اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950918197305632

ویژگی های عطرهای جدیدی که در بازار کشورعرضه شد

حضور مدیران لیکویید ایمجینرز در ایران

کد: 13950918197305632

https://goo.gl/ayrSb4

، تهران , (اخبار رسمی): مدیران لیکویید ایمجینرز اعلام کردند: ما به دنبال بازگشت به ریشه ها و انقلاب در عطرسازی هستیم.

حضور مدیران لیکویید ایمجینرز در ایران !

به گزارش اخبار رسمی به نقل از لوکس بایر، "دیوید فورسارد" و "فیلیپ دی مئو"، بنیانگذاران و طراحان خانه عطر نیش"لیکویید ایمجینرز" که به منظور معرفی جدیدترین مجموعه آثار این خانه به ایران سفر کرده بودند؛ به تشریح ایده ها و اهداف خود پرداختند و به پرسش های مطرح شده در ارتباط با خانه عطرسازی لیکویید ایمجینرز، پاسخ گفتند.

"دیوید فورسارد" مدرس فلسفه و چهره ای شناخته شده در جهان عطر است که تجربه همکاری با برندهای مطرح را در کارنامه خود دارد و در حال حاضر به عنوان مدیر کمپانی "دیفرنت لَتِتیود"، با بسیاری از خانه های عطر نیش مشغول همکاری است. "فیلیپ دی مئو" به عنوان طراح هنری صاحب سبک و اندیشه های متفاوت، با ایده هایی متمایز و نگرشی مفهوم گرا، قدم در عرصه عطرسازی نهاده و در این راه به همراه دیوید فورسارد اقدام به تأسیس خانه عطر "لیکویید ایمجینرز" نموده است. خانه ای که با ارائه آثاری متفاوت و چالش بر انگیز، مورد توجه دوستداران عطر قرار گرفته است و در حال حاضر یکی از نام های موفق در عطرسازی هنری به شمار می رود. آثار این برند که در قالب مجموعه هایی مشتمل بر سه عطر ارائه می شوند؛ با استفاده از نام های عجیب و بطری های خوش ساخت متفاوت عرضه شده اند که از جدیدترین سه گانه این برند با نام "les eaux imaginaires" و با عطر "L’Ile Pourpre" در سال 2016 رونمایی شد.

معرفی این مجموعه جدید در ایران، فرصت مناسبی بود تا با این دو طراح مطرح به گفت و گو بنشینیم و پیرامون مسائل مختلف خانه لیکویید ایمجینرز و نیز ایده ها و تفکرات دیوید فورسارد و فیلیپ دی مئو، سخن بگوییم. پاسخ های جامع و شفاف این دو طراح به سئوالات مختلف و بعضا چالش بر انگیز ما، گشاینده بسیاری از گره های کور و برطرف کننده بسیاری از ابهامات خواهند بود. اگر از طرفداران آثار برند لیکویید ایمجینرز هستید و یا در رابطه با محصولات این خانه، ابهاماتی برای شما وجود دارد؛ تا انتهای این گفت و گو همراه ما باشید.

موتور محرک لیکویید ایمجینرز چیست؟ چه تفکراتی موجب شکل گیری این خانه شده است و چه ایده هایی شما را در این مسیر به جلو می برند؟

دیوید فورسارد: اصلی ترین و در واقع مهم ترین هدف ما، انقلاب در عطرسازی است. ما به دنبال طرح مسائلی متفاوت و انجام حرکتی جدید و خلاقانه هستیم.

چنین به نظر می رسد که عطرهای شما ارائه دهنده فضاهایی مذهبی، تاریخی، فلسفی و متفاوت هستند که نگاهی ویژه به این مقوله ها دارند. این امور تا چه حد الهام بخش شما در طراحی یک عطر هستند؟

فیلیپ دی مئو: تاریخ و ریشه های تاریخی، نقش مهمی در طراحی عطرهای لیکویید ایفا می کنند. ما با الهام از مسائلی که از دیرباز وجود داشته اند و تا به امروز در شکل های مختلف جریان یافته اند؛ قصد ساخت فضاهایی را داریم که ترکیبی از خیال و واقعیت را به نمایش بگذارند. در واقع هدف ما حرکت بر مرز رؤیا و حقیقت در مسیر بازگشت به ریشه های تاریخی است.

