کد: 13950824183275689

رئیس مرکز ملی فضایی ایران:

فضا را به زندگی روزمره مردم وارد می‌کنیم

کد: 13950824183275689

https://goo.gl/7p9wzP

، تهران , (اخبار رسمی): رئیس مرکز ملی فضایی ایران، گفت: یکی از مهم‌ترین اولویت‌های مرکز ملی فضایی ایران، وارد کردن این مقوله به زندگی عادی مردم است.

فضا را به زندگی روزمره مردم وارد می‌کنیم

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، منوچهر منطقی در خصوص مهم‌ترین اولویت‌های این مرکز در برنامه 10 ساله دوم فضایی کشور، گفت: در آینده، فضا بخشی از زندگی مردم خواهد بود البته امروز هم جزیی از زندگی عادی مردم شده است و مرکز ملی فضایی قصد دارد مقوله فضا را وارد زندگی مردم و جامعه کند و از نگاه صرفا تخصصی و نظامی به آن بکاهد.

وی افزود: یکی از بارزترین استفاده ها از مقوله فضا در جامعه تلفن های همراه است و تمام این ارتباطات از طریق ماهواره ها امکانپذیر می شود بنابراین ورود مقوله فضا به زندگی عادی مردم بحث چندان غریبی نیست.

به گفته منطقی، خدمات بانکی، کانال‌های تلویزیونی، خدمات سازمان هواشناسی و غیره همه مصداق بارز استفاده از ماهواره و فضا در زندگی روزمره مردم است به همین دلیل باید تلاش کنیم خدمات فضا در زندگی عادی مردم را افزایش دهیم.

وی تصریح کرد: در حال حاضر ماهواره در زندگی عادی مردم وجود دارد و همه اثرات آن را دیده و با کاربردهای آن آشنا شده اند اما هنوز هم برای ورود فضا به جامعه و زندگی روزمره مردم طرح ها و راه های زیادی وجود دارد که مرکز ملی فضایی ایران به عنوان مهم ترین اولویت خود این موضوع را پیگیری می کند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف