اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950916196115632

میزان دوام عطرهای مختلف چقدر است

735 بار اسپری با یک عطر 50 میل

کد: 13950916196115632

https://goo.gl/MtM94o

، تهران , (اخبار رسمی): مجموعه تمام عطرهایی که متعلق به شماست، چقدر دوام خواهد داشت؟

عطر برای زندگی

به گزارش اخبار رسمی به نقل از لوکس بایر، تصمیم گرفتم طول عمر زندگی ام را مورد سنجش قرار دهم. در ابعادی کوچکتر و در مورد طول عمر عطرهایم، به نتیجه ی حیرت آوری رسیدم.

برای شروع، سه شیشه عطر پنجاه میل خالی، از سه شرکت متفاوت انتخاب کردم، آن ها را پر از آب کرده و اسپری کردم تا تمام شوند. یک عطر پنجاه میل را بطور متوسط میتوان 735 بار اسپری کرد (در عطرهای صد میل این میزان دوبرابر است). میدانیم که یک سال 365 روز دارد، پس یک شیشه عطر پنجاه میل برای کسی که هر روز به اندازه یک بار اسپری کردن از آن استفاده می کند، دو سال دوام می آورد. البته اغلب ما بیش از این میزان از عطرمان استفاده میکنیم؛ اگر هر روز آن را دو بار اسپری کنیم، یک سال طول می کشد تا عطرمان تمام شود.

من عطرهایم را به دو گروه پنجاه و صد میل طبقه بندی کردم. سپس آن ها را باتوجه به میزان استفاده ام دسته بندی کردم - عطرهایی که در هر نوبت استفاده سه بار، عطرهایی که پنج بار و عطرهایی که ده بار اسپری میکنم(به ندرت کمتر از سه بار و بیشتر از ده بار، در هر نوبت استفاده، اسپری می کنم)- پس از اینکه میزان محتوای عطرهایم را بررسی کردم، تعداد پانزده شیشه عطر پنجاه میل و هشت عدد عطر صد میل، که در مجموع معادل 1750 میل شد، عطر داشتم.

عطر

وقتی فهمیدم که طی پنج سال اخیر تعداد عطرهایم را بشدت کاهش داده ام، شگفت زده شدم؛ در گذشته بین 50 تا 75 شیشه عطر داشتم که از همه آن ها استفاده می کردم. به همین دلیل، وقتی فهمیدم که حالا، برای سال های سال به اندازه کافی عطر دارم، غافلگیر شدم.

من، با چیزی معادل 27 شیشه عطر، برای 5291 روز- دقیقا 14/5 سال- به اندازه کافی عطر دارم. این مقدار بدون در نظر گرفتن عطرهای مینیاتوری کوچک، عطرهای دست ریز و هزاران سمپل عطری است که هر کدام یک روز کامل دوام می آورند؛ است.

آیا این اعداد و ارقام شما را شگفت زده می کند؟ ایا شما زمان و یا میل دارید که طول عمر مجموعه عطرهایتان را بررسی کنید؟ وقتی برای بار اول این محاسبات را انجام دادم، هفته ها دچار حالت نیمه افسردگی شده بودم. چطور میتوانستم خریدن عطرهای بیشتر را برای خودم توجیه کنم؟ با وجود آگاهی از قدرت کنترل درونی ام، چگونه میتوانستم در برابر خریدن عطر مقاومت کنم؟ آیا با اضافه کردن عطرهای جدید به مجموعه عطرهایم، پول و عطرها را به نابودی محکوم می کردم؟

من از آن دسته آدم هایی هستم که عشقی تند و آتشین نسبت به عطرها دارم. شیفته یک رایحه می شوم، عاشقش می شوم، آنرا می خرم و هفته ها استفاده میکنم، سپس...

عطر 2

سپس حس بویایی ام سرگردان می شود. جذابیت آخرین عطری که عاشقش بودم، کم کم از بین رفت و بیشتر شبیه یک دوست شد و عشق جدید پا به صحنه گذاشت و چرخه گران قیمت هوس، اشتیاق، دوستی و فراموشی، دوباره آغاز شد.

عطر های درخشان و جدید، همچون یادگارهایی از پیروزی در کمدم ردیف شده و ماه ها بدون استفاده مانده اند.

عطر 3

احساسات شدید به عطرها با ما چه می کند؟ وقتی قیمت عطرهای دست ریز را با شیشه های کامل عطر مقایسه می کنیم، نمی توان آن ها را بعنوان خرید، به حساب آورد. اما در صورتیکه می دانیم عطری را از صمیم قلب دوست داریم اما ارتباطمان با آن طولانی نمی شود، انتخاب های خوبی هستند. سمپل های مینیاتوری عطر هم خوب هستند و من همیشه از آن ها می خرم. فروش یا تعویض عطر هایی که از آن ها خسته شده اید نیز انتخاب خوبی است. اما خریدن عطر در حراجی وقتی قیمت آن به جای صد دلار، سی دلار است، و بعد فروختن آن، یک روند زمان بر است.

من در نهایت، از بسیاری عطرهایم برای خوشبو کردن اتاق استفاده می کنم و یا عطرهای بدون استفاده را جمع می کنم و در کیفم میگذارم. سپس آن ها را در دستشویی، رستوران و یا کلاس، رها می کنم. بعضی وقت ها که به عطرهای رها شده نگاه می کنم، احساسی از عذاب وجدان، غم و ناراحتی دارم و امیدوارم خانه ای خوب و صاحبی که آن را دوست دارد، پیدا کند. وقتی شروع کردم یک شیشه عطر پنجاه میل را، نه بعنوان یک تجربه حسی زیبا، بلکه بعنوان عطری که 147 روز دوام می آورد، نگاه کردم، همسرم گفت: چه کسی اهمیت می دهد اگر اصلا از آن استفاده نکنی؟ هر کسی مقداری پول برای چیزی به هدر می دهد، و زندگی کوتاه است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

لوکس بایر

فروشگاه اینترنتی مازاری یک محیط لوکس، آرام و خلوت برای یک خرید خاص است. پرداخت هزینه سفارشات به صورت اینترنتی و از درگاه بانک پاسارگاد است. تمامی کاربران می‌توانند با استفاده از همه کارت‏‌های بانکی عضو شبکه شتاب هزینه سفارشات خود را به صورت آنلاین از درگاه پرداختی امن و مطمئن پارس پال پرداخت کنند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

مد و لباس