دیوید فورسارد: مذهب و آنچه که در ارتباط با مذهب مورد نظر شما است؛ برای ما بُعد معنوی و متافیزیک عطرها را شکل می دهد.

فیلیپ دی مئو: امروزه از عطر و ادکلن بیشتر به عنوان کالاهایی تزیینی و مُدگرا استفاده می شود. اما هدف ما در لیکویید این است تا ابعادی معنوی، عمیق و خیال پردازانه به این مقوله اضافه کنیم و این یک منبع انگیزه بزرگ است.

بنابر آنچه عنوان شد؛ هدف شما حرکت در مسیر ایجاد تحولات بزرگ در عطرسازی و رجعت به ریشه های تاریخی، معنوی و فلسفی آن است. حال سئوال مهمی که برای بسیاری از دوستداران عطر مطرح می شود این است که تا چه حد تلاش کرده اید تا استقلال و هویت آثار خود را حفظ کنید و در این راستا چه ایده و رویکردی را دنبال کرده اید؟

دیوید فورسارد: در پیمودن این مسیر، تلاش شده تا بستری قدرتمند و منسجم فراهم شود که موجب می شود تا تمامی آثار ما دارای امضایی مشخص و روحی واحد باشند که مانند نوت ها در یک قطعه موسیقی بعد از قرار گرفتن در کنار یکدیگر، اثری هماهنگ و کامل را ارائه دهند. مقوله فروش پشت سر ما قرار دارد و در این مسیر تلاش کرده ایم تا ابتدا ایده های خود را عملی نماییم.

فیلیپ دی مئو: ما در این مسیر به درونیات و احساسات خود رجوع می کنیم و با الهام گرفتن از مسائل مختلف و تأثیرگذار، این احساسات را تقویت می کنیم. ما شباهت ها را انکار نمی کنیم؛ اما با اطمینان می گویم که اگر شباهتی وجود دارد؛ عامدانه نبوده است. روند تولید هر عطر، پرورش و تقویت احساسات عمیقی است که در برخورد با امور مختلف به ما الهام می شود.

چرا عطرهای خود را در قالب سه گانه ارائه می کنید؟

فیلیپ دی مئو: اساس و پیکره عطرسازی بر سه بخش استوار است. ما این سه قسمت را با مکاشفه و رؤیاپردازی آغاز می کنیم که در بخش میانی احساسات و تفکر را به چالش می کشد و در نهایت حسی از قدرت و اعتماد را القا می کند. این عاملی است که ما را بر آن داشت تا عطرهای خود را در قالب سه گانه ارائه کنیم.

در هر سه گانه چنین به نظر می رسد که مفهوم پیمودن مسیر رستگاری و عبور از نبردهای ما بین خیر و شر دنبال می شود.

دیوید فورسارد: دقیقا! تقابل بین خوبی و بدی در تمام مجموعه ها و حتی در برخی از عطرهای ما دنبال می شود و حتی رنگ عطرهای هر مجموعه، گویای این مسئله است. در هر مجموعه ما به دنبال نمایشی از حرکت بسوی کمال و تعالی با معیارهای مختص عطرهای لیکویید هستیم. می توان این تقابل و نبرد بین خوبی و بدی را با اعتقاد مردم ایران به مقوله خیر و شر مرتبط دانست.

فیلیپ دی مئو: در تکمیل گفته های دیوید باید بگویم که هر مجموعه و روایح آن را می توان مانند نبرد بین نور و تاریکی در نظر گرفت که در نهایت به دنبال رام کردن خوی وحشی و سرکش و القای آرامش هستند.

در هر یک از مجموعه ها، رنگ عطرها از تاریکی به روشنی متغیر است. اوج این تغییرات در سه گانه "eau dela" و "les eaux arborantes" دیده می شود.

فیلیپ دی مئو: در هر سه گانه با توجه به مفهوم مورد نظر، رنگ عطرها تعیین می شود. مثلا در سه گانه "او دلا"، "FORTIS" نماد تاریکی مطلق و قدرت برخاسته از آن است. "TUMULTU" حرکتی آرام و متواضعانه در مرز میان سایه و نور است که فضای رایحه و پخش بوی آن به گونه ای طراحی شده است که نبرد و چالش های درونی فرد را انعکاس دهد و "SANCTI " تابش خورشید و نمایش قدرتمندی از نور و گرما است.

