اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13960308250390022

در مصاحبه‌ای با مدیرعامل مرکز طراحی اسپیرال مطرح شد:

مغفول ماندن طراحی تجربه کاربری و کاربرپژوهی در اغلب پروژه‌های تحت وب

کد: 13960308250390022

https://goo.gl/fsaLvg

، تهران , (اخبار رسمی): به گفته حامد بیدی اگرچه برخی استارتاپ‌ها به صورت فعال و با به‌کارگیری تیم‌های قوی UX Design در این زمینه فعالیت‌های قابل قبولی دارند، اما طراحی تجربه کاربری و پیش‌نیاز آن یعنی کاربرپژوهی در اغلب پروژه‌های تحت وب که به شرکت‌های طراحی وب سپرده می‌شود، مغفول می‌ماند.

دکتر حامد بیدی: کیفیت طراحی می‌تواند به عنوان یک مزیت رقابتی مهم در محصول مطرح شود.

دیزاین به معنای حل مسئله با استفاده از راهکارهای بصری است.

مدیرعامل مرکز طراحی اسپیرال در مصاحبه‌ای با خبرگزاری ایسنا که درتاریخ 8 خرداد ماه منتشر شده است، گفت: بیش از ۶۰۰ شرکت در تهران به فعالیت در صنعت طراحی وب می‌پردازند که تعداد زیادی از آنها در حال ارائه راهکارهای رایج و کلیشه‌ای در طراحی هستند. به عقیده حامد بیدی طراحی تجربه کاربری (UX Design) زمینه مناسبی برای تبدیل شدن به یک گفتمان مطرح در حوزه طراحی سایت را دارد.

دکتر حامد بیدی درباره عدم فعالیت جدی اغلب شرکت‌های طراحی وب در بخش طراحی تجربه کاربری اضافه کرد: اگرچه برخی استارتاپ‌ها به صورت فعال و با به‌کارگیری تیم‌های قوی UX Design در این زمینه فعالیت‌های قابل قبولی دارند، اما  طراحی تجربه کاربری و پیش‌نیاز آن یعنی کاربرپژوهی در اغلب پروژه‌های تحت وب که به شرکت‌های طراحی وب سپرده می‌شود، مغفول می‌ماند.

این مدرس دانشگاه به توضیحاتی درباره اهمیت نگاه کیفی در زمینه طراحی وب‌سایت و نرم‌افزارهای تحت وب پرداخت و گفت: با توجه به اینکه در حال حاضر بسیاری از شرکت‌های موجود در این زمینه برخلاف کیفیت طراحی به کمیت ویژگی‌ها و قابلیت‌های نرم‌افزار می‌پردازند، کیفیت طراحی می‌تواند به عنوان یک مزیت رقابتی مهم در محصول مطرح شود.

 مدیرعامل مرکز طراحی اسپیرال درباره مفهوم کلی دیزاین نیز بیان کرد: دیزاین به معنای حل مسئله با استفاده از راهکارهای بصری است در حالی‌ که برخی افراد تعریف آن را به تاثیر سلیقه افراد در طراحی محدود می‌کنند.

متن کامل مصاحبه حامد بیدی با خبرگزاری ایسنا را از اینجا بخوانید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

اسپیرال

فعالیت های مرکز طراحی اسپیرال متمرکز بر طراحی و دیزاین است که طراحی وب و رابط کاربری، طراحی گرافیک، انیمیشن، تصویر سازی و طراحی اپلیکیشن موبایل و طراحی ایده را شامل می شود.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]