اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13980417383260134

زانو مانیسمان وسیله‌ای برای تغییر جهت جریان آب

کد: 13980417383260134

http://bit.ly/2LDn0o5

، تهران , (اخبار رسمی): هنگامی که صحبت از زانو می‌شود همگی به فکر یکی از اعضای بدن در قسمت پا هستند اما جالب است که بدانید که حتی موتورخانه ساختمان‌ها، تصفیه خانه‌ها، پالایشگاه و نیروگاه‌ها نیز زانو دارند.

زانو مانیسمان وسیله‌ای برای تغییر جهت جریان آب
زانو مانیسمان وسیله‌ای برای تغییر جهت جریان آب
زانو مانیسمان وسیله‌ای برای تغییر جهت جریان آب
زانو مانیسمان وسیله‌ای برای تغییر جهت جریان آب
زانو مانیسمان وسیله‌ای برای تغییر جهت جریان آب
زانو مانیسمان وسیله‌ای برای تغییر جهت جریان آب

زانو مانیسمان یکی از اتصالات آهنی فولادی است که قابلیت جوشکاری دارد و به وسیله جوش به لوله مانیسمان و یا سایر اتصالات متصل می‌شود و وظیفه هدایت جریان آب به بخش‌های مختلف سیستم را دارد.

پایپ کالا به عنوان واردکننده اتصالات مانیسمان با برند بنکن و منتشر کننده لیست قیمت محصولات بنکن در ادامه توضیحاتی در خصوص این که پسوند مانیسمان به چه معنا است؟ ارائه کرده است.

  وظیفه زانو مانیسمان چیست؟  

کاربرد زانو مانیسمان، تغییر جهت جریان است، هنگامی که احتیاج باشد جهت جریان تغییر داده شود باید از زانو مانیسمان استفاده کرد. زانو مانیسمان در دو زاویه 90 درجه و 45 درجه تولید می‌شود. بدین صورت که زانو مانیسمان 90 درجه می‌تواند مسیر جریان را 90 درجه تغییر دهد و زانو مانیسمان 45 درجه می‌تواند مسیر جریان را 45 درجه تغییر دهد.

در مواقعی، به زاوایای غیر از 90 و 45 درجه احتیاج است، در این موارد با استفاده از دستگاه برش کاری می‌توان زانو مانیسمان با زاویه دلخواه را برش داد.

به طور مثال اگر زانوی مانیسمان 60 درجه احتیاج باشد می‌توان زانو 90 درجه را طوری برش داد که به دو زانو 60 درجه و 30 درجه تبدیل شود.

روش تولید زانو مانیسمان

همانطور که از نام مانیسمان مشخص است، زانو مانیسمان بدون هیچ گونه درز جوشی در بدنه آن و از لوله مانیسمان تولید می‌شود. درز جوش بر روی بدنه زانو باعث پایین آمدن تحمل فشار و دما در نقاط جوشکاری شده می‌شود ولی زانو مانیسمان به علت نداشتن هیچ‌گونه درز جوشی در سرتاسر بدنه آن دارای قابلیت تحمل دمایی و فشاری بالا است.

روش تولید مانیسمان به صورت قالب بدین صورت است که لوله مانیسمان را در طول‌های مساوی برش داده و سپس با عبور از قالب و با دمای بالایی که در قالب وجود دارد زوایای 90 و 45 درجه را به خود می‌گیرد.

سایزهای مختلف زانو مانیسمان

سایزهای زانو مانیسمان با دو عددNPS  و ضخامت مشخص می‌شود. بدان معنا که اگر شخصی بخواهد یک زانو مانیسمان داشته باشد و انتخاب کند کافی است دو عدد NPS و ضخامت را مشخص کند تا زانو مانیسمان مورد نظر مشخص شود.

NPS چیست؟

استاندارد و زبان مشخص برای بیان سایز به واحد اینچ است که می‌توان با کمک آن قطر بیرونی زانو مانیسمان را براساس میلی‌متر مشخص کرد.

 NPS‌های رایج به صورت یک دوم  اینچ، سه چهارم  اینچ،1  اینچ، 1.1/4  اینچ، و... است و بدین صورت مشخص می‌شود که با توجه به سایز لوله و دیگر اقلام، سایز زانو منیسمان هم مشخص می‌شود.

به طور مثال اگر لوله 2” داشت، زانو مانیسمانی که قرار است به این لوله نصب شود باید سایز 2” باشد.

ضخامت زانو مانیسمان بر چه اساس است؟

در هر یک از سایزها، زانو مانیسمان دارای چند ضخامت است که با توجه به نوع طراحی و فشار- دما این ضخامت مشخص می‌شود. ضخامت‌ها با یک عدد بی بعد Sch (Schedule) مشخص می‌شود و بدین صورت است که در جدول استاندارد، Sch 20، Sch 40، Sch STD، Sch SGP، Sch 80 و... وجود دارد که هر کدام از این اعداد دارای ضخامتی مشخص در یک سایز مشخص هستند و بدین صورت است که هر چه اعداد کنار Sch بزرگ‌تر شود ضخامت بیشتر می‌شود و با توجه به همین نکته ضخامتSch 80  از ضخامت Sch 40 بیشتر است.

زانو مانیسمان 1 اینچ با ضخامت Sch 40 چیست؟

زانو مانیسمان 1 اینچ با قطر بیرونی 33.2 mm است و ضخامت Sch 40 برای سایز 1 اینچ برابر 3.38 mm محسوب می‌شود و مناسب برای اتصال به لوله مانیسمان با سایز 1 اینچ و ضخامت Sch 40 است.

آرایش لبه ابتدایی و انتهایی لوله مانیسمان به صورت پخ خورده (Beveling) است که حالت V شکل دارد و مناسب برای جوشکاری است که فضای خالی با ماده مذاب جوش پر می‌شود و یک اتصال محکم و دائمی ایجاد می‌کنند.

پایپ کالا به عنوان واردکننده عمده لوله و اتصالات مانیسمان بنکن منتشرکننده لیست قیمت زانو مانیسمان بنکن شناخته شده است.

علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به سایت پایپ کالا به نشانی www.pipekala.com، لیست قیمت اتصالات بنکن و مشخصات فنی آن را مشاهده کرده و یا برای اطلاع از نحوه همکاری و تبادل علمی با شماره‌های (021) 55696808 – 55696809 تماس حاصل کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

پایپ کالا

سایت اینترنتی پایپ کالا- مرجع معرفی و ارائه آنلاین پیش فاکتور لوله , اتصالات و شیرآلات

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

صنعت و تولید | تجارت و بازار