اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13960215248116119

اینترنت اشیا و درمان بیماری‌ها

کد: 13960215248116119

https://goo.gl/9Xfzu4

، تهران , (اخبار رسمی): اینترنت اشیا تحولی اساسی در پیشگیری از بیماری‌ها، ارتقای سلامت و شیوه مراقبت و درمان به وجود آورده است. گج‌ های پوشیدنی، تجهیزات پزشکی هوشمند، معاینه از راه دور، روبات‌های درمانگر و ... تنها بخشی از این تحولاتند.

اینترنت اشیا و درمان بیماری ها

گجت‌ها می‌توانند مصرف و مقدار دارو را به ما یادآوری کرده و روند بهبودی‌مان را رصد کنند.

همه با گجت‌های پوشیدنی و کاربردشان در مراقبت از سلامت افراد آشنایی داریم. ساعت، مچبند، زیورآلات و حتی لباس‌های هوشمند که علائم حیاتی ما را به طور لحظه‌ای برداشت و آنالیز می‌کنند و در صورت نیاز به پزشک معالج‌مان گزارش می‌دهند. این قبیل گجت‌ها تنها بخش کوچکی از تحولات امیدبخشی است که اینترنت اشیا در حوزه بهداشت، سلامت و درمان ایجاد خواهد کرد. جمع‌آوری و تحلیل داده‌ها نه تنها در پیشگیری و تشخیص بیماری بلکه در طول روند درمان نیز موثر خواهد بود. گجت‌ها می‌توانند مصرف و مقدار دارو را به ما یادآوری کرده و روند بهبودی‌مان را رصد کنند.

گذشته از پوشیدنی‌های هوشمندی که توسط افراد استفاده می‌شود، شاهد پیشرفت و تکامل تجهیزات پزشکی، شیوه‌های معاینه، بستری، مراقبت و درمان نیز هستیم. نرم‌افزارهایی به وجود آمده اند که قادرند بر اساس علائم فرد، بیماری را تشخیص دهند و حتی درمان توصیه کنند. روبات‌هایی ساخته شده‌اند که قادرند از بیماران، کودکان و سالمندان مراقبت کنند. به کمک تکنولوژی واقعیت مجازی و واقعیت افزوده و با استفاده از تجهیزات روباتیک، پزشکان و جراحان می‌توانند از راه دور بیمار را معاینه یا حتی جراحی کنند.

 

در این ویدئو با کاربردهای اینترنت اشیا در حوزه پزشکی و درمان آشنا میشویم.

 

ویدئوهای بیشتر در iott.ir مرجع اینترنت اشیا در ایران

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

آی‌اوتی‌تی iott

آی‌اوتی‌تی(iott.ir) جامع‌ترین مرجع اینترنت اشیاء در ایران،دریچه‌ای است رو به دنیای فناوری‌های نوین. آی‌اوتی‌تی بر آن است تا دانش و تکنولوژی روز را با مخاطب سهیم شده و سهمی در رشد و توسعه آن داشته باشد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]