اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951117231885632

عطرسازی خانواده کورت

پایبندی به اصول تعریف شده

کد: 13951117231885632

https://goo.gl/jdE4j9

، تهران , (اخبار رسمی): (بریکورت BRECOURT)خانه عطرسازی مستقل و مفهوم گرایی است که مراحل ساخت آثار خود را در قالب اصول و چارچوب‌های تعریف شده ویژه و متمایزی دنبال می‌کند که بر اساس شیوه‌ها و روش‌های به یادگار مانده از موسس این کمپانی، برونو کورت، طرح ریزی شده‌اند.

عطرسازی خانواده کورت

به گزارش اخبار رسمی و به نقل از لوکس بایر: "برونو کورت"، یکی از زبده ترین متخصصان عصاره گیری و تهیه روغن ها و ابسولوت های طبیعی و مرغوب از گیاهان معطر مدیترانه ای در قرن نوزدهم بود. اسانس ها و عصاره هایی که کورت در کمپانی "برونو کورت" تهیه می کرد؛ با شیوه هایی پیچیده و محرمانه تهیه می شد و کیفیت بالای روغن ها و ابسولوت های کمپانی کورت در این دوران، سبب شده بود تا این کمپانی، به یکی از مراکز بزرگ و مهم صنعت عطرسازی در آن دوران تبدیل شود. در خلال تهیه روغن های مرغوب و ویژه، برونو کورت عطرهای سفارسی گرانقیمت و منحصربفردی تهیه می کرد که بخاطر استفاده از حجم بالای عصاره ها و روغن های طبیعی تهیه شده از مواد گرانبها و کمیاب، مورد توجه طبقه اشرافی جامعه قرار گرفتند. "ملکه الکساندرا"، ملکه انگلستان، یکی از طرفداران عطرهای کورت بود. "ادوارد هفتم"، پادشاه بلغارستان و ناپلئون سوم، از جمله پادشاهان و شاهزادگانی بودند که کورت را بعنوان عطرساز دربار خود انتخاب کردند. علی رغم تمام این اعتبار و موفقیت های ویژه، در پی حوادث و رویدادهای تاریخی مختلف، کمپانی برونو کورت، در قرن بیستم تضعیف و در پی دوران رکود بعد از جنگ جهانی دوم، فعالیت های خود را متوقف کرد.

دوران رکود و انزوای این برند خانوادگی، توسط چهارمین نسل از خانواده کورت، رو به فراموشی و اتمام گذاشت. "امیلی بوژ"، هنرمند ویژه ای از خاندان کورت است که علاوه بر پشت سر گذاشتن دوره های حرفه ای عطرسازی در مدرسه "ایسیپکا"، شیوه های محرمانه و منحصربفرد عطرسازی خانواده را که از نسلی به نسل بعد منتقل شده؛ آموخته است. بوژ که سابقه همکاری با کمپانی مختلف واقع در گرس را در کارنامه خود دارد؛ برای بیان آزادانه احساسات و ساخت ایده های مورد نظر خود، در سال 2010، کمپانی خانوادگی را مجددا احیا می کند و با ترکیب نام برونو کورت با حرف نخست اسم خود، خانه عطرسازی "بریکورت" را راه اندازی می کند. ایمیلی، در بریکورت دو موضوع را دنبال می کند: بکارگیری اصول و سنت های کلاسیک خانوادگی با استفاده از مواد طبیعی و خام که زمینه ساز موفقیت کمپانی کورت در قرن نوزدهم شده بود؛ و استفاده از فرمول های پیچیده، ترکیبات و فضاهای مدرن. در حقیقت، بوژ با تلفیقی از این دو فضا و برقرار توازنی ویژه بین آموزش های مدرن و اصول فرمول بندی و استفاده از مواد جدید با شیوه های سنتی که میراث خاندان کورت است؛ با راه اندازی خانه بریکورت، در مسیری ویژه و متفاوت قدم برداشت.

نخستین مجموعه از آثار مستقل و ویژه امیلی و خانه بریکورت، در سال 2010 معرفی شد. یازده عطر ویژه، که بر اساس ایده ها و الهامات امیلی و با پرداختی هنرمندانه و ظریف با تلفیق اصول کلاسیک و مدرن عطرسازی در همراهی با احساسات و نگرشی متفاوت، خبر از تولد خانه هنری ممتاز و متفاوتی می دادند. در ادامه نگاهی خواهیم داشت به عطرهای معرفی شده از این خانه تا به امروز.

Les contextuels

این مجموعه، عطرهای اصلی بریکورت و یازده اثری که ورود این خانه به جهان عطر در سال 2010 را اعلام کردند؛ شامل می شود. این مجموعه، ایده ها و الهامات مختلفی که زمینه ساز خلق یک عطر می شوند را با حالات و احساسات ویژه و نیز خلقیات و روحیات متفاوت، و در نهایت خلق و خوی هر فرد، تطبیق می دهد.

 "لاموغوز"، یکی از عطرهای این مجموعه است. ترکیبی ملایم، مطبوع و لطیف از همراهی آکوردهای تمشک، هلو و انگور سیاه با تازگی مرکبات که در قلبی از بنفشه، یاس و رز، آمیخته شده اند و در پایه ای از مشک و سوسن کامل شده است. "آمبر نو آ"، یکی از موفق ترین عطرهای خانه و از آثار شاخص بر پایه عنبر است. همراهی گرم و اغواگر حجم بالایی از مر، لادن، وانیل و چوب صندل، با پایه ای از مشک، کهربا و گل های سفید، ترکیبی عمیق و تحسین بر انگیز از همراهی آکوردهای ترکیبی و مدرن با بازسازی رایحه طبیعی و ناب عنبر به نمایش گذاشته است. همراهی دارچین، جوز، روغن ترنج و لامی با قلبی از نوت های آروماتیک مانند ریحان، اسطوخودوس و درمنه که با فرود در پایه ای از وانیل، تونکا، پچولی و سدر، رایحه خود را کامل می کند؛ فضای "مووِه گَغسون" را شکل داده است. "فرح"، عطری گرم و شرقی از همراهی دارچین و تونکا با شیرینی مطبوع و دودی عسل، بنزویین و خرما است که در لایه های تاریک و باشکوهی از چرم، صمغ ها و پچولی ادغام شده است.

 با ترکیبی از نوت های میوه ای، صمغ های کمیاب و سیوت که در کنار آکورد عود قرار گرفته اند؛ وجوه مختلف این ماده اسرار آمیز به نمایش در آمده است تا در تقابل با ظرافت و لطافت قلبی گل بو از رز، ایلنگ و مریم، "آگار اسنس" به یکی از آثار عودی-اورینتال منحصربفرد و موفق تبدیل شود. حجم بالایی از نوت های میوه ای نرم و لطیف با قلبی از رز و گل های سفید همراه شده اند تا بستری پودری، میوه ای و سبز برای نمایشی متفاوت و گیرا از پچولی و مشک در عطر "اوِنیو مونتِین" فراهم شود. "او لیبره"، عطری خنک و شاداب است که از همراهی ترنج، لیمو و نوت های آبی با رزماری و نعنا بر بستری از مشک و فلفل شکل گرفته تا به زیبایی تفسیری مدرن از ترکیبات آروماتیک و کولون های کلاسیک ارائه دهد.

"او بلانش"، به نوعی جفت زنانه "او لیبره" است. عطری از ترنج، لیمو و نارنگی که با رایحه طبیعی چای سبز همراه شده تا در پایه ای از زنجبیل و مشک، رایحه ای از آرامش، نشاط و اغواگری را به نمایش بگذارد. هل، ترنج و لیمو، فضایی با نشاط را خلق کرده اند تا در قلبی از تنباکو، شیرین بیان و ماته، ترکیب شده و رایحه "کونتغه پوئا" در پایه ای دودی و صمغی که چهره ای ویژه به وتیور داده است؛ کامل شود. آکورد هویج که با روغن مرکبات و شکوفه پرتقال ترکیب شده است؛ بر بستری سبز و دودی، با قلبی از ریشه زنبق و گل آفتاب پرست ادغام شود و رایحه پودری، سبز و شاعرانه "او تروبل" را در پایه ای از مشک و سدر کامل کند. "اسپریت دو موندِن" یکی دیگر از عطرهای چند وجهی و تحسین شده بریکورت است. هنر بوژ در ارائه ترکیبی منسجم از تقابل فضاهای متفاوت و بعضا متناقض، این عطر را به اثری ستودنی و ویژه در کارنامه او تبدیل کرده است. اسپریت دو موندِن، حجم بالایی از روغن لیمو را با باریجه، لامی و دیگر رزین ها و قلبی آروماتیک از اسطوخودوس و ترخون همراه می کند تا بر بستری از نوشیدنی ها و انگور، در پایه ای از مر و نوت های چوبی، رایحه پچیده و چند وجهی خود را تکمیل کند.

پس از موفقیت آثار این مجموعه، بوژ در سال 2015 عطر "آف تو ایبیزا" را به این مجموعه اضافه کرد. آف تو ایبیزا، عطری مفرح و خوش آب و رنگ از همراهی آکوردهای مختلف میوه ای مانند انگور سیاه، سیب، تمشک و پرتقال بر پایه ای از مشک، صندل و هویج است.

Les éphémères

"لزِفِمِغ" مجموعه ای از عطرهای اختصاصی بریکورت است که با استفاده از مواد طبیعی و روغن های گرانقیمتی که با شیوه های خاص برونو کورت استخراج می شوند؛ با غلظتی بالا و طراحی بطری و بسته بندی نفیس، ارائه شده اند. این مجموعه، مکاشفه ای هنری است که استفاده از عطر به عنوان زینتی گرانبها را با نگرشی که عطر را یک شاهکار هنری می انگارد؛ تلفیق می کند و این نگرش های مختلف را، گرد هم می آورد تا هر علاقمند به عطرهای هنری را در انتخاب یک اثر خلاقانه، جسورانه و شگرف، یاری کند.

این مجموعه، در سال 2012 با عطر "رزا گالیکا" متولد شد. نمایشی منحصربفرد و عمیق از رز که بر بستری از بخور و فلفل، با لایه هایی از مر، چوب آبنوس، عنبر و کشمران همراه شده است. پس از موفقیت این عطر بیاد ماندنی، در سال 2014، دومین عطر این مجموعه با عنوان "پویوِه بنگال" معرفی شد. ترکیبی جسورانه و پیچیده از همراهی میخک خشک، جوز و فلفل با چرم، بر پایه ای از صندل، کشمران و عنبر، رایحه متفاوت و چالش انگیز به این عطر بخشیده است.

"عود سانتال" با نمایشی باشکوه و قدرتمند از عود و چرم که با چوب صندل، در فضایی دودی، صمغی و جانوری همراه شده اند و بر بستری از زعفران، عنبر و زنبق به جریان افتاده اند؛ در کنار عطر تحسین بر انگیز و شاعرانه "اوسمانتوس گیلین" که عصاره گرانبها و نشاط آور اوسمانتوس را با چای سبز، ترنج و بنفشه در قلبی از گل های سفید و میوه ها، همراه کرده است تا با لمسی از مشک، لادن و صندل، رایحه ای غنی، اما اصیل و آرامش بخش را به نمایش بگذارد؛ دو اثری هستند که در سال 2015 به این مجموعه نفیس اضافه شدند.

BRECOURT

"بریکورت"، خانه عطرسازی مستقل و مفهوم گرایی است که مراحل ساخت آثار خود را در قالب اصول و چارچوب های تعریف شده ویژه و متمایزی دنبال می کند که بر اساس شیوه ها و روش های به یادگار مانده از مؤسس این کمپانی، برونو کورت، طرح ریزی شده اند. طرح ها و اصولی که از مرحله ایده برداری و فضاسازی تا تهیه اسانس ها و فرمول بندی، با نظارت هنرمند خلاق و خوش قریحه این خانه، ایمیلی بوژ، مدیریت شده و به نتیجه می رسند.

نگرشی مدرن و ارائه آثاری مستقل و قدرتمند که با وفاداری به اصول و سبک عطرسازی ویژه برونو کورت ساخته می شوند؛ پایه و اساس خانه بریکورت است. علاوه بر پایبندی به اصول کلاسیک خانوادگی و تلفیق آن با شیوه ها و روش های مدرن و جالب توجه ایمیلی، عطرهای بریکورت، فضایی احساسی، خیال انگیز و عمیق دارند که با بکارگیری مواد مرغوب و اسانس هایی که با شیوه های خاص خاندان کورت تهیه می شوند؛ این وجوه احساسی و شاعرانه، در نهایت درخشش و اثرگذاری به نمایش در آمده اند. نمایشی از احساسات، عشق، تفکر و تجمل در عطرهای بریکورت، این خانه نوپا و مدرن را به موفقیت های ویژه ای در سالیان کوتاهی که از حیات آن می گذرد رسانده است. موفقیت هایی که در نتیجه تعهد، اصالت و جسارت هنرمندی بنام امیلی بوژ و تلفیق این ویژگی ها با اعتبار، غنا و پیچیدگی های اصول حاکم بر حرفه ای خانوادگی است. خانه عطرسازی بریکورت، عطرسازی خانوادگی کورت است که از پس فراز و نشیب های بسیار، از درخشش و موفقیت در دربارهای مختلف تا رکود و خاموشی دوران تاریک جنگ، راه خود را به دوران جدید عطرسازی و قرن بیست و یکم باز کرده است و با تلاش، نبوغ و نو آوری های امیلی بوژ، در مسیری مستقل و موفق، به راه خود ادامه می دهد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

لوکس بایر

فروشگاه اینترنتی مازاری یک محیط لوکس، آرام و خلوت برای یک خرید خاص است. پرداخت هزینه سفارشات به صورت اینترنتی و از درگاه بانک پاسارگاد است. تمامی کاربران می‌توانند با استفاده از همه کارت‏‌های بانکی عضو شبکه شتاب هزینه سفارشات خود را به صورت آنلاین از درگاه پرداختی امن و مطمئن پارس پال پرداخت کنند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

مد و لباس