اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13960409253106119

امنیت اینترنت اشیا؛ هشدارهای امروز، تهدیدهای آینده

کد: 13960409253106119

https://goo.gl/C1osWe

، تهران , (اخبار رسمی): امنیت اینترنت اشیا، یکی از بحث برانگیزترین سرفصل‌های اینترنت اشیا است. در این ویدئو نکات، توصیه ها و راهکارهای NCC را برای تامین امنیت اینترنت اشیا مشاهده می‌کنیم.

امنیت اینترنت اشیا

در معرض اطلاعات مربوط به موقعیت مکانی و اطلاعات تماس افراد بودن، می‌تواند در امنیت اینترنت اشیا خدشه ایجاد کند.

با رشد و توسعه اینترنت همراه و رواج گوشی‌های هوشمند، شاهد حضور اینترنت اشیا در تمامی جنبه‌های زندگی خود هستیم. این حجم از ارتباطات، به همان میزان که فرصت ایجاد می‌کند، تهدید نیز به همراه دارد. نگرانی‌ها پیرامون امنیت اینترنت اشیا یکی از این تهدیدهاست.

در معرض اطلاعات مربوط به موقعیت مکانی و اطلاعات تماس افراد بودن، می‌تواند در امنیت اینترنت اشیا خدشه ایجاد کند. 
ماشین‌های بدون راننده یکی از محصولات اینترنت اشیا به حساب می‌آیند. وسایل هوشمندی که با اتصال به اینترنت، به کمک سنسورها، رادارها، گجت‌های هوشمند و … بدون دخالت راننده در جاده‌ها تردد می‌کنند. اگر امنیت اینترنت اشیا برقرار نباشد، فرمان این خودروها میتواند به دست هکرها یا بدافزارها بیفتد و عاقبت کار مشخص است!
در یک شهر هوشمند، تمام امکانات و سیستم‌های شهری به تجهیزات اینترنت اشیا مجهزند. این شبکه شهری گسترده اینترنت اشیا یعنی اتصال و ارتباط تمامی اجزای شهر. ارتباط به همان میزان که امور جاری را تسهیل می‌کند، می‌تواند امنیت اینترنت اشیا را نیز تهدید کند. به این فکر کنید که اگر کنترل سیستم آب‌رسانی شهری، سیستم برق و انرژی شهر، کنترل چراغ‌های راهنمایی و رانندگی و بسیاری از موارد حیاتی دیگر از دست مسئولان و متصدیان امور شهری خارج شود چه رخ خواهد داد؟

این‌ها تنها برخی از نگرانی‌های امنیت اینترنت اشیا است. بسیاری از این موارد با رعایت ساده‌ترین نکات هیچ وقت اتفاق نخواهند افتاد. کافی است تولیدکنندگان مسئله امنیت اینترنت اشیا را در اولویت‌های ساخت و تولید قرار داده و مصرف کنندگان نیز با آگاهی بیشتر موارد امنیتی را رعایت کنند.

در این ویدئو نکات، توصیه ها و راهکارهای NCC را برای تامین امنیت اینترنت اشیا مشاهده میکنیم.

 

ویدئوهای بیشتر در iott.ir

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

آی‌اوتی‌تی iott

آی‌اوتی‌تی(iott.ir) جامع‌ترین مرجع اینترنت اشیاء در ایران،دریچه‌ای است رو به دنیای فناوری‌های نوین. آی‌اوتی‌تی بر آن است تا دانش و تکنولوژی روز را با مخاطب سهیم شده و سهمی در رشد و توسعه آن داشته باشد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]