اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950923199945819

اقامتگاه های بوم‌گردی کرمان ستاره هایی در دل کویر

کد: 13950923199945819

https://goo.gl/w8Tjk4

، تهران , (اخبار رسمی): اگر دوست دارید سکوت و آرامش را در کویر تجربه کنید و با فرهنگ بومی منطقه آشنا شوید، حداقل یک شب در اقامتگاه های بوم گردی کرمان اقامت کنید، تا زندگی‌تان رنگ و بوی جدیدی به خودش بگیرد.

اقامتگاه شهداد

به گزارش اخبار رسمی به نقل از تریپ با ما، کرمان بزرگترین استان کشور، سرشار از منابع طبیعی و گردشگری متنوع است. با اینکه بخش اعظمی از استان، کویری و بیابانی است ولی هیچوقت نباید آثار باستانی و گردشگری کرمان را نادیده گرفت.

این استان که 3 میلیون نفر جمعیت دارد، عقبه‌ تاریخی غنی‌ دارد و مردمانش فرهنگ قدیمی خودشان را حفظ کرده‌اند. پس اگر دوست دارید سکوت و آرامش را در کویر تجربه کنید و با فرهنگ بومی منطقه آشنا شوید، حداقل یک شب در اقامتگاه های بوم گردی کرمان اقامت کنید. تا زندگی‌تان رنگ و بوی جدیدی به خودش بگیرد. 

خانه‌ بوم‌گردی روستای میمند

این روستا را با شهری در استان فارس اشتباه نگیرید. میمند کرمان، روستایی صخره‌ای در بخش مرکزی شهرستان بابک است.

این روستا، تاریخی طولانی دارد و پیش‌بینی می‌شود بین 8 هزار تا 12 هزار سال قدمت داشته باشد. اگر می‌‌خواهید از جذابیت گردشگری این منطقه مطمئن شوید، کافی است بدانید که میمند نوزدهمین اثر جهانی ایران است که در یونسکو به ثبت رسیده است.

این منطقه چندین خانه‌ دستکند زیبا و دیدنی دارد که برای اقامت تجهیز شده‌اند و از 15 سال پیش میزبان مهمان‌های داخلی و خارجی هستند. جذابیت این مهمان‌سراها و اقامت‌های بوم‌گردی این است که ساختار قدیمی‌اش حفظ شده و شما احساس می‌کنید که هزاران سال را طی کرده‌اید و شب را در قلب تاریخ سپری می‌کنید.

وسایل درون اتاق ها به صورتی کاملا سنتی و باستانی طراحی و نصب شده اند، برای مثال چوب لباسی از چوب درخت سنجد و در برخی از اتاق ها تخت خواب هایی تکنفره با چوب درختان طراحی و در کنار دیوارهای اتاق ها نصب شده اند. کف اتاق ها نیز با نمد های تهیه شده درخود روستا پوشیده شده اند. در اتاق ها تشک و زیر انداز، ملحفه،پتو و بالش برای خواب به صورت مجزا در کنار دیوارها قرار گرفته اند. همچنین دارای برق، سیستم گرمایش بخاری برقی و مینی بار نیز است.

همانگونه که اشاره شد اتاق های مهمانسرای میمند هم دارای سرویس تخت و هم سرویس خواب سنتی ایرانی (تشک و لحاف و پتو برای خواب بر روی زمین) است. در رابطه با سرویس بهداشتی و حمام آب گرم باید اشاره کنیم که از آنجا که در گذشته سرویس بهداشتی و حمام درون اتاق ها وجود نداشته و از جهت دیگر برای حفظ ساختار تاریخی و واقعی اتاق ها ساخت سرویس های بهداشتی و حمام درون اتاق ها ممکن نبوده و لذا برای مهمانسرا سرویس بهداشتی ویژه ای که به صورت مشترک برای مهمانان مهمانسرا در نظر گرفته شده است در فاصله ای تقریبا 20 متری از مهمانسرا در کنار رودخانه میمند ساخته شده است.

خانه‌ شفیع آباد

روستای شفیع آباد یکی از  جاذبه‌های گردشگری استان کرمان است. خانه‌های این روستا خشتی هستند و جلوه‌های بصری زیبایی ایجاد کرده‌اند. این روستا فاصله‌ی کمی تا منطقه‌ی کلوت شهداد دارد و اغلب کسانی که به این منطقه سفر می‌کنند و از دیدن کلوت‌ها لذت می‌برند، شب‌های‌شان را در خانه‌های اقامتی این روستا سپری می‌کنند. مردم این روستا به شدت مهمان‌دوست و مهمان‌پذیر هستند. کسانی که یک شب را مهمان اهالی این روستا بوده‌اند، خاطراتی شیرین و فراموش نشدنی از مهمان‌نوازی مردم روستا به یاد سپرده‌اند. کاروانسرای شفیع‌آباد هم یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری منطقه است که دیدنش خالی از لطف نیست. پس وقتی صبحانه‌ی محلی پر قوت را نوش جان کردید، 

برای دیدن عکس ها و ادامه مطلب اینجا کلیک کنید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

تریپ با ما

تیم TripBaMa فعالیت خود را با هدف تغییر الگوی سفر از مناطق پربازدید به مقاصد کمتر شناخته شده آغاز کرد؛ که این امر از طریق جمع آوری اطلاعات جامع با ادبیاتی ساده در مورد مکان های دیدنی، رستوران، هتل و مراکز خرید شهرهای ایران میسر شد و تا امروز دستیابی به اطلاعات اغلب شهرهای ایران از طریق وب سایت امکان پذیر می باشد. در ادامه با ایده «برنامه ریزی سفر» زمینه طراحی تور شخصی را فراهم کرد تا مسافرانی که با وسیله شخصی خود یا وسایل حمل و نقل عمومی راهی جاده ها می شوند، سفری دلخواه و بهینه در زمان و هزینه را تجربه کنند. که این امکان بوسیله برنامه های سفر «تریپ با ما» میسر می باشد. کسب رتبه برتر در هفتمین جشنواره وب ایران و موفقیت به دریافت تندیس برترین مطالعه موردی در یازدهمین همایش زنان کارآفرین در حوزه گردشگری با مدیریت خانم آخوندان، انگیزه ای مضاعف برای ما خواهد بود تا همچنان ثابت قدم در مسیر شکوفایی هرچه بیشتر خانواده گردشگری ایرانی گام برداریم.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]