اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13960515256465819

نقش تبریز در نهضت مشروطیت

دعوت به بازدید از خانه مشروطه در روز مشروطه

کد: 13960515256465819

https://goo.gl/4Btz4G

، تهران , (اخبار رسمی): به مناسبت روز صدور فرمان مشروطه می خواهیم از شهر تبریز برایتان بگوییم، جایی که مردمانش تا آخرین نفس های خود ایستادند تا فرمان مشروطه را به مرحله صدور رساندند. با «تریپ باما» همراه شوید تا با حقایق این روز بیشتر آشنا شوید.

دعوت به بازدید از خانه مشروطه در روز مشروطه
دعوت به بازدید از خانه مشروطه در روز مشروطه

به گزارش سایت تریپ با ما، جنبش مشروطیت بدون شک از رویدادهای مهم و تأثیرگذار در تاریخ تحولات سیاسی ایران محسوب می‌شود. همانطور که می‌دانید فرمان مشروطه دستور تشکیل مجلس شورای ملی بوده و به واسطه تلاش های آزادیخواهان وطن برای رهایی از استبداد شاهنشاهی شکل گرفت. امروز ۱۴ مرداد سالروز صدور این فرمان تاریخی توسط مظفرالدین شاه قاجار است.
به مناسبت این روز می‌خواهیم از شهر تبریز برایتان بگوییم، جایی که مردمانش تا آخرین نفس های خود ایستادند تا فرمان مشروطه را به مرحله صدور رساندند. با «تریپ باما» همراه شوید تا با حقایق این روز بیشتر آشنا شوید.

تبریز و جنبش مشروطه:

تبریز پس از تهران و مشهد بزرگ ترین شهر ایران و مرکز استان آذربایجان شرقی بوده و به عنوان مرکز اداری، ارتباطی، بازرگانی، سیاسی، صنعتی، فرهنگی و نظامی این منطقه شناخته می‌شود. 
این شهر در طول تاریخ مهد تجدد و نوخواهی بوده و حماسه هایش همواره بخش مهمی از تاریخ این سرزمین را رقم زده است.
تبریز در جنبش مشروطه نقشی مهم داشت و دلاوری و فداکاری‌های انقلابیون آزادی‌خواه تبریزی چون ستارخان، باقرخان و شیخ‌الاسلام نقش اساسی در به پیروزی رساندن جنبش و بازپس‌گرفتن مشروطه داشت. در جنبش مشروطیت تبریز به واقع منجی انقلابی شد که در آستانه شکست قرار گرفته بود. پس از سرکوب مشروطه توسط محمدعلی شاه قاجار حرکت‌های مشروطه‌خواهانه در تهران و سایر نقاط ایران به خاموشی گرایید و فقط تبریز بود که تا پای جان ایستاد و نه تنها انقلاب را به ثمر رساند بلکه حکومت قاجار را از تخت سلطنت پایین کشید. 
بخش مهمی از این اتفاقات تاریخی در خانه مشروطه تبریز رقم خورد که شما را به بازدید مجازی از این خانه در این روز تاریخی دعوت می‌کنیم. جالب است بدانید این خانه مرکز تجمع جمعی از برجسته ترین چهره های مشروطه آذربایجان بوده و در جنگ های ۱۱ ماهه تبریز علیه نیروهای دولتی، ستاد فرماندهی و محل تشکیل جلسات مجاهدین مشروطه به شمار می‌رفت. بد نیست بدانید که تصمیم مهم و انقلابی پائین آوردن پرچم های سفید تسلیم در مقابل قوای محمدعلی شاه قاجار در همین خانه گرفته شده است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

تریپ با ما

تیم TripBaMa فعالیت خود را با هدف تغییر الگوی سفر از مناطق پربازدید به مقاصد کمتر شناخته شده آغاز کرد؛ که این امر از طریق جمع آوری اطلاعات جامع با ادبیاتی ساده در مورد مکان های دیدنی، رستوران، هتل و مراکز خرید شهرهای ایران میسر شد و تا امروز دستیابی به اطلاعات اغلب شهرهای ایران از طریق وب سایت امکان پذیر می باشد. در ادامه با ایده «برنامه ریزی سفر» زمینه طراحی تور شخصی را فراهم کرد تا مسافرانی که با وسیله شخصی خود یا وسایل حمل و نقل عمومی راهی جاده ها می شوند، سفری دلخواه و بهینه در زمان و هزینه را تجربه کنند. که این امکان بوسیله برنامه های سفر «تریپ با ما» میسر می باشد. کسب رتبه برتر در هفتمین جشنواره وب ایران و موفقیت به دریافت تندیس برترین مطالعه موردی در یازدهمین همایش زنان کارآفرین در حوزه گردشگری با مدیریت خانم آخوندان، انگیزه ای مضاعف برای ما خواهد بود تا همچنان ثابت قدم در مسیر شکوفایی هرچه بیشتر خانواده گردشگری ایرانی گام برداریم.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

گردشگری و میراث فرهنگی