اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13960409253126119

پشت فرمان ماشین‌ هوشمند

اینترنت اشیا چگونه شیوه رانندگی ما را تغییر خواهد داد؟

کد: 13960409253126119

https://goo.gl/ekMfAM

، تهران , (اخبار رسمی): حقیقت است که تحقق کامل اینترنت اشیا متعلق به آینده است و ماشین هوشمند هم از این قاعده مستثنی نیستند. اما همین حالا هم اتفاقات زیادی درحال رخ‌دادن است که نمی‌توان باور کرد.

پشت فرمان ماشین‌ هوشمند

برخی پیش‌بینی کرده‌اند که تا سال ۲۰۲۰، رانندگی کم کم از رونق می افتد.

تداوم پیشرفت

یکی از نخستین نوآوری‌هایی که دیده‌ایم این است که فناوری تمام کارهای مربوط به فرایند رانندگی را فوق‌العاده ساده کرده است.

برای مثال، محصولاتی مانند Hum شرکت ورایزون، استاندارد لازم را ایجاد کرده‌اند تا دستگاه‌های اینترنت اشیا بتوانند کاری کنند که دیگر لازم نباشد مدام مسافت طی‌شده و زمان انجام سرویس دوره‌ای خودرومان را حساب کنیم. Hum به شما اجازه می‌دهد ماشین هوشمند خود را عیب‌یابی، زمان مراجعه برای سرویس دوره‌ای را تعیین یا حتی بلافاصله با یک مکانیک ارتباط برقرار کنید. به‌علاوه، تولیدکنندگان این محصول قادرند خدمات امداد جاده‌ای اورژانسی ارائه دهند و جابجایی و سرعت خودرو شما را نیز ردیابی کنند. با‌این‌حال در زمینه ردیاب‌های اینترنت اشیا رقبای دیگری مانند Automatic نیز وجود دارند.

Automatic نه‌تنها ردیابی هوشمند برای ماشین هوشمند شماست، بلکه با تعداد زیادی از سرویس‌های دیگر نیز ادغام می‌شود. برای استفاده تجاری، این محصول قادر است میزان مسافت طی‌شده را ردیابی و آن را به سرویس‌هایی مانند Expensify ارسال کند. این محصول با برنامه‌های کاربردی دیگر، مانند Nest نیز ادغام می‌شود. برنامه‌ای کاربردی که با کمک اینترنت اشیا شما را قادر می‌سازد پیش از رسیدن به خانه، اتاق‌ها را گرم کنید.

این‌ها تنها چند مثال از محصولات اینترنت اشیاست. باید گفت که به تازگی توجه خودروسازان بسیار به مقوله ماشین هوشمند جلب شده است و تلاش می‌کنند به نحوی تکنولوژی اینترنت اشیا را در مدل‌های جدید خود به‌کار بندند. دستگاه‌های اینترنت اشیا درحال تبدیل‌شدن به امکانات رفاهی معمول هستند و درنتیجه، تصور اینکه ظرف چند سال آینده همه چنین دستگاه‌هایی را دراختیار داشته باشند، دور از انتظار نیست.

 

کارایی و ایمنی عواملی کلیدی هستند

امکان ادغام ابزارها و اپلیکیشنها، عاملی مهم در کسب منفعت از اینترنت اشیا در خودرو هوشمند است. در یک ماشین هوشمند میتوانیم از راه دور و در یک چشم به هم زدن، وسایل گرمایشی منزل را روشن کنیم، پیتزا سفارش دهیم و موسیقی خودرو را در منزل نیز پخش کنیم. اما این تمام ماجرا نیست! اینترنت اشیا می‌خواهد که زندگی ما از این هم بیش‌تر به اینترنت متصل باشد و اینجاست که این سوال مطرح می‌شود که تغییر بزرگ بعدی چیست؟

شاید یکی از جذاب‌ترین تحولات در حوزه اینترنت اشیا و ماشین هوشمند، سرویس هایی است که در عوض آن به وجود می‌آید. برای مثال، همۀ ما لحظه‌ای دل از گوشی هوشمندمان نمی‌کنیم! حالا برخی شرکت‌های اینترنت اشیا برای حفاظت از جان ما هنگام رانندگی در ازای کنار‌گذاشتن موبایل امتیازهایی برای ما در نظر می‌گیرند. از این گونه موارد می‌توان به یک گجت اینترنت اشیا مانند Safety Charger اشاره کرد (شارژر تلفن همراهی که هنگام اتصال به برق، مانع دسترسی راننده به رسانه‌های اجتماعی و ارسال پیامک می‌شود و در قبال این خودداری از کارت‌های هدیه به راننده جایزه می‌دهد).

ایده این شارژر اینترنت اشیا جالب است و ممکن است هر کدام بگوییم چرا به ذهن خودمان نرسید. اما نکته جالب تری که اینجاست، خود شارژر نیست، بلکه سرویسی است که در قبال اصلاح الگوی زندگی افراد ارائه می‌کند. فکرش را بکنید! شما فرمان وسیله نقلیه دو تنی را رها می‌کنید و نگاهتان را از جاده‌ای بر می‌دارید که این جسم دو تنی با سرعتی وحشتناک در آن از کنار سایرین عبور می‌کند. این حقیقت رایج آن‌قدر ترسناک است که ارزش تخصیص سرویس‌هایی از این دست را  داشته باشد.

هوش مصنوعی (AI) نه‌تنها آن‌قدر پیشرفت کرده است که می‌تواند معیاری قابل‌اطمینان باشد، بلکه می‌تواند درخواست کمک و عملیات عیب‌یابی لازم برای تعمیر ماشین هوشمند را نیز انجام دهد.

 

خداحافظ رانندگی!

برخی پیش‌بینی کرده‌اند که تا سال ۲۰۲۰، رانندگی کم کم از رونق می افتد. اگرچه حتی پس از رواج کامل ماشین هوشمند، هم‌چنان افرادی خواهند بود که دوست داشته باشند خود لذت رانندگی را بچشند. ماشین هوشمند و بدون راننده از حیرت‌انگیزترین تصاویری است که از آینده در ذهن همه ما نقش بسته است. تصور کنید با کمک تجهیزات اینترنت اشیا، تمامی الگوهای ترافیکی تلفیق می‌شوند تا به‌طور مناسب برای مردم جا باز شود و مسیری هم به خدمات اورژانس و رویدادهای خاص اختصاص یابد. ایده‌پردازی در این زمینه بی انتها است و فکر کردن به هرکدام از آنها دنیایی از فرصت‌ها را پیش چشم‌مان می اورد.

 

منبع: iott.ir مرجع اینترنت اشیا در ایران

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

آی‌اوتی‌تی iott

آی‌اوتی‌تی(iott.ir) جامع‌ترین مرجع اینترنت اشیاء در ایران،دریچه‌ای است رو به دنیای فناوری‌های نوین. آی‌اوتی‌تی بر آن است تا دانش و تکنولوژی روز را با مخاطب سهیم شده و سهمی در رشد و توسعه آن داشته باشد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]