از طرح‌هایی که توانسته‌اند جذب سرمایه داشته باشند آشنا شدند.  

همچنین در این رویداد کارگاه‌ها و سخنرانی‌هایی در خصوص فرآیند توسعه ایده و همچنین طریقه ارائه مناسب به سرمایه‌گذار برگزار شد.

هدف این رویداد شناسایی طرح‌های سرمایه‌گذاری نوآورانه و فناورانه کشور و ایجاد بانک اطلاعاتی یکپارچه، طبقه‌بندی‌شده و نظام‌مند؛ ایجاد بستری مناسب برای توسعه ارتباط میان سرمایه‌گذاران و صنعتگران کشور با صاحبان طرح‌های سرمایه‌گذاری؛ ارائه (بازاریابی) طرح‌های برتر به سرمایه‌گذاران، صنعتگران و دیگر فعالان عرصه سرمایه‌گذاری بود.

اقداماتی که در این رویداد  برای طرح‌ها انجام شد  ارزیابی طرح‌ها و انتخاب طرح‌های واجد شرایط سرمایه‌گذاری؛   ایجاد بانک اطلاعات طرح‌های قابل سرمایه‌گذاری حوزه فناوری با قابلیت دسترسی عمومی از طریق وب؛  کمک به تهیه طرح امکان‌سنجی قابل ارائه به سرمایه‌گذاران برای طرح‌هایی که حائز شرایط باشند را می‌توان نام برد.

از دیگر اقدامات  متناظر‌یابی (Match Making) اطلاعات طرح‌ها با حوزه علایق سرمایه‌گذاران و صنعتگران؛ ارائه خلاصه طرح‌ها به سرمایه‌گذاران بالقوه با توجه به تناظریابی انجام شده؛ ایجاد بسترهای برگزاری جلسات چندجانبه بین سرمایه‌گذاران و سرمایه‌پذیران؛  ارائه خدمات مشاوره و حقوقی به طرفین به منظور انعقاد قرارداد و انجام سرمایه‌گذاری بود.

پانل  سرمایه‌گذار و سرمایه پذیر و اهمیت BP، پروتوتایپ، تیم و ارائه مناسب دو مثال از سرمایه‌گذاری‌های انجام شده با حضور سرمایه‌گذار و سرمایه پذیر و نیز کارگاه آموزشی با این موضوع برای مذاکره با سرمایه‌گذار به چه چیزهایی باید مجهز بود برگزار شد.

«رویداد سرمایه پذیری هوشمند» با طرح احصای فرصت‌های سرمایه‌گذاری فناورانه به حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و توسط مرکز فن بازار ملی ایران واقع در پارک فناوری پردیس معاونت علمی برگزار شد. 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف