اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951124234925632

معرفی عطرهای خانه نیلا وِرمِیِر

جهان از دریچه هندوستان

کد: 13951124234925632

https://goo.gl/wU5OcZ

، تهران , (اخبار رسمی): منبع اصلی الهام گیری و ایده پردازی نیلا، به دوران کودکی او در هند و نیز سفرهای متعددی که در سال های بعد به این کشور و نقاط مختلف آن داشته است؛ مربوط می شود.

جهان از دریچه هندوستان:

به گزارش اخبار رسمی به نقل از لوکس بایر، سر آغاز و منشاء تاریخ هندوستان، در مه و غبار دوران باستان پوشیده شده است. تاریخ اولیه این کشور تنها در میان افسانه ها شناخته می‌شود. با این حال، نبض واقعیت مدرن، با زندگی پر جنب و جوش و جوان می تپد. هر مواجهه با میراث فرهنگی این کشور، فردی را مشتاق و علاقمند به خود می کند و این تنوع و غنای تاریخی و فرهنگی هندوستان، منبع الهام بزرگی برای "نیلا وِرمِیِر" می شود تا با خلق مجموعه ای از عطرهای نفیس، به سرزمین مادری و زادگاه خود، ادای احترام کند.

اگرچه نیلا ورمیر، در پاریس سکونت دارد؛ اما علاقه عمیق وی به تاریخ و فضای ویژه هندوستان، موجب می شود که او از ریشه ها و باورهای خود جدا نشود. نیلا ورمیر، تحصیلات خود را در رشته علوم اجتماعی و نیز حقوق به پایان رسانده و چنین به نظر می رسد که ارتباط خاصی بین زمینه تحصیلی و شغلی وی با عطرسازی وجود نداشته باشد؛ اما شکل گیری روحیات و نگرش وی از سال های اقامت در هندوستان، تأثیر ماندگاری بر شکل گیری و پرورش قوه بویایی او داشته است. 

به منظور ارائه تصویری بدیع، قدرتمند و قابل درک از ایده ها و طرح های مورد نظر، نیلا کار ساخت عطرهای خود را با یکی از اساتید برجسته و ارزنده جهان عطر، "برتراند داشافو"، آغاز می کند.

داشافو که شناخت عمیقی از طبیعت و فضای خاص کشور هندوستان دارد و در استفاده از مواد مرغوب و گرانبهایی که از این سرزمین برای عطرسازی استفاده می شود، تبحر بالایی دارد، این درخواست را می پذیرد و کار بر روی نخستین آثار مورد نظر نیلا را آغاز می کند.

برای ارائه تصویری جامع و نفیس از ایده های خود، نیلا ساخت بطری عطرها را به طراح خوشنام و خلاقی بنام "پیِر دیناند" می سپارد و او با الهام از معماری و تاریخ هند، بطری های ویژه و زیبای خانه را طراحی می کند. پس از پشت سر گذاشتن تمامی مراحل، که در نهایت دقت و ظرافت به اجرا در آمده اند؛ در سال 2012 خانه عطر "نیلا ورمیر کریِیشن"، با معرفی سه عطر، متولد شد.

عطر هندی Neela Vermeire

"تِرایه TRAYEE"، نخستین عطر این مجموعه و به نوعی آغازگر داستان های نیلا است. عطری که از قلب هند باستان و روزگاران "ویدیک" برخاسته است. اثری که با بکارگیری حجم بالایی از مواد مورد استفاده در جشن ها و مراسمات آن روزگاران ساخته شده و با هنرمندی تمام، چنین فضایی را به تصویر می کشد.

ترایه، عطر باشکوهی از نوت های ادویه ای است: زنجبیل، دارچین، هل و زعفران که با آکورد قدرتمند و فاخر صندل همراه شده اند و با استفاده از صمغ های مر و اِلمی، عود و کهربا، این نمایش تاریخی در پایه ای عمیق و غنی، به پایان می رسد.

"موهور MOHUR"، الهامی از دوران امپراطوری مغول ها و ایده ای گرفته شده از "نور جهان (مهر النساء)"، قدرتمندترین ملکه مغول و همسر محبوب امپراطور، که علاقه و عشق به عطرسازی، در سخت ترین شرایط از او جدا نشد و همواره هنر و زیبایی را ستوده و از هر فرصتی برای پرداخت به این زمینه استفاده کرده است.

این عطر به شکل فوق العاده ای شخصیت شاعرانه و ظریف این بانوی هنرمند را با تاریکی ها و تلخی های زندگی او در هم می آمیزد و در قالب رایحه ای بر پایه لطافت پودری و اغواگر برخاسته از همراهی رز، زنبق و بنفشه، به نمایش در می آید و بر بستری پیچیده از همراهی ادویه های گران قیمت و کمیاب هند و صمغ ها، با وجوه دودی و حیوانی عود و چرم در هم می آمیزد تا تصویری ناب و نفیس از داستان "نور جهان" در قالب رایحه ای فاخر خلق شود.

عطر و ادکلن Neela Vermeire

نمایشی مدرن و سراسر رنگ، نور، هیجان، سرزندگی و خلسه از دوران معاصر و هندوستان مدرن با الهام از بمبئی و فضای ویژه و پیچیده این شهر، تصویری از بالیوود، سواحل شنی وسیع این بندر بزرگ، هیاهوی اقتصادی و داستان زندگی پر فراز و نشیب مردم هندوستان در عصر جدید، فضای آخرین عطر مجموعه نخست نیلا ورمیر را شکل می دهد.

"بمبئی بلینگ"، عطری هیجان انگیز و شاداب، در عین حال چند لایه و عمیق از همراهی وجه درخشان و پر انرژی ادویه هایی همچون هل و زیره با میوه های استوایی و انگور است که در قلبی اغواگر و ظریف از گل های سفید، ایلنگ، رز و فرانجیپانی ادغام می شوند. این فضای درخشان و پر انرژی با لمسی از غنای اسرار آمیز تنباکو، پچولی و سدر، کامل می شود تا "بمبئی بلینگ"، تصویر بدیع و جالب توجهی از پرداخت نیلا به دوران کنونی زادگاه خود ارائه کند.

نیلا ورمیر، پس از طی فرایندی تاریخی از دوران باستان به هندوستان مدرن و زمان حال در قالب سه گانه نخست خود که به زیبایی و در نهایت قدرت و کیفیت صورت گرفت؛ در سال 2013 با اثر منحصربه فرد دیگری بازگشت که این بار نیز، بر مسیر تکامل و تعالی، اما در قالب یک عطر منحصربفرد حرکت می کرد. عطری از تذهیب و تعالی یک انسان که از هیبت امپراطوری سرکش و جاه طلب، به مقام معلمی فرهیخته و خردمند می رسد.

"آشوکا" عنوان این عطر تحسین شده و موفق است. شروعی از انفجار طغیانگر نوت های سبز و ادویه ای مانند برگ های انجیر، چهره اغواگر و جاه طلب رز و ادویه ها که در قلبی لطیف و شاعرانه از گل های زنبق، یاس، ایلنگ و درخشش اوسمانتوس، آرام می گیرد تا در نهایت در فضایی آکنده از تعمق و غنا از بخور، صمغ ها، جوانه سرو، نوت های چوبی و عنبر سائل، داستان تکامل و تعالی این چهره افسانه ای را به تصویر بکشد.

آشوکا تحسین و توفیق بسیاری نصیب نیلا ورمیر کرد که از این میان می توان به جایزه معتبر بهترین عطر مستقل سال را نام برد.

