کد: 13951113230835689

معاونت علمی رئیس جمهوری در قالب طرح همکاری با متخصصان ایرانی غیر مقیم اعلام کرد

آمادگی برای میزبانی ازمتخصصان ایرانی مقیم آمریکا

کد: 13951113230835689

https://goo.gl/p0JlDy

، تهران , (اخبار رسمی): معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ضمن ابراز تاسف از سیاست تبعیض آمیز دولت آمریکا مبنی بر ایجاد محدودیت برای ورود شهروندان ایرانی به خاک این کشور، آمادگی خود را برای میزبانی از متخصصان و محققین ایرانی مقیم آمریکا اعلام می کند.

آمادگی برای میزبانی ازمتخصصان ایرانی مقیم آمریکا

به گزارش اخبار رسمی به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، در پی سیاست تبعیض آمیز دولت آمریکا مبنی بر ایجاد محدودیت برای ورود شهروندان ایرانی به خاک این کشور، معاونت علمی در قالب طرح "همکاری با متخصصان و دانشمندان ایرانی غیر مقیم" آماده میزبانی از محققان و متخصصان ایرانی است.

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و بنیاد ملی نخبگان با همکاری 40 دانشگاه، پژوهشگاه و مرکز علمی و فناوری برجسته کشور با هدف بهره گیری از ذخایر علمی دانشمندان و متخصصان ایرانی مقیم آمریکا و انتقال دانش، تجربه و ایده های فناورانه به کشور آمادگی خود را برای میزبانی از متخصصان و محققین ایرانی مقیم آمریکا اعلام می کنند. 
علاقه مندان برای آگاهی بیشتر از جزییات طرح مذکور می توانند به سامانه همکاری با متخصصان و دانشمندان ایرانی غیر مقیم به آدرس اینترنتی international.bmn.ir مراجعه کنند.

 اقدام دانشگاه صنعتی شریف برای جذب دانشجویان منع شده از تحصیل در آمریکا

همچنین دانشگاه صنعتی شریف نیز اطلاعیه ای مبنی بر آمادگی جهت پذیرش دانشجویان ایرانی منع شده از ادامه تحصیل در کشور آمریکا، منتشر کرد .

در این اطلاعیه آمده است : دانشگاه صنعتی شریف ضمن ابراز تاسف از سیاست تبعیض آمیز و غیرآکادمیک دولت آمریکا در خصوص ممنوعیت ورود ایرانیان به خاک آن کشور، در نظر دارد از میان دانش آموختگان ایرانی که دارای پذیرش توام با حمایت مالی در سال 2017 از 20 دانشگاه برتر آمریکا هستند، به صورت مازاد بر ظرفیت در مقاطع تحصیلات تکمیلی پذیرش کند .

متقاضیان تا تاریخ 95/12/15 فرصت دارند مدارک مربوطه (اصل پذیرش، نامه حمایت مالی و ریز نمرات پیشین خود) را به گروه جذب و هدایت استعدادهای درخشان دانشگاه صنعتی شریف به آدرس؛ خیابان آزادی، دانشگاه صنعتی شریف، اداره کل آموزش، اداره استعدادهای درخشان(شماره تماس: 66165044) ارسال نمایند.

خاطرنشان می شود؛ رتبه بندی 20 دانشگاه برتر آمریکا بر اساس نظام های رتبه بندی QS  و Times Higher معیار پذیرش است . 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف