اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951201237365632

معرفی بهترین عطرها و ادکلن ها

کد: 13951201237365632

https://goo.gl/4iSlPV

، تهران , (اخبار رسمی): رایحه و طعم منحصربفرد و عجیب در کنار خواص مختلف این ماده در درمان بیماری های مزاج، ارزش و محبوبیتی بسیار بالا برای گونه های مختلف ادویه به ارمغان آورد. دارچین، جوز، زیره، فلفل سیاه، زنجبیل و میخک خشک، از جمله ادویه های پرکاربرد و گرانقیمت در آن دوران به شمار می رفتند.

معرفی بهترین عطرها و ادکلن ها

به گزارش اخبار رسمی به نقل از مجله لوکس بایر، هزاران سال از توسعه و گسترش کابرد ادویه ها و تجارت آن می گذرد. خاستگاه ادویه ها، خاورمیانه، جنوب آسیا و بطور ویژه، هندوستان است. ادویه هایی همچون  دارچین و فلفل سیاه، در روزگاران بسیار دور، بخاطر برخورداری از جایگاه ویژه در تمدن های آن دوران، بسیار گرانقیمت و ارزشمند بودند. همچنین در شرق آسیا، فلفل از ارزش بالایی برخوردار بود. در مصر باستان، علاوه بر استفاده از ادویه ها در مومیایی کردن اجساد، از انواع عجیب و ویژه ادویه ها استفاده می شد که سبب شکل گیری تجارت ادویه در سطح جهانی شد. از خاورمیانه و خاور دور تا هندوستان و مصر، ادویه جات به اروپا راه پیدا کرد تا در قرون وسطی، به جایگاه ویژه ای دست یابد. رایحه و طعم منحصربفرد و عجیب در کنار خواص مختلف این ماده در درمان بیماری های مزاج، ارزش و محبوبیتی بسیار بالا برای گونه های مختلف ادویه به ارمغان آورد. دارچین، جوز، زیره، فلفل سیاه، زنجبیل و میخک خشک، از جمله ادویه های پرکاربرد و گرانقیمت در آن دوران به شمار می رفتند. خاصیت آنتی باکتریال ادویه ها و قدرت بالای این مواد در جلوگیری از فاسد شدن مواد مختلف و نیز پیشگیری از ابتلا به بیماری های مختلف، اگرچه در روزگاران گذشته، جایگاه و ارزش بالایی به مواد ادویه ای بخشیده بود؛ اما پس از قرن ها و با ورود به دوران جدید، ادویه جات به تولید انبوه می رسند و در سطح وسیعی عرضه می شوند تا بعنوان چاشنی ها و طعم دهنده های پرکاربرد و نیز در صنعت دارویی، مورد استفاده قرار گیرند.

ادویه (جمع مکسردوا در زبان عربی) و یا اسپایس (بررگرفته شده از واژه فرانسوی  espice به معنی نوع و گونه)، علاوه بر مصارف دارویی و غذایی گسترده در سراسر جهان، امروزه به جایگاهی ویژه در عطرسازی دست یافته و بعنوان ماده ای پرکاربرد در این صنعت-هنر ویژه، مورد استفاده قرار می گیرد. ادویه ها، محصولاتی هستند که از بخش های مختلف گیاهان و بوته های معطر برداشت می شوند. میوه و دانه، برگ، پوست و یا ریشه گیاهان، بوته ها و درختچه های مختلف، پس از جمع آوری و خشک شدن و در بسیاری مواقع، پودر شدن، طیف وسیعی از ادویه ها را شکل می دهند که امروزه بیشترین کاربرد را بعنوان چاشنی، رنگ دهنده و یا طعم دهنده غذا دارند. از جوز و انواع فلفل و دانه های گیشنیز و زیره و هل؛ مریم گلی و آویشن و گل پر؛ تا دارچین و زنجبیل و رازیانه، همه و همه ادویه هایی هستند که از قسمت های مختلف گیاهان و بوته ها گرفته می شوند و امروزه، راه خود را به جهان عطر باز کرده اند و در این عرصه نیز به جایگاهی ویژه رسیده اند.

هر یک از ادویه ها، با توجه به شخصیت بویایی ویژه خود و نیز بسته به نوع ترکیب، فضاهای بویایی مختلفی را ایجاد می کنند. گستره وسیعی از روایح خاکی، گرم، شیرین یا تلخ، دارویی و گیاهی، جانوری و حتی عنبری-کهربایی، با بکارگیری این مواد توسط هنرمندان عطرساز، موجب شده تا امروزه ادویه ها و نوت های ادویه ای، بسیار مورد توجه واقع شوند. دانه ها و میوه هایی همچون انواع فلفل، زیره سبز، جوز و گیشنیز، معمولا حسی خاکی، گیاهی، خشک، تند یا شیرین را ایجاد کنند. همچنین، به فراخور فضای عطر، گاه فضاهای تازه، شاداب و گیاهی را تقویت می کنند (ترکیبات آروماتیک) و گاه، بر غنا و گرمای اسرار آمیز عطر تأکید دارند (ترکیبات اورینتال). با ممنوعیت استفاده از نوت های جانوری، ادویه هایی همچون میخک خشک و زیره سیاه، برای بازسازی حس چرکین، کثیف و حیوانی موادی همچون مشک، مورد استفاده قرار می گیرند. همچنین، در بازسازی مواد کمیاب و ممنوعه ای همچون عنبر سائل و بطور ویژه بازسازی آکورد کهربا، از هل و دارچین در ترکیب با صمغ ها و چوب ها استفاده می شود.

با توجه به رایحه اسرار آمیز، غنی و منحصربفرد این نوت ها، عطرهای ادویه ای از محبوبیت ویژه ای برخوردار هستند که در ادامه، به معرفی تعدادی از آثار شاخص با محوریت ادویه ها خواهیم پرداخت که هر یک، وجه خاصی از این مواد ارزشمند را به نمایش میگذارند.

Arabie Serge Lutens

"عربی"، تفسیر واقعی و کامل یک رایحه شرقی است. نمایشی از باورها و آیین های خاورمیانه که با پرداختی دقیق و هنرمندانه، منجر به خلق رایحه ای بدیع و چند لایه، با محوریت نوت های ادویه ای شده است.

عربی، عطری است که شخصیت خود را از همراهی حجم بالای زیره، میخک خشک، جوز و دیگر ادویه ها شکل داده است. چهره ای گرم، خاکی و چرکین که با آکوردهای خرما و انجیر، بر شیرینی و عمق آن افزوده شده است و در سبدی از نوت های میوه ای که در پایه ای از صمغ ها و بخور ادغام شده است؛ لمسی از لذایذ بهشت را در قاب تصویری از خاورمیانه به تصویر می کشد.

Fougere Bengale Parfum d`Empire

آنچه از ترکیب هنرمندانه و استادانه "فوژه بنگال" احساس می شود؛ رایحه ای شگفت انگیز و حیرت آور است که هر شیفته عطر و هنر عطرسازی را، مدهوش و مسحور خود خواهد ساخت. فوژه بنگال، ادای دِین خانه پارفوم امپایر به خانواده "فوژه" است که با ترکیبی از تونکا، خزه بلوطی و روایح سرخسی شکل گرفته است. اسطوخودوس، پلی برای آمیزش این فضای عمیق با فضایی آروماتیک و ناب می شود که با حجم بالایی از گیاهان خشک و ادویه ها شکل گرفته است. این ترکیب آروماتیک-فوژه منحصربفرد، با اضافه شدن نوت تنباکو، به همراه لایه های ظریف و شامه نوازی از وانیل و پچولی، کامل می شود.

فوژه بنگال، تصویری از تلفیق مدرنیته و سنت است. سفری به تاریخ و گذاری در یکی از خاستگاه های ادویه، هندوستان.

Piper Nigrum Lorenzo Villoresi

"پایپه نیگرام"، شاهکاری از ادویه هاست. رایحه ای جادویی از یک هنرمند بی مانند و بزرگ. تقابل شگفت انگیز تازگی و نشاط نوت های سبز و گیاهی با حجم بالایی از ادویه ها در این عطر، همگان را شگفت زده خواهد کرد. پایپه نیگرام، حول چنین تقابل جسورانه و در عین حال روحنوازی شکل گرفته است. حجم بالایی از فلفل، جوز، زنجبیل، میخک خشک و رازیانه که در نشاط گیاهان تازه، و مرکبات ادغام شده و در پایه ای از مر، بنزویین و نوت های چوبی، نمایش بویایی منحصربفرد لورنزو ویلورزی را کامل می کنند.

Caravelle Epicee Frapin

عطر بجای مانده از ادویه های گرانقیمت شرقی در کشتی های تجاری، در فضایی موهوم و تأمل بر انگیز، فضایی است که به زیبایی در عطر "کاغاول اپیسی" به نمایش در آمده است. کاغاول اپیسی، عطری گرم و شیرین از ادویه ها است، فلفل شیرین و جوز، این گرمای ملایم و دلچسب را با تم خاکی و اثرگذار گیشنیز و فلفل سیاه همراه می کنند تا رایحه این ادویه های گرانبها، در لایه هایی دودی و غنی از تنباکو، کهربا، پچولی، صندل و چوب گایاک، کامل شود.

