اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13970728322969461

لیمیت سوئیچ پلاستیکی قرقره‌ای تله مکانیک

کد: 13970728322969461

https://goo.gl/BL9EHQ

، اصفهان , (اخبار رسمی): لیمیت سوئیچ در اصل یک کلید محدود کننده است که در صنعت برای کنترل قطع و وصل یک حرکت خطی یا دورانی و یا تغییر جهت گردش یک متحرک به کار می رود.

لیمیت سوئیچ پلاستیکی قرقره ای تله مکانیک
لیمیت سوئیچ پلاستیکی قرقره ای با عملکرد زاویه ای تله مکانیک

لیمیت سوئیچ در اصل یک کلید محدود کننده است که در صنعت برای کنترل قطع و وصل یک حرکت خطی یا دورانی و یا تغییر جهت گردش یک متحرک به کار می رود.

 میکروسوئیچ نیز مثل شستی های قطع و وصل (استارت-استوپ) به کنتاکتور فرمان می دهد و تنها فرق آن با شستی معمولی در روش فرمان دادن است.

شستی ها معمولاً به وسیلۀ انگشتان دست انسان فرمان می گیرند اما میکروسوئیچ به وسیلۀ حرکت مکانیکی خود دستگاه یا ماشین فرمان وصل یا قطع را صادر می کنند. با نمونۀ ساده ای تفاوت شستی با میکروسوئیچ مشخص می شود.

ما هر روز در زمان وارد شدن به محل سکونت خود برای زنگ زدن از انگشتان دست و شستی استارت استفاده می کنیم یعنی مستقیماً به شستی فشار وارد می آوریم. زمانی که در یخچال را باز می کنیم، لامپ داخل یخچال روشن می شود و دست ما مستقیماً در روشن شدن لامپ داخل یخچال دخالت نداشته است بلکه وسیله ای ما بین در یخچال قرار دارد که باز شدن در، باعث روشن شدن لامپ می گردد. این ابزار نیز یک شستی است ولی فرمان مکانیکی می گیرد (باز و بسته شدن در). این شستی را در صنعت میکروسوئیچ می نامند. البته کلمۀ میکروسوئیچ برای شستی های کوچک به کار برده می شود. برای شستی و کلیدهای بزرگ تر از کلمۀ (لیمیت سوئیچ) نیز استفاده می کنند.

همان طور که مشخص شد هر میکروسوئیچ یا لیمیت سوئیچ در اصل یک کلید محدود کننده نیز هست که در صنعت برای کنترل قطع و وصل یک حرکت خطی یا دورانی و یا تغییر جهت گردش یک متحرک به کار می رود. مثلاً یک جرثقیل سقفی در کارخانه باید در چند جهت کار کند وقتی متحرک به آخر هر قسمت از مسیر خود می رسد یک کلید محدود کننده (لیمیت سوئیچ) مدار رفت را از کار انداخته و به کنتاکتورهای دیگر برای مدار برگشت فرمان می دهد.

یکی از موردهای مهم استفاده میکروسوئیچ مسأله ایمنی است. قرار گرفتن ما بین حفاظ و تیغه برش در قیچیها و ... وسایل خانگی در ماشین لباسشویی. از میکروسوئیچ برای کنترل مایعات در تانکر، منبع و همچنین چاه آب می توان استفاده کرد (شناور داخل منبع و چاه آب فلوترسوئیچ).

شرکت مهندسی الیکا الکتریک با اتکا به تجربه‌ی فنی و بازرگانی کارشناسان خود قادر است در خصوص تأمین قطعات، مشاوره، طراحی و ارائه اطلاعات فنی و نحوه انتخاب و راه‌اندازی محصولات الکتریکال نیاز صنایع مختلف کشور را بر طرف کند. علاقه‌مندان برای ارتباط با متخصصان این شرکت می‌توانند از طریق وب‌سایت elicaelectric.com اقدام کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت مهندسی الیکا الکتریک

لزوم پیشرفت در کار صنعتی آگاهی از چگونگی یک انتخاب درست است. الیکا الکتریک پس از سال‌ها تلاش و تجربه در زمینۀ فروش و توزیع محصولات صنعتی، پاسخگوی نیاز مشتریان در خصوص مصرف قطعات و ارائۀ راهکارهای فنی است و از این رو می تواند مشاور خوبی برای انتخاب های صنعتی مشتریان باشد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید