اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951004205685632

نگاهی به زندگی حرفه ای آمیلی بورژوا

پرواز بر قلمرو شگفتی ها

کد: 13951004205685632

https://goo.gl/b9swni

، تهران , (اخبار رسمی): نوشتن از "آمیلی بورژوا" مستلزم پرداخت به ابعاد مختلف و سفری بر مرز رؤیا و واقعیت است. او در گروه عطرسازانی قرار می گیرد که هراس از شکست، انتقاد و عدم استقبال در مارکت را زیر پا می گذارد و در پی بر آوردن آرزوها و تعبیر رؤیاهای منحصربفرد خود است.

پرواز بر قلمرو شگفتی ها

به گزارش اخبار رسمی به نقل از لوکس بایر، برای هنرمندی که به دور از هیاهو و جنجال های بازار پر زرق و برق جهان عطر، در سکوت و آرامش، افتخار هنر آموزی در نزد بانوی ستودنی جهان عطر، "مونیک اشلینگر"، را داشته است؛ این قدرت و توانمندی مسئله عجیبی نیست. آمیلی بورژوا پس از سه سال همکاری با بانو "مونیک اشلینگر"، هر آنچه که در زمینه استفاده از مواد اولیه و فنون و رموز عطرسازی لازم باشد را می آموزد و به همراه یار همیشگی خود، "آن سوفی باهافل"، کمپانی مستقل خود با نام "فِلِیر پرفیومز" را در پاریس راه اندازی می کند.

آمیلی بورژوا  که تحصیلات آکادمیک خود را در رشته معماری و طراحی دانشگاه "تولوز" به اتمام رسانده است؛ به مهارت در خلق فضاهای خیالی و داستان های بداهه و گیرا، شهرت دارد. او متخصص پرداختن به روایح حیوانی و عمیق و ارائه ترکیباتی چند وجهی با استفاده از مواد طبیعی و شیمیایی است. ابعاد تفکرات و خواسته های آمیلی، بسیار فراتر از معیارهای تعیین شده برای بازار پر زرق و برق عطر است و به همین دلیل او ترجیح می دهد تا در کنار همکار خلاق خود، رؤیاها و داستان سازی های بزرگ خود را با ماجراجویی در کمپانی "فِلِیر پرفیومز" دنبال کنند.

آمیلی بورژوا  همواره از علاقه به روایح سرکش و جسورانه حیوانی و تأثیری که بوی پوست اسب ها در شکل گیری خاطرات بویاییش داشته است؛ سخن می گوید. او علاقه بسیاری به مواد طبیعی دیگر نظیر زنبق و وتیور دارد و همیشه بر این نکته تأکید دارد که نمی توان ایده ای جسورانه و رؤیاپردازی های بویایی را با خواسته های بازار تطبیق داد. وی در کنار "آن سوفی"، پس از راه اندازی کمپانی خود، روش مخصوص خود را برای کار بر روی سفارش برندهای مختلف در پیش گرفتند: آنچه در ذهن داریم و فضایی که مد نظر ما است را برای مدیران برند مورد نظر مطرح می کنیم و احتمال عدم استقبال در بازار فروش را برای چنین عطری به آن ها یاد آور می شویم! این رَویه دلیل فعالیت آمیلی در چارچوب عطرسازی نیش و هنری است و از او عطری در قالب محصولات دیزاینر و تولیدات انبوه ارائه نشده است. با این وجود، آمیلی بورژوا یکی از پرکارترین هنرمندان عطرسازی نیش در حال حاضر است.

نخستین اثری که از آمیلی ارائه می شود؛ عطر "ایرواز" محصول 2008 خانه "لاستمارچ" است. ترکیبی تازه و متفاوت از همراهی رز و نوت های دریایی بر بستری سبز و پودری. این عطر متفاوت و زیبا، آغازی بر ساخت آثار متفاوت و تحسین شده توسط آمیلی بورژوا است. آمیلی بورژوا  در ادامه همکاری خود با خانه "لاستمارچ"، در سال 2011 تفسیری زیبا و درخشان از همراهی بنفشه با نوت های مرکباتی و سبز در عطر "لو دو دیمانش" ارائه می کند؛ که مانند اثر قبلی، متفاوت و ویژه است.

همکاری با "فرانسوا هنین" و خانه "ژووی"، نقطه عطف پرونده آمیلی بورژوا است. در سال 2012 دو اثر بیاد ماندنی از آمیلی در قالب عطرهای خانه ژووی ارائه می شود که با استقبال ویژه و تحسین کارشناسان مواجه می شوند. عطر پودری و چوبی "غوژ آساسین" که ادای دِین آمیلی به خاطرات ناب خود از مزارع گندم و برداشت خوشه ها، با بکارگیری مواد مورد علاقه او مانند زنبق و برنج است؛ یکی از این عطرهاست. رایحه ای عمیق و پودری که با لایه هایی صمغی و چوبی؛ شکل گرفته است. عطر تحسین شده و بزرگ "ژو سون فِیت"، دیگر اثری است که توسط آمیلی بورژوا  برای ژووی ساخته شده است. ترکیبی بدیع و شگفت انگیز از همراهی آکورد رام و تنباکو با نوت های گیاهی و ادویه ای که بر بستری لطیف و اغواگر از آکورد میوه ای، بر پایه هایی چوبی، دودی و حیوانی، مستحکم و مستقر می شود. این عطر بیاد ماندنی که یکی از بهترین آثار خانه ژووی است؛ پرداختی مدرن و فاخر به ساخت ترکیبی چند وجهی بر اساس فضاهای مشروبی و حیوانی است.

روند ساخت آثار متفاوت و ویژه آمیلی در سال 2012، در همکاری با خانه گزیده کار و خوشنام "مندیتو روسا" کامل می شود. طراح خلاق و خاص ایتالیایی، "استفانیا اسکیگیلا"، در این سال با سه گانه ای شامل عطرهایی متفاوت با نام های "آلفا"، "اُمگا" و "آی دی"، خانه عطرسازی خود را به جهان عطر معرفی می کند. تقابل زیبای لطافت فضای پودری حاصل از همراهی زنبق و وانیل با سرسختی و طغیان وجوه حیوانی برخاسته از چرم، زیره و عود در فضای دودی و اسرار آمیز "اُمگا"، رایحه مسحور کننده و ناب حاصل از همراهی نوت های ادویه ای با عود و چوب غان بر بستر دودی و پودری عطر "آی دی" و در نهایت ترکیبی از عود با نوت های گیاهی و ادویه ای منحصربفرد و نامتعارف در عطر "آلفا"؛ سه اثر تحسین بر انگیز و زیبایی هستند که آمیلی برای خانه "مندیتو روسا" در این سال خلق کرد.

تخصص آمیلی در ارائه فضاهایی درخشان، شهوانی، بی پروا و جسورانه در کنار  مهارت آن سوفی در ساخت روایحی عمیق و چند وجهی، موجب می شود تا اکثر عطرهایی که به کمپانی "فِلِیر پرفیومز" سپرده می شود؛ محصولی از همکاری این دو هنرمند باشد. تقابلات و چالش هایی که در اکثر این آثار وجود دارد نیز نتیجه همین نگرش های متفاوت است که به زیبایی در قالب اثری مشترک ارائه می شوند.

در سال 2013، علاوه بر ادامه همکاری با خانه های "ژووی" و "مندیتو روسا" در قالب عطرهای "ژووی لیس ایپونا" و "مندیتو روسا ساوث"، آمیلی با خانه های دیگری نظیر "فراپین" و "وولنای" به همکاری پرداخت. ترکیبی از نوت های گیاهی با فضایی درخشان و ظریف در عطر "پاردیس پردو" محصول خانه "فراپین" و نیز پنج عطر ممتاز و متمایز خانه "وولنای" مانند همراهی زنبق با ادویه ها و صمغ های مختلف در فضای پودری و عمیق عطر "یاپانا"، آثار برجسته و موفق آمیلی بورژوا  در این سال هستند.

2014 سال همکاری آمیلی با خانه "لیکویید ایمجینرز" است. ترکیبی از مشک و ادویه ها با نوت های آروماتیک در عطر "ملانکولیا"، عطر چرمی و دودی "لاکریما" با ترکیبی جسورانه از کستوریم و صمغ ها با نوت های ادویه ای و عطر سبز و دودی "فانتاسما" بر بستری ادویه ای و حیوانی؛ سه عطر متفاوت و جسورانه ای هستند که توسط آمیلی بورژوا  و بهافل در قالب سه گانه "لزومِغ" خانه لیکویید ایمجینرز ارائه می شوند.

درخشش آمیلی با آثار هنرمندانه و زیبای خود موجب می شود تا فعالیت های او بیش از پیش مورد توجه خانه های مختلف قرار گیرد و او در سال 2015 مجموعه ای از عطرهای زیبا و موفق را در قالب همکاری با خانه های مطرح عطرسازی نیش ارائه کند. بیش از بیست عطر در این سال توسط آمیلی و آن سوفی معرفی می شود که از میان آن ها می توان به آثار موفقی نظیر نمایش وجوه صمغی و حیوانی عود با استفاده از بنزویین و هیراکس در لایه های دودی و چوبی از سدر و پچولی که با لطافت نوت های گل بو و پودری همراه شده در عطر "یوس اینتدیت" محصول "ژووی"، همراهی صمغ های درختی و بنزویین با وانیل نوت های گل بو در "رِو دو آنتالا" محصول "اِوودی"، نمایش متفاوت و ساختار شکن نوت های دریایی در کنار نوت حیوانی هیراکس، کندر، رام و کهربا در عطر "سونو ریاله" محصول "مندیتو روسا"، بکارگیری استادانه آکورد زنبق در کنار دارچین و کاشمران بر بستری ظریف و درخشان از مشک، یاس شیروانی و وانیل در "بالماکالت" محصول "روم 1015" و نمایشی متفاوت از کهربا در لایه هایی از بنزویین، ادویه و صندل در عطر "آمبر دو سیام" محصول "وولنای"؛ تعدادی ز آثار متعدد آمیلی بورژوا هستند که در سال 2015 معرفی شدند.

موفقیت های چشمگیر و روز افزون آمیلی بورژوا  و کمپانی مستقل وی، موجب شد تا دامنه فعالیت های او روز به روز گسترش یابد و او وجوه مختلفی از توانایی های خود را به نمایش گذاشته و فضاهای متفاوت و بعضا نامتعارفی را تجربه کند. ساخت پنج عطر متفاوت و منحصربفرد با روایحی متکی بر ترکیبات صنعتی و سینتیک جدید برای برند نوپای "آتِر" در سال 2016، نمونه ای از فعالیت آمیلی در چنین فضایی است. عطرهایی که با نوت های برجسته صنعتی مانند ایزو ای سوپر، رز اکساید، بنزوآت متیل، متیل گریپ، اتیل استات، آمبروکسان و متیل آیونون ساخته شده اند که از این میان می توان به رایحه خاکی و سبز عطر "مسک اتونال" اشاره کرد که در فضایی گل بو و میوه ای ارائه می شود. علاوه بر ساخت عطرهای نامتعارف "آتر"، آثار مختلفی از بورژوا در سال 2016 ارائه شد. شخصیت ادویه ای و درخشان آراسته شده با نوت های مرکباتی و آروماتیک که بر پایه ای از سدر و وتیور کامل می شود؛ در عطر "پاور بالاد" محصول "روم 1015"، همراهی چرم با مشک، زنبق و ادویه ها بر بستر چوبی و صمغی "نِتانو" محصول "مندیتو روسا" و نمایشی شهوانی و جاه طلبانه از نوت های حیوانی با همراهی عسل و تونکا بر بستر صمغی و چوبی عطر "اونده 7" محصول "اِوودی"؛ تعدادی از آثار برجسته آمیلی در سال 2016 هستند.

شهامت، جسارت، دقت و توانایی در طراحی نامتعارف، بدیع و اصیل فضاهایی چالش بر انگیز و عمیق، مشخصه اصلی آمیلی بورژوا است که به خوبی این خصوصیات را در آثار خود به نمایش می گذارد. آمیلی بورژوا  هنرمندی مستقل و آزاد اندیش است که قلمرو آفرینش آثار خود را فراتر از تعاریف و قراردادهای منسوخ و متداول قرار داده است. او در کنار همکار خود، آن سوفی باهافل، رؤیاهایی سرکش، مهار نشدنی و ورای تصور را در قالب آثار بویایی کمپانی "فِریل پرفیومز" به تصویر می کشد تا همگان را با تعاریفی جدید و ناب از بلندپروازی، جسارت و نبوغ آشنا کند. آمیلی طبیعت و سفر به نقاط مختلف و بکر را دستمایه الهام و ایده پردازی های خود می کند و با استفاده از مواد جدید، رنگ و بویی شهری و مدرن به آن ها می بخشد. رَوَندی که محصول آن، تولد آثاری خیره کننده و بزرگ هستند که از نبوغ هنرمندی بی باک و آزاد اندیش حکایت می کند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

لوکس بایر

فروشگاه اینترنتی مازاری یک محیط لوکس، آرام و خلوت برای یک خرید خاص است. پرداخت هزینه سفارشات به صورت اینترنتی و از درگاه بانک پاسارگاد است. تمامی کاربران می‌توانند با استفاده از همه کارت‏‌های بانکی عضو شبکه شتاب هزینه سفارشات خود را به صورت آنلاین از درگاه پرداختی امن و مطمئن پارس پال پرداخت کنند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

مد و لباس