1899 Hemingway Histoires de Parfums

کتابخانه بویایی ارزنده "هیستوا دو پغفم"، هر داستان و هر فضا را با عطری ستودنی و بیاد ماندنی به تصویر کشیده است و اینبار، در عطر "1899 همینگوی"، ادویه ها، روایتگر داستانی پر از شور و درخشش هستند.

1899، با نشاط و طراوت توت اُرُس در کنار ترنج، فلفل سیاه و دارچین را به جشن خود دعوت می کنند تا با ادغام در قلبی از کهربا، شکوفه پرتقال و زنبق، رایحه ای پر تلألوء و در عین حال عمیق و غنی از همراهی نوت های ادویه ای با دیگر آکوردها را ارائه کند.

Mon Numero 10 L`Artisan Parfumeur

"مون نومرو 10"، عطری باشکوه از دارچین و هل است که رایحه ای از قدرت، تفکر و اغواگری را تقدیم شما می کند. عطری شگفت انگیز که لایه های کهربایی خود را از همین همراهی بیاد ماندنی دارچین و هل شکل می دهد که با بنزویین، تونکا، وانیل و نوت های چوبی، بر غنا و عمق آن تأکید شده است. لایه ایی از بخور و چرم، در قلبی گل بو از رز و شمعدانی، به نمایش چند لایه و بکر این عطر اضافه می شود تا شکوه این عطر زیبا، دو چندان شود.

عطری گرم، شیرین، دودی و فاخر از ادویه ها که شاهکار جاودانه دیگری به مجموعه آثار خانه بلند مرتبه و ارزشمند ل آرتیزان اضافه کرده است.

Tango Masque

"تانگو" آمیزشی از تاریکی و درخشش است. چهره ای دودی و تاریک که با حجم بالایی از زیره سبز، بر آن تأکید شده است. این فضای چالش بر انگیز با گرمای مطبوع و درخشان دارچین، هل، تونکا و بنزویین، که وجه کهربایی منحصربفرد عطر را تقویت می کنند، همراه شده تا با لمسی از لطافت و اغواگری نوت های گل بو، همچون رقص نور و سایه ها، عمیق و بکر و روح نواز باشد.

04 Petrana Odin

لمس تاریخ و احساس حضور در تمدن غنی و اسرار آمیز خاورمیانه در عطر "پترانا" جاری است. پترانا، چهره خاکی و غبار گرفته حاصل از همراهی دانه های گشنیز و فلفل را به زیبایی در قلبی سبز و گل بو از برگ های بنفشه و زنبق ادغام کرده و در لایه هایی از آفتاب پرست، وتیور و مشک، به این تقابل ناب، بُعد می بخشد.

Bayolea Penhaligon`s

"بایولئا"، خاکی ترین عطر آروماتیک-مرکباتی و مرکباتی ترین عطر فلفلی-خاکی است که تا کنون تجربه کرده ام. عطری برخاسته از تقابل فضاهای شاداب و تازه با غنای فضاهای خاکی ادویه ای. چالشی بیاد ماندنی که طراوت نوت های مرکباتی همچون لیموی شاه پسند، ترنج و نارنگی را با لمسی گیاهی و کلاسیک از اسطوخودوس، در پایه ای عمیق، غبار گرفته و کاملا خاکی از فلفل، خزه بلوطی و نوت های چوبی ادغام می کند.

بایولئا، بیش از آنکه عطری ادویه ای باشد؛ یک ترکیب آروماتیک کلاسیک-مدرن منحصر بفرد است که ادویه ها، تأثیر بسیاری بر شکل گیری رایحه  گچ مانند و تأمل بر انگیز آن دارند.

Noir Epices Frederic Malle

"نو آ اپیسز"، ترجمان کامل و اعلای یک عطر ادویه ای است. عطری سرکش و جسور از وجوه مختلف ادویه های که در قلبی از میخک خشک، فلفل سیاه، دارچین و جوز شکل گرفته است. وجوه خاکی، گرم و اغواگر و البته چرکین این سمفونی ادویه ای، با لمسی از شمعدانی و پرتقال، در پایه ای از پچولی، سدر و چوب صندل ادغام می شود تا تاریکی مطبوع و دوست داشتنی این عطر تحسین بر انگیز خانه فردریک مال، همگان را مسحور خود کند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

لوکس بایر

فروشگاه اینترنتی مازاری یک محیط لوکس، آرام و خلوت برای یک خرید خاص است. پرداخت هزینه سفارشات به صورت اینترنتی و از درگاه بانک پاسارگاد است. تمامی کاربران می‌توانند با استفاده از همه کارت‏‌های بانکی عضو شبکه شتاب هزینه سفارشات خود را به صورت آنلاین از درگاه پرداختی امن و مطمئن پارس پال پرداخت کنند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

مد و لباس