اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950906190175632

رودنیتسکا یکی از نابغه های صنعت عطرسازی

کد: 13950906190175632

https://goo.gl/JjsW31

، تهران , (اخبار رسمی): "ادموند رودنیتسکا" فرانسوی یکی از نوابغ در تاریخ صنعت عطر سازی است که با خلق رایحه های ماندگار نقش موثری دراین صنعت داشته است.

اسطوره ها (Edmond Roudnitska)

به گزارش اخبار رسمی و به نقل از لوکس بایر، "ادموند رودنیتسکا" متولد 1905 در "نیس" فرانسه است. وی فعالیت خود در عطرسازی را با عزیمت به گرس و تعلیم عطرسازی در بیست و یک سالگی آغاز می کند. ادموند رودنیتسکا  با نگاهی ویژه، به آفرینش عطر می پرداخت و زمان زیادی را صرف ساخت یک ترکیب می کرد. وی تبحر فوق العاده ای در کار با مواد طبیعی داشت و بر اساس تفکرات و ایده های مدنظر خود، یک ماده را در حالات مختلف و در انواع ترکیب ها به کار می گرفت تا در نهایت به آنچه در نظر دارد دست یابد.

آنچه ادموند رودنیتسکا را به نامی جاودان و درخشان در جهان عطر تبدیل کرده تلاش وی در توسعه عطرسازی فاخر و دوری از تفکری است که عطر را تنها یک کالای گرانقیمت و مفرح می انگارد. نگاه صنعتی و اقتصادی به یک عطر از سوی رودنیتسکا نگرشی سخیف و مبتذل است که به تولیدکنندگان این اجازه را می دهد تا بر حسب منافع و تغییرات مختلف، ترکیب اصلی یک عطر را تغییر داده و عطری که بر مبنای یک ایده و تفکر ساخته شده را به یک کالای صنعتی محض تبدیل کند. این نگرش عمیق و تفکرات ویژه است که موجب می شود تا هرجا نامی از عطرسازی فاخر و یا هنرمندی شایسته در میان باشد نامی از ادموند رودنیتسکا نیز به میان آید.

ادموند رودنیتسکا یکی از پیشگامان عطرسازی مدرن است. خانه های خوشنام و معتبر جهان عطر نظیر "دیور"، "هرمس" و "روشاس" با آثار ارزنده وی در صنعت عطرسازی قد علم کرده اند. آثاری نظیر "دیوریسیمو" و "او ساووژ" که از گنجینه های جهان عطر هستند؛ "او د هرمس" که آغاز باشکوه خانه هرمس در عطرسازی است "فِم روشاس" که شاهکار برخاسته از سال های جنگ است؛ نمونه ای از آثار ارزنده و جریانساز رودنیتسکا هستند که هر یک به نوبه خود پیشگام شیوه ای جدید و منبع الهام بخش در ساخت آثار بسیاری بوده اند که ایده ها و فضای هر یک همچنان در عطرسازی فاخر، مورد استفاده قرار می گیرد.

تلاش و خلاقیت ادموند رودنیتسکا برای ساخت آکورد "زنبق دره" در عطر "دیوریسیمو"؛ دریچه های تازه ای بر عطرسازی مدرن گشود. بکارگیری ماده ای که تولید رایحه آن تا قبل از دیوریسیمو کاری غیر ممکن بود؛ با نبوغ و توانایی این هنرمند بزرگ به امری ممکن تبدیل شد. زنبق دره یکی از نوت های گل بوی گران قیمت و پرطرفدار در عطرسازی معاصر است.

علاوه بر ارائه آثار و خدمات ارزشمند در جهان عطر؛ ادموند رودنیتسکا به پاس تألیف کتب و مقالات آموزشی از جمله "آن وای آو سرویس د پارفیوم" و "له پارفوم"، شایسته تقدیر و ستایش است. همچنین رودنیتسکا شاگردانی تربیت کرده که هر یک از آنان امروزه از مفاخر جهان عطر به حساب می آیند. "دومنیک روپیون"، "ژان کلود الِنا"، "پیِر بوردون" و "مونا دی اوریو" تعدادی از شاگردان رودنیتسکا هستند که هر یک از آنان نقش بسزایی در شکوفایی عطرسازی در دوران معاصر ایفا کرده اند و هر یک شاهکارهای جاودانه و آثار فاخری به جهان عطر ارائه کرده اند که در پس هر یک از آنان؛ اسطوره ای فراموش نشدنی به نام "ادموند رودنیتسکا" نهفته است.

کمپانی مستقل "آرت اِت پارفوم" در سال 1946 توسط رودنیتسکا راه اندازی شد تا وی به دور از فشار تولید کنندگان و نگرش صنعتی به عطر؛ فعالیت خود را در قالب ساخت آثار دلخواه خود ادامه دهد. این خانه در سال 1949 به "کابریس"، شهری نزدیک به گرس، منتقل شد و رودنیتسکا تا پایان عمر در این منطقه زندگی کرد.

ادموند رودنیتسکا در سال 1996 درگذشت.

فهرست زیر شامل آثار مهم این هنرمند بزرگ است.

Christian Dior Diorama (1948)

Christian Dior Dior-Dior (1976)

Christian Dior Diorella (1972)

Christian Dior Diorissimo (1956)

Christian Dior Eau Fraiche (1955)

Christian Dior Eau Sauvage (1966)

Elizabeth Arden It's You (1939)

Elizabeth Arden On Dit (1952)

Frederic Malle Le Parfum de Thérèse (1960)

Hermès Eau d'Hermès (1951)

Hermès Grande Eau d'Hermès (1984)

Mario Valentino Ocean Rain (1990)

Rochas Femme (1944)

Rochas La Rose (1949)

Rochas Mouche (1947)

Rochas Mousseline (1946)

Rochas Moustache (1949)

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

لوکس بایر

فروشگاه اینترنتی مازاری یک محیط لوکس، آرام و خلوت برای یک خرید خاص است. پرداخت هزینه سفارشات به صورت اینترنتی و از درگاه بانک پاسارگاد است. تمامی کاربران می‌توانند با استفاده از همه کارت‏‌های بانکی عضو شبکه شتاب هزینه سفارشات خود را به صورت آنلاین از درگاه پرداختی امن و مطمئن پارس پال پرداخت کنند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

مد و لباس