اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13960723264260022

آنچه برای رقابت با غول‌های تجارت الکترونیک باید دانست - بخش دوم

کد: 13960723264260022

https://goo.gl/qAkiGU

، تهران , (اخبار رسمی): اگر یک فروشگاه اینترنتی تصمیم به فروش محصولاتی در دسته‌بندی‌های متنوع و به صورت عمومی داشته باشد، احتمالا راه بسیار سختی را در پیش دارد. اینگونه وب‌سایت‌ها به علت محدودیت بودجه و امکانات لجستیکی معمولا نمی‌توانند در تمام دسته بندی‌های خود لیست جامعی از محصولات مربوط به آن دسته را پوشش دهند.

بسیاری از اوقات مردم ترجیح می‌دهند یک محصول را از فروشگاه تخصصی مربوط به آن زمینه بخرند تا بتوانند علاوه بر تنوع انتخاب، از مزایایی نظیر اطلاعات فنی دقیق‌تر و مشاوره تخصصی نیز بهره ببرند.

به گزارش مرکز طراحی اسپیرال: همانطور که در یادداشت گذشته اشاره شد، بازار رقابت فروشگاه‌های اینترنتی کوچک اگرچه تحت تأثیر غول‌های تجارت الکترونیک ایران قرار گرفته، اما هنوز به اندازه‌ای هست که امکان کسب درآمدهای قابل توجهی را برای این بخش از فروشندگان فراهم کند. مشروط بر اینکه این فروشگاه‌ها یک یا چند مزیت رقابتی را در بازار خود حفظ کنند. در ادامه این مطلب نگاهی داریم به چند روش که برای دوام و توسعه فروشگاه‌های اینترنتی کوچک می‌تواند بسیار موثر باشد و برای هر کدام از میان سایت‌هایی که مرکز طراحی اسپیرال آن‌ها را طراحی کرده است مثال‌هایی می‌آوریم.

۱. فروشگاه‌هایی با رویکرد تخصصی

اگر یک فروشگاه اینترنتی تصمیم به فروش محصولاتی در دسته‌بندی‌های متنوع و به صورت عمومی داشته باشد، احتمالا راه بسیار سختی را در پیش دارد. اینگونه وب‌سایت‌ها به علت محدودیت بودجه و امکانات لجستیکی معمولا نمی‌توانند در تمام دسته بندی‌های خود لیست جامعی از محصولات مربوط به آن دسته را پوشش دهند. بنابراین تجربه کاربری یک خریدار وقتی در یک دسته‌بندی امکان مشاهده تعداد کمی از محصولات را دارد بسیار نامطلوب خواهد بود. چنین کاربری ترجیح می‌دهد از یک فروشگاه اینترنتی که تنوع بیشتری در محصولات دارد استفاده کند. اما اگر یک فروشگاه اینترنتی با تکیه بر تخصص و تجربیاتی که مدیر کسب و کار احتمالا در بازار آفلاین پیدا کرده، محصولات خود را محدود به یک موضوع مشخص کند احتمالا می‌تواند جایگاه برند خود را سریع‌تر میان مخاطبان ارتقاء بخشد.

بسیاری از اوقات مردم ترجیح می‌دهند یک محصول را از فروشگاه تخصصی مربوط به آن زمینه بخرند تا بتوانند علاوه بر تنوع انتخاب، از مزایایی نظیر اطلاعات فنی دقیق‌تر و مشاوره تخصصی نیز بهره ببرند. از طرفی گاهی یک فروشگاه اینترنتی می‌تواند محصولاتی را به فروش بگذارد که به خاطر ماهیت آنها از طریق سایر فروشگاه‌های اینترنتی قابل تهیه نباشند. فروشگاه اینترنتی برند بانو این نکته را به خوبی دریافته است. این فروشگاه اینترنتی که در زمینه فروش ظروف آشپزخانه نظیر سرویس قاشق و چنگال، قابلمه سرامیکی، ظروف کریستال و... فعالیت می‌کند، بیشتر روی برندهایی کار می‌کند که به صورت انحصاری واردات آن‌ها توسط مدیران آن وبسایت انجام می‌پذیرد و بنابراین علاوه بر قیمت رقابتی، کمتر می‌توان در سایر فروشگاه‌های اینترنتی آنها را پیدا کرد. انتخاب برندهای معتبر بین‌المللی و فروش انحصاری آنها تبدیل به یک مزیت رقابتی بی نظیر برای این فروشگاه اینترنتی شده که با کمک سئوی مناسب در کلمات کلیدی مربوط به آن برند توانسته به سرعت فروش قابل توجهی را از آن خود کند. یا مثال خوب دیگر در این زمینه وبسایت جواهرات الف‌دال است، که به عنوان طراح و سازنده جواهرات ایرانی توانسته است محصولاتی انحصاری را از طریق بستر آنلاین خود به مشتریان این برند به فروش برساند. محصولاتی که توسط این برند به صورت اختصاصی طراحی و تولید می‌شوند.

در بخش سوم این یادداشت به سایر روش‌ها و مزایایی که فروشگاه‌های اینترنتی کوچک می‌توانند داشته باشند اشاره خواهیم کرد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

اسپیرال

فعالیت های مرکز طراحی اسپیرال متمرکز بر طراحی و دیزاین است که طراحی وب و رابط کاربری، طراحی گرافیک، انیمیشن، تصویر سازی و طراحی اپلیکیشن موبایل و طراحی ایده را شامل می شود.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]