اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13960819267526860

Escrow (حساب امانی) چیست و چگونه کار می کند؟

کد: 13960819267526860

https://goo.gl/PMnLFF

، مشهد , (اخبار رسمی): Escrow یک قرارداد مالی است که شخصی ثالث آن را منعقد کرده و براساس قانون، بودجه‌ی پولی را که باید به دو طرف درگیر در تراکنش داد، در اختیار آنها قرار می‌دهد. این کار باعث می‌شود که تراکنش‌ها با امنیت بیشتری انجام شوند. چرا که پولی که در حساب تضمینی (escrow account) نگهداری می‌شود.

Escrow (حساب امانی) چیست و چگونه کار می کند؟
Escrow (حساب امانی) چیست و چگونه کار می کند؟

Escrow الزاما پول نیست و می تواند اسناد ملکی، اوراق بهادار و حتی Source Code یک محصول نرم افزاری باشد

واژه Escrow از ریشه فرانسوی Escroue اخذ شده است که به معنی کاغذ یا لوحی است که به عنوان ضمانت به طرف ثالث (مورد اعتماد) سپرده می‌شده است تا دو طرف یک معامله  و قرارداد به طور کامل به تعهدات خود عمل کنند. ضمانت‌نامه‌ی بانکی نمونه‌ی مشخص Escrow است که دو طرف قرارداد حسب ضمانت بانک با اطمینان کامل نسبت به عقد قرارداد اقدام می‌کنند.

Escrow الزاما پول نیست و می تواند اسناد ملکی، اوراق بهادار و حتی Source Code یک محصول نرم افزاری باشد. به ویژه در قراردادهای فروش محصولات نرم افزاری که فروشنده الزامی به تحویل Source Code به کارفرما ندارد و از طرفی کارفرما حسب اطمینان به نگهداری محصول در سال‌های آینده و با لحاظ ریسک ورشکستگی یا انحلال شرکت تولید کننده نیاز به تضمین کافی دارد. مکانیسم Escrow می‌تواند یک راه حل باشد به صورتی که دو طرف توافق کنند که Source Code محصولات نزد طرف ثالثی (مورد اعتماد دو طرف) قرار گرفته و در شرایط خاص کارفرما بتواند منابع آتی خود را در ارتباط با نگهداری و توسعه‌ محصولات تضمین کند. تا وقتی که تعهدات  قرارداد به طور کامل اجرا نشوند، escrow  توسط شرکت آزاد نمی‌شود.

Escrow در مواردی که در تراکنش انجام شده مبلغ زیادی رد و بدل می‌شود و محدودیت‌هایی وجود دارد که باید قبل از پرداخت کامل، رفع شوند، کاربرد دارد. مثلاً وقتی قرار است که  یک وب سایت ساخته شود، خریدار نمی‌خواهد تا قبل از اینکه از کیفیت کار مطمئن شده است، تمام پرداخت را انجام دهد. از طرفی پیمانکار نیز نمی‌خواهد بدون اطمینان از دریافت پول، وقت زیادی صرف انجام یک پروژه‌ی بزرگ کند. از آنجایی که خدمات escrow سنتی پُر دردسر است و باید از طریق بانک و وکلا صورت پذیرد، Parsfreelancer.com خدمات آنلاین escrow را ارائه می‌دهد که بسیار راحت‌تر و ارزان‌تر هستند. چون پرداخت‌ها «تضمین شده» هستند، تراکنش‌ها بدون ریسک از دست رفتن پول یا محصولات  قابل انتقال هستند و امکان  کلاه‌برداری وجود ندارد. این خدمات باعث می‌شود بدون وجود عبارات غیرقابل فهم قانونی‌، انتقالات مطمئن صورت پذیرد و خریداران و فروشندگان راحت‌تر به تجارت خود بپردازند.

Escrow چگونه کار می کند؟

پارس فریلنسر ریسک کلاه‌برداری را کاهش می‌دهد؛ چرا که به عنوان شخص ثالث قابل اعتماد وارد معاملات می‌شود و منابع مالی را دریافت و نگهداری می‌کند و فقط در صورتی آن را پرداخت می‌کند که هم خریدار و هم فروشنده از این معامله راضی باشند.

  1. خریدار و فروشنده، هر دو با شرایط و ضوابط  انتقال موافقت می‌کنند: پس از ثبت‌نام در سایت Parsfreelancer.com طرفین معامله با شرایط و ضوابط انتقال موافقت می‌کنند.
  2. خریدار به Parsfreelancer.com پول می‌دهد: خریدار‌، از طریق درگاه‌های بسیار مطمئن و تأیید شده ،به حساب escrow ما پول منتقل می‌کند. پارس فریلنسر پرداخت را تأیید می‌کند. فروشنده از اینکه پرداخت در escrow انجام شده‌، مطلع می‌شود.
  3. فروشنده، محصولات را برای خریدار می‌فرستد: به محض تأیید پرداخت، فروشنده  مجاز به ارسال محصولات و ثبت اطلاعات رهگیری است. Parsfreelancer.com دریافت محصولات از طریق خریدار را تأیید می‌کند.
  4. خریدار محصولات را می پذیرد: خریدار باید در مدت زمان معینی، محصولات را بررسی کند و سپس آنها را قبول و یا رد کند. فرض می‌کنیم که خریدار محصولات را قبول می‌کند.
  5. Parsfreelancer.com به خریدار پول می‌دهد: پارس فریلنسر مبلغ پرداختی از طرف خریدار را برای فروشنده از حسابEscrow آزاد می‌کند.
  6.  تراکنش کامل شد: بدون دردسر و با امنیت تمام و کمال

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

پارس فریلنسر

پارس فریلنسر بستری برای کارفرمایان (مشتریان) فراهم کرده است تا از طریق آن و با کمک فریلنسرها و پیمانکاران بتوانند پروژه‌ها و کارهای خود را به آسانی و حتی از راه دور انجام دهند. کار و انجام پروژه به صورت آنلاین مزایای فوق العاده زیادی را برای طرفین دارد و می‌تواند هزینه های جانبی برای عقد قرارداد،اتلاف وقت در ترافیک و … را کاهش دهد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]