اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950918197275817

امروز حاشیه خزر بارانی می شود

کد: 13950918197275817

https://goo.gl/EFDhCv

، تهران , (اخبار رسمی): از امروز پنجشنبه بارش پراکنده در استان های حاشیه دریای خزر آغاز و تا بعد از ظهر فردا،جمعه 95/9/19 ادامه خواهد یافت ،این بارشه ها در پاره ای از مناطق به صورت برف خواهد بود.

امروز حاشیه خزر بارانی می شود

 به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی سازمان هواشناسی ،احد وظیفه ،مدیریت پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی  با اعلام این خبر باگفت :با ورود سامانه جدید بارشی از سمت شمال و شمال غرب به سواحل دریای خزر، بارش پراکنده در استان های حاشیه دریای خزر آغاز و به تدریج بر مقدار آن افزوده خواهد شد.

وی با بیان این که این وضعیت تا بعد از ظهر جمعه تداوم خواهد یافت، افزود: در این مدت بارش در ارتفاعات به شکل برف خواهد بود و در ارتفاعات البرز در استان های گیلان، مازندران و گلستان، وزش باد به نسبت شدید همراه با کولاک برف رخ خواهد داد.

وظیفه خاطرنشان کرد: از اواخر امروز بتدریج گستره بارش مناطقی از شمال شرق و به شکل ضعیف تر دامنه های زاگرس مرکزی و همچنین دامنه های جنوبی البرز مرکزی را نیز در بر خواهد گرفت.

به گفته مدیریت پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی، از فردا به تدریج از میزان بارش در سواحل شمالی، دامنه های زاگرس مرکزی و دامنه های جنوبی البرز مرکزی و از اواخر وقت جمعه از شمال شرق کشور کاسته می شود و تنها انتظار بارش پراکنده د مناطقی از شرق کشور وجود دارد.

وظیفه با بیان این که دمای هوا از امروز تا صبح شنبه در سواحل دریای خزر و از روز جمعه تا یکشنبه در شمال شرق بین 7 تا 10 درجه کاهش یافت، افزود: از چهارشنبه تا جمعه، به ویژه پنجشنبه و جمعه، خلیج فارس و از بعدازظهر جمعه دریای عمان مواج پیش بینی می شود و طی روز پنجشنبه و اوایل روز جمعه دریای خزر مواج و طوفانی خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: طی روزهای پنجشنبه و جمعه در مناطقی از جنوب و جنوب شرق کشور وزش باد شدید پیش بینی می شود که در برخی نقاط با گرد و خاک نیز همراه خواهد بود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان هواشناسی

وظیفه اصلی سازمان هواشناسی کشور در راستای تامین اهداف ملی و بین المللی، حفاظت از جان و مال مردم در مقابل مخاطرات مرتبط با آب، هوا و اقلیم می باشد. تحقیق و شناخت کامل اتمسفر و کلیه پدیده های جوی وجمع آوری ، تنظیم و تجزیه و تحلیل اطلاعات و آمارهای هواشناسی و ارائه و کشف نتایج حاصله بمنظور کمک به برنامه ریزی ، پیشرفت و افزایش بازدهی موثر در فعالیتهای کشاورزی، دامپروری، آب، آبیاری، مخازن آبهای زیر زمینی، آبهای سطحی، شهرسازی، سدسازی، تامین انرژی، تاسیسات شهری، آبرسانی، سلامتی و بهبود ارتباطات هوایی، در یایی، زمینی و مطالعات محیط زیست و سایر فعالیتهای دریایی، آلودگی هوا، تعدیل وضع هوا و غیره از مهمترین کاربرد های هواشناسی است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

گردشگری و میراث فرهنگی | محیط زیست