سه گانه "les eaux arborantes " نیز مسیر حرکت بسوی روشنایی و پرواز بسوی پاکی و درخشش بی نهایت است. در این مجموعه رنگ تاریک و کِدِر "TELLUS " از خاک و پستی سخن می گوید، "SALTUS " نمادی از قد بر افراشتن و قلب یک درخت است که با رنگی خاکستری و موهوم ارائه می شود و در نهایت "SUCCUS " عطر رهایی و پرواز و رسیدن به اوج است و برای آن رنگی سبز و درخشان در نظر گرفته شده است.

دیوید فورسارد: انتخاب رنگ ها و طراحی ایده ها، مدت ها قبل از ساخت عطرها انجام می گیرد و برای هر عطر با توجه به داستانی که دنبال می کند یک فضای بویایی و یک رنگ انتخاب می شود. چنین نیست که ما ابتدا یک عطر طراحی کرده و سپس بر اساس برداشت ها و تصورات خود برای آن داستان بسازیم و یا اینکه بخواهیم با چنین داستان هایی برای عطرهای خود تبلیغ کنیم.

... و سه گانه "les eaux imaginaires" و عطر "L’Ile Pourpre"؟

فیلیپ دی مئو: در مجموعه "les eaux imaginaires " همه چیز حول رؤیا پردازی و خیال شکل می گیرد. در عطرهای این مجموعه تلاش شده است تا مفهومی انتزاعی از مسائل ملموس و آشنا ارائه شود و هر مخاطب بر اساس رایحه ای که از عطرها دریافت می کند؛ این موضوع را در خیال خود طراحی کند.

مثلا هدف ما از عطر "L’Ile Pourpre" ارائه رایحه میوه است؛ اما میوه ای خیالی. "L’Ile Pourpre " عطری است که روند ساخت عطرهای میوه ای بازار را دنبال نمی کند. این عطر به همان اندازه که از روش های متداول ساخت عطرهای میوه ای دور است، به همان اندازه در نقاطی دور از ذهن و رؤیایی سِیر می کند. "L’Ile Pourpre " عطر میوه ای خیالی و فرا زمینی است که در جزیره ای دور دست و ناشناخته می روید. به منظور پرداخت هرچه بهتر این ایده از آکورد انجیر بر بستری سبز و گیاهی استفاده شده است که نوت غالب این فضای سبز از گیاه "شیسو" است و با مرکبات و نوت های ادویه ای، این رایحه را عمیق و پیچیده کرده ایم.

همچنین برای ساخت عطر "peau de bete" از اسب و سوارکاری الهام گرفته شده است. اما اسبی که در "peau de bete " مورد نظر ما بود؛ مانند میوه "L’Ile Pourpre " خیالی و متفاوت است. "پو دو بِت" ارائه گر فضایی حیوانی و سرکش است که به مرور رایحه پوست انسان را به خود می گیرد. این عطر ارائه گر تصویری از یک اسب با سر انسان است و ایده رام کردن و حرکت بسوی کمال و انسانیت را با خود دارد.

در این مجموعه ما باز هم نگاهی نمادین به رنگ عطرها داشته ایم. رنگ ارغوانی "L’Ile Pourpre " نمادی از جزیره خیالی فرا زمینی است و رنگ خاکستری و نسبتا تاریک "پو دو بِت" بیانگر ترکیبی از رنگ پوست انسان و حیوان و تلاش برای رام کردن و وارستگی است. این گذار رنگ از تاریکی به روشنایی با معرفی عطر سوم این مجموعه، کامل خواهد شد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

لوکس بایر

فروشگاه اینترنتی مازاری یک محیط لوکس، آرام و خلوت برای یک خرید خاص است. پرداخت هزینه سفارشات به صورت اینترنتی و از درگاه بانک پاسارگاد است. تمامی کاربران می‌توانند با استفاده از همه کارت‏‌های بانکی عضو شبکه شتاب هزینه سفارشات خود را به صورت آنلاین از درگاه پرداختی امن و مطمئن پارس پال پرداخت کنند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

مد و لباس