اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13960227249236119

این روبات دوست دارد بیشتر شبیه انسان‌ها باشد

کد: 13960227249236119

https://goo.gl/WOY2aH

، تهران , (اخبار رسمی): بسیاری از محققان با اهداف گوناگون و با تقلید کارکرد ذهنی و فیزیک انسان، سعی در ساخت روبات‌هایی دارند که نتوان از انسان تمیزشان داد. یکی از نمونه‌های موفق در این حوزه، روباتی است به نام “اریکا”.

روبات های انسان نما

پخش مستندی درباره یک روبات انسان‌نما کنجکاوی همه را برانگیخت تا آنجا که یک نشست خبری با این روبات ترتیب داده شد و در آن اریکا مانند یک انسان و بدون دانستن پرسش‌ها از قبل به آن‌ها پاسخ مختلف داد.

 در مورد روبات‌های انسان‌‌نما چه می‌دانید؟ روبات‌هایی که هم از نظر ظاهری و هم رفتار و عملکرد به انسان شباهت دارند! بسیاری از محققان با اهداف گوناگون و با تقلید کارکرد ذهنی و فیزیک انسان، سعی در ساخت روبات‌هایی دارند که نتوان از انسان تمیزشان داد. یکی از نمونه‌های موفق در این حوزه، روباتی است به نام “اریکا”.

چندی پیش پخش مستندی درباره اریکا توجه و کنجکاوی همه را برانگیخت تا آنجا که یک نشست خبری با این روبات ترتیب داده شد. در این ویدئو می‌بینیم که اریکا چطور مانند یک انسان و بدون دانستن پرسش‌ها از قبل، پاسخ افراد مختلف را می‌دهد.

در مصاحبه از اریکا این سوال پرسیده می‌شود که دوست دارد مثل انسان‌ها باشد یا ترجیح میدهد در همین حالتی که هست بماند؟ و او در پاسخ میگوید که می‌خواهد مانند انسان ها باشد و این موضوع در اصل هدف طراحی اوست. اریکا در ادامه در مورد تیم‌های مختلفی که هرکدام به نحوی در طراحی او نقش دارند صحبت کرد و گفت که آن‌ها چطور او را شبیه انسان‌ها می‌کنند.

در بخش دیگری این پرسش مطرح می‌شود که آیا نگرانی بابت این ندارد که یک مدل بالاتر جای‌گزین او شود؟ اریکا در پاسخ می‌گوید این یک حقیقت انکار‌ناپذیر است و روزی می‌آید که مدل‌های بالاتر با قابلیت‌های بیش‌تری تولید می‌شوند دیگر کسی او را روشن نمی‌کند تا شانس هم‌کلامی با انسان‌ها و تجربه‌کردن دنیا را داشته باشد. اریکا اما دل‌خوشی خود را این‌گونه ابراز می‌کند که نرم‌افزار او پایه نرم‌افزارهای بعدی قرار خواهد گرفت و این یعنی بخشی از او در کالبد روبات‌های دیگر به زندگی ادامه خواهد داد.

مصاحبه کامل را می‌توانید در این ویدئو ببینید…

 

منبع: iott.ir مرجع اینترنت اشیا در ایران

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

آی‌اوتی‌تی iott

آی‌اوتی‌تی(iott.ir) جامع‌ترین مرجع اینترنت اشیاء در ایران،دریچه‌ای است رو به دنیای فناوری‌های نوین. آی‌اوتی‌تی بر آن است تا دانش و تکنولوژی روز را با مخاطب سهیم شده و سهمی در رشد و توسعه آن داشته باشد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]