پرداخت به فضاهای ویژه و تحولات تاریخی و آثار تاریخی شهرهای مختلف هند، همچنان نیلا را در پیمودن مسیر، قدرت می دهد و او در سال 2015 با عطر دیگری از هندوستان، توجه دوستداران عطر را بار دیگر به این خانه ارزشمند جلب کرد. "پیچولا PICHOLA"، عطری عمیق و پر از ظرافت و افسونگری است که با درخشش مرکبات و توت اُرُس در تن پوشی از هل، دارچین و زعفران، به قلبی اغواگر از گل های سفید، ایلنگ و رز می پیوندد تا در پایه ای از چوب های نفیس، پچولی و بنزویین کامل شود و فضایی اعجاب انگیز از دریاچه زیبای "پیچولا" را به شکلی منحصربفرد و بیاد ماندنی به تصویر بکشد.

عطر های Neela Vermeire

برداشتی از خاطرات جهانگردان و شرق شناسان بزرگ، در دوران مختلف که از هندوستان و فضاهای خاص آن گفته اند؛ عطر "راحله " را در سال 2016 به مجموعه آثار نیلا ورمیر اضافه می کند. ادویه ها، برگ های سبز و گیاهان و نوت های مرکباتی که در هم ادغام می شوند و بر بستری گل بو ظریف، نمایشی شگفت انگیز و زیبا از اوسمانتوس ارائه می دهند تا در نهایت، آکورد چرم با چهره ای ملایم، مطبوع و اغواگر به این نمایش اضافه شود و با نوت های چوبی و خزه بلوطی، پرداخت نیلا به این نوشته ها و توصیفات را با شکوه هرچه تمام تر به کمال برساند.

"نیلا ورمِیر" اثباتی بر این جمله مشهور مردمان هند است که اگر تمام دنیا را در نوردید و سرزمین های پهناور و مختلف را ببینید؛ شیفتگی و افسون هندوستان، هرگز شما را رها نخواهد کرد. نیلا، هنرمندی اصیل، متعهد و مستقل است که با شور و عشقی وصف نشدنی، الهامات و ایده های خود را در قابی فاخر، منحصربفرد و تحسین بر انگیز به تصویر می کشد. تصویرگری های نیلا، در نهایت ظرافت، باریک بینی و رؤیاپردازی جهت پرداخت به فضاهای مورد نظر صورت می گیرند و او در این راه زمان زیادی صرف تحقیق و سفر به نقاط مختلف می کند. مجموعه برداشت ها و فضاسازی های نیلا، در نهایت به یکی از نوابغ و اسطوره های جهان عطر بنام "برتراند دوشافو" سپرده می شود تا با استفاده از روغن ها و اسانس های مرغوب و مواد کمیاب، این ایده ها در بالاترین سطح کِیفی، نمایش داده شوند.

هر یک از عطرهای نفیس و ممتاز خانه نیلا ورمیر، ادای احترامی به هندوستان و در ابعاد گسترده، ادای احترام به زیبایی، تاریخ، هنر و انسانیت است.

این عطرها، آثاری شکل گرفته بر اساس الهامات بویایی از منابع مختلف همچون مذاهب و ابعاد معنوی متنوع، تاریخ، هنر، مناظر بدیع و چشم نواز از کوه های هیمالیا و ارتفاعات بکر تا بنادر و سواحل دریا، تنوع در معماری، غذاهای عجیب و شگفت انگیز، موسیقی، سینما و رنگ ها و تصاویر پویا و سرشار از زندگی هندوستان هستند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

لوکس بایر

فروشگاه اینترنتی مازاری یک محیط لوکس، آرام و خلوت برای یک خرید خاص است. پرداخت هزینه سفارشات به صورت اینترنتی و از درگاه بانک پاسارگاد است. تمامی کاربران می‌توانند با استفاده از همه کارت‏‌های بانکی عضو شبکه شتاب هزینه سفارشات خود را به صورت آنلاین از درگاه پرداختی امن و مطمئن پارس پال پرداخت کنند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

مد و لباس