اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950822181055431

نعمت زاده خبر داد

پرداخت 300 میلیاردتومان به بخش تولید و صادرات

کد: 13950822181055431

https://goo.gl/2WBjBz

، تهران , (اخبار رسمی): وزیر صنعت ، معدن و تجارت گفت : تاکنون 300 میلیارد تومان از سوی صندوق توسعه ملی برای سرمایه در گردش تولید و صادرات پرداخت شده است.

پرداخت 300 میلیاردتومان ازتسهیلات صندوق توسعه ملی

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی وزارت صنعت معدن و تجارت؛ محمد رضا نعمت زاده در حاشیه اجلاس مدیران ارشد وزارت صنعت ، معدن و تجارت که در رشت در حال برگزاری است افزود: 2هزار میلیارد تومان از طرف صندوق توسعه ملی نزد بانک ها سپرده گذاری می شود و صادرکنندگان می توانند از آن محل برای سرمایه در گردش تولید و صادراتشان استفاده کنند.

نعمت زاده با اشاره به تصمیم اخیر هیات امنای صندوق توسعه ملی مبنی بر کاهش نرخ تسهیلات ریالی به یازده درصد جهت حمایت از صادرات افزود : در قالب ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی بسته حمایت از توسعه صادرات تهیه شد و به تایید وزارتخانه های ذیربط رسید و در آنجا نکات مختلفی پیش بینی شده من جمله ارائه تسهیلات خریداران خارجی چه خریداران خدمات یا کالا این از طرف صندوق توسعه ملی به بانکها ابلاغ شده ولی هنوز عملیاتی نشده است.
وی در ادامه در زمینه فعالیت های کارگروه رفع موانع تولید اضافه کرد: در مجموعه بخش صنایع کوچک و متوسط و تعدادی از طرح های جهاد کشاورزی نزدیک به  16 هزار واحد تا به حال موفق به دریافت تسهیلات شده اند که  نزدیک به 11 هزار میلیارد تومان اینها پرداخت شده و بقیه در حال بررسی است که امیدواریم بانک ها در این زمینه تسریع کنند.
نعمت زاده  ادامه داد: این تعداد در یکی دو ماه آینده باید به حداقل 20 هزار واحد برسد.
وی در زمینه تولید خودروهای مدل قدیمی اظهار کرد: با آمدن خودروهای جدید خودروهای قدیم  ازمدار تولید خارج می شود ولی اینکه این اقدام تا اخر امسال باشد صحیح نیست اما در برنامه دراز مدت راهبردی تا 10 سال هست ولی این معنی نیست که تا ده سال طول خواهد کشید.
وزیر صنعت ، معدن و تجارت یادآور شد: در سال جاری تا امروز نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود 30 درصد افزایش تولید خودرو داریم و بر اساس هدفگیری چشم انداز 1404 این میزان تولید به 3 میلیون خودرو خواهد رسید .
وی تصریح کرد : باید برای سرمایه گذاری مشترک خارجی زمینه سازی کنیم و بعد از برجام  این حرکت شروع شده و روی قطعه سازی و ارتقای کیفیت و ایمنی و مصرف سوخت کار می کنیم  و سرمایه گذاری جدی بر روی یورو 6 در بخش دیزلی و نیز تولید موتور های CNG در حال انجام است.  برای اتوبوس های شهری که با سرمایه گذاری مشترک با بنز آلمان تولید می شود. 

نعمت زاده افزود: روی تولید بعضی از اجزایی که هنوز ظرفیتمان کافی نیست کار می کنیم بالاخص گیربکس اتوماتیک که به صورت سرمایه گذاری مشترک انجام می شود و توافقات اولیه انجام شده ، همچنین در زمینه تولید موتورهای کم مصرف دو مول موتور کم مصرف سواری را هم در مراکز تحقیقاتی و طراحی داخلی شروع کردیم و به علاوه یک گروه از آلمان و یک گروه معتبر اتریشی روی طراحی موتور کار می کنند و در آینده نزدیک به خط تولید خواهیم رساند.  

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

وزارت صنعت، معدن و تجارت

در حال حاضر متولی بخش ساخت و بازرگانی در ایران وزارت صنعت، معدن و تجارت است که از لحاظ ساختار سازمانی به سه بخش اصلی تقسیم می شود. حوزه ستادی، حوزه سازمان های تابعه و حوزه سازمان های استانی که در 31 استان کشور مستقر هستند. راهبری هر سه بخش صنعت، معدن و بازرگانی کشور از وظائف اصلی در حوزه های ستادی، سازمانی و استانی است. بخش ستادی عمدتا مسئولیت سیاست گذاری، پشتیبانی، برنامه ریزی عملیاتی، نظارت، پایش وضعیت و رسیدگی به مسائل کلان هر سه بخش صنعت، معدن و بازرگانی را بر عهده دارد. سازمان های تابعه نیز مسئولیت توسعه و اجرای سیاست ها و برنامه های حاکمیتی در حوزه ماموریت خود را بر عهده دارند که این اقدامات با مشارکت بخش خصوصی و یا به صورت مستقل توسط این سازمان ها انجام می شود.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید