اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951018216156119

در نمایشگاه لوازم الکترونیکی CES صورت می گیرد

رقابت خودروهای خودران با گجت ها

کد: 13951018216156119

https://goo.gl/WXEAQw

، تهران , (اخبار رسمی): نمایشگاه لوازم الکترونیکی CES، رویدادی سالانه است که در آن آخرین تکنولوژیها به نمایش در می‌آید و هفته‌ اول سال ۲۰۱۷ در لاس وگاس برگزار می‌شود. در این نمایشگاه معمولا گجت‌هایی مانند موبایل‌، دوربین‌ و تلوزیون‌ محصولات غالب هستند، اما امسال انتظار نمی‌رود این محصولات دوباره در صدر توجهات باشند.

تازه‌های CES2017

به گزارش روابط عمومی آی او تی تی، در نمایشگاه لوازم الکترونیکی CES، عمولا گجت‌هایی مانند موبایل‌ها، دوربین‌ها و تلوزیون‌ها محصولات غالب هستند، اما امسال انتظار نمی‌رود این محصولات دوباره در صدر توجهات باشند. در عوض، حتی با وجود اینکه مشتریان معمول، بیشتر تمایل دارند تا شاهد تکنولوژی‌های جدید در لوازم خانگی باشند تا در خودرو، بازهم به احتمال زیاد امسال خودروسازان با ارائه‌ خودروهای خودران، بیشتر توجهات را به خود اختصاص خواهند داد.

سه تکنولوژی که در ادامه معرفی می‌شود مواردی است که احتمالا نبض رویداد امسال را در دست دارند:

خودروهای بسیار هوشمند

در ۴ام ژانویه‌ ۲۰۱۶ فارادی فیوچر در طول برگزاری نمایشگاه CES2016 در لاس‌وگاس، نوادا، از کانسپت خودروی خود FFZero1 پرده‌برداری کرد.

انتظار می‌رود درکنار شرکت‌های سازنده‌ موبایل مانند هوآوی و سامسونگ، شرکت‌های سازنده‌ خودرو مانند تویوتا، هیوندا و نیسان نیز بزرگترین دستاوردهای خود را به نمایش بگذارند. رقابت شرکت‌هایی مانند آلفابت و اوبر باعث شده تا نمایشگاه CES به اندازه‌ نمایشگاه خودرو فرانکفورت برای شرکت‌هایی که به هوش مصنوعی و رانندگی خودکار توجه نشان می‌دهند مهم باشد.
به عنوان مثال، انتظار می‌رود بلک بری در یک اقدام ریسکی به منظور احیای نفوذ رو به افول این شرکت در بازار، تکنولوژی‌های بیشتری در زمینه‌ خودرو رونمایی کند. این شرکت به تازگی ۷۵ میلیون دلار به برنامه‌ خود برای چندسال آینده در این زمینه اختصاص داده است.
یکی از مهیج‌ترین بخش‌های نمایشگاه امسال می‌تواند رونمایی جدید فارادی فیوچر باشد. سایت rumor mill بر این باور است که این شرکت استارت آپ چینی حد و مرزی برای ایده‌های عجیب و غریب خود ندارد و قصد دارد تا با مدعیان نمایشگاه CES رقابت کند.
وادهوا نویسنده‌ کتاب در دست چاپ «راننده در خودروی بدون راننده: چگونه تکنولوژی‌هایی که انتخاب می‌کنیم آینده را خواهند ساخت» گفت: « این‌بار شرکت‌های تکنولوژی به‌جای‌اینکه به لیست گجت‌هایی که دارید اضافه‌ کنند، قصد دارند تا همین گجت‌هایی که هم اکنون در اختیار دارید را بهبود و به یکدیگر متصل کنند».
وی افزود: «خودروها گجت‌هایی نیستند که بتوان به آسانی و با قیمت کم بر روی آنها مانور داد. اما شرکت‌ها معتقدند که بالاخره روزی می‌رسد که خودروهای «هوشمند» نیز یکی از وسایل بیشماری باشند که بهم متصل اند».
وی در ادامه گفت: «خودروها هنوز دو یا سه سال جای کار دارند. بیشتر تمرکز بر روی لوازم خانگی‌ است. اینترنت اشیا … یک قدم بزرگ در سال گذشته بود. حالا باید با استفاده از روبات‌ها شاهد یکپارچگی باشیم. اپل، مایکروسافت و گوگل در حال استفاده از هوش مصنوعی در تمام محصولاتشان هستند… این همان چیزی است که در سال ۲۰۱۷ شاهد آن خواهیم بود».

اینترنت اشیا و تجهیز آن به هوش مصنوعی

الکسای آمازون و گوگل هوم (google home) مثال‌هایی از رابط‌های کاربری‌ای هستند که گجت‌ها و خدمات مختلف و مجزا را یکپارچه و تبدیل به یک رابط کاربری واحد می‌کنند. الکسا با ارائه‌ اکو (Echo) برای بخش بازی، لوازم خانه و البته خودرو، در CES امسال حضور قدرتمندی دارد.

وادهوا اظهار داشت: «این حوزه از نمایشگاه جایی است که سامسونگی که از گلکسی نوت ۷ اش ضربه‌ بدی خورد، می‌تواند دوباره قد علم کند. سامسونگ همین حالا هم وسایل «هوشمندی» مانند یخچال درست می‌کند و به تازگی با دو خریدی که انجام داده فعالیت بیشتری در این زمینه از خود نشان داده است. یکی از این خریدها هارمان (Harman) است که از آن برای توسعه‌ خودروهای متصل استفاده می‌کند، و شرکت خریداری شده‌ دیگر ویو (Viv) است. دستیار هوشمندی که توسط سازندگان سیری (Siri) اپل ساخته شده است. همانطور که در حال حاضر از سیری دمای هوا را می‌پرسیم، به‌زودی می‌توانیم از ویو یا الکسا بپرسیم چقدر شیر در یخچال داریم».
او معتقد است که همانند فیس بوک، استفاده‌ی اصلی از این دستیارها نیز از طریق موبایل خواهد بود نه عینک‌ها یا ساعت‌های هوشمند.
وی افزود: «موبایل تا مدت‌ها جایگاه خود را حفظ خواهد کرد. واقعیت افزوده وقتی است که شما در حالیکه در جای خود نشسته‌اید، تفریح می‌کنید».

سردرگمی در تکنولوژی‌های نوین

واقعیت مجازی، روبات‌ها، درون‌ها (پهپادها)، گجت‌های پوشیدنی و چاپگرهای سه‌بعدی

تکنولوژی‌های نوین این چند سال اخیر یعنی واقعیت مجازی و واقعیت افزوده، درون‌ها و گجت‌های پوشیدنی همچنان در نمایشگاه CES بسیار مورد توجه هستند.
همه‌ اینها درحالی پا به نمایشگاه امسال می‌گذارند که eMarketer پیش‌بینی کرده که امسال استفاده از گجت‌های پوشیدنی کاهش می‌یابد. MakerBot، یک شرکت سازنده‌ چاپگرهای سه بعدی فصل بسیار کم رونقی را تجربه کرده است.
درحالیکه این تکنولوژی‌ها احتمالا از چشم مردم افتاده‌اند، مارک کَوِندر، موسس و مدیرعامل موسسه‌ چَسم، معتقد است که می‌توان از این محصولات به عنوان یک اهرم قوی برای پر کردن فضای خالی بازار بین مشتریان علاقمند به تکنولوژی و مشتریان محافظه‌کارتر استفاده کرد.
وی همچنین اظهار داشت: «معمولا وقتی به محصولاتی که فروش خوبی دارند نگاه می‌کنم میبینم که آنها در وهله‌ اول مرحله‌ «گذر از پرتگاه» کسب و کار را پشت سر گذاشته‌اند. مثلا به تلوزیون‌ها فکر کنید. اینکه چه زمانی CRT ها به صفحه تخت تبدیل شدند و اینکه چه زمانی HD شدند، اولین افرادی که این تلوزیون‌های جدید را خریداری کردند افراد ثروتمند علاقمند به تکنولوژی بودند. اما اولین آینده‌نگرها، مثلا کلوپ‌های ورزشی یک شهر بودند. به‌یک‌باره تمام کلوپ‌های ورزشی در طول مدت تقریبا یک سال به تلوزیون‌های HD روی آوردند».
وی افزود: «یک وسیله‌ ساده مانند یک مچ‌بند سلامتی ارزان قیمت، ممکن است سریعتر این فرآیند را طی کند. اما درون‌ها یا واقعیت مجازی راه طولانی‌تری برای جلب توجه و علاقه مردم در پیش دارند. استفاده‌ آمازون از سیستم تحویل با درون یا تمرین جراحان با واقعیت مجازی می‌تواند مرزهای این تکنولوژی را که در حال حاضر فقط توسط گیمرها استفاده می‌شود، گسترش دهد. در مورد گجت‌‌های پوشیدنی‌ بنظرم گجت‌هایی شانس زیادی برای موفقیت دارند که در تجارت B2B استفاده شوند (یعنی برای استفاده‌ی سایر شرکت‌ها گجت تولید شود نه برای مردم عادی). مثلا دستکشی که مجهز به سنسور است، شرکت مرسدس بنز از این دستکش‌ها برای بهبود کیفیت کار در خط مونتاژ استفاده می‌کند. یا ساخت ست لباسی که معدنچیان در معدن بپوشند تا این لباس محیط اطرافشان مانیتور کند».

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

آی‌اوتی‌تی iott

آی‌اوتی‌تی(iott.ir) جامع‌ترین مرجع اینترنت اشیاء در ایران،دریچه‌ای است رو به دنیای فناوری‌های نوین. آی‌اوتی‌تی بر آن است تا دانش و تکنولوژی روز را با مخاطب سهیم شده و سهمی در رشد و توسعه آن داشته باشد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]