اطلاعات تماس
  • 091987***** - 091987*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 139805073899310783

پیشگیری از بواسیر یا هموروئید با تصحیح سبک زندگی و سلامت گوارش

کد: 139805073899310783

http://bit.ly/2T2uQcF

، تهران , (اخبار رسمی): پیشگیری از بواسیر بهترین راهکار قبل از درمان است، هموروئید اغلب ناشی از سبک زندگی غلط است که با چند راهکار ساده می‌توان از آن پیشگیری کرد.

پیشگیری از بواسیر یا هموروئید با تصحیح سبک زندگی و سلامت گوارش
پیشگیری از بواسیر یا هموروئید در ایران کلینیک

بهترین راهکار قبل از درمان هر بیماری، پیشگیری از وقوع آن است. بواسیر یا همان هموروئید اغلب ناشی از سبک زندگی غلط است، پس از جمله بیماری‌هایی است که می‌توان با چند راهکار ساده از آن پیشگیری کرد. مهمترین راهکارهایی که برای پیشگیری از بواسیر پیشنهاد می‌شود، به این شرح است :

سلامت دستگاه گوارش و جلوگیری از یبوست

یکی از مهمترین علت‌های بروز هموروئید ابتلا به یبوست است، که با مشکلات دستگاه گوارش و تغییرات عادات اجابت مزاج در ارتباط است. یبوست طولانی مدت و خروج مدفوع سفت آسیب زیادی را به رکتوم وارد می‌کند.  این مشکل با انجام چند روش زیر قابل پیشگیری است :

  • رعایت رژیم پر فیبر

فیبر یکی از مواد مغذی و مورد نیاز برای بدن است. بدن انسان قابلیت هضم و جذب فیبر را ندارد. در نتیجه فیبر در روده‌ها تجمع کرده و موجب افزایش حجم مدفوع می‌شود که این امر در درمان یبوست تاثیرگذار است. از خوراکی‌های دارای فیبر می‌توان به انواع میوه‌ها، سبزیجات و حبوبات اشاره کرد.

  • مصرف آب کافی

مصرف کافی آب و مایعات با نرم کدن مدفوع و بهبود حرکات روده در درمان یبوست تاثیرگذار است. از همین روی یکی از موارد مهم در درمان هموروئید مصرف کافی آب و مایعات حداقل به میزان ۸ لیوان در طول روز است.

  • مصرف با احتیاط ملین‌ها

زیاده روی در مصرف ملین‌ها می‌تواند عاملی برای تشدید بیماری باشد. دسته‌ای از ملین‌ها هستند که به جای تشویق بدن به هماهنگ کار کردن، با شبیه‌ سازی فعالیت‌های فیزیولوژیکی موجب تحریک انقباض روده شده تا محتویات آن را حرکت دهد. این عمل می‌تواند فشار وارده بر بواسیر را افزایش داده و موجب تشدید اوضاع شود.

  •  انجام به موقع اجابت مزاج

تاخیر در اجابت مزاج می‌تواند عاملی برای تشدید اوضاع باشد. زیرا زمانی که مدفوع به مدت طولانی در رکتوم باقی می‌ماند، آب خود را از دست داده و سفت می‌شود. همین امر موجب پدید آمدن یبوست شده که عروق مقعد را تحریک کرده و باعث بواسیر می‌شود. پس لازم است هیچ گاه در نیاز به اجابت مزاج تاخیر ایجاد نکرد.

  • خودداری از زور زدن هنگام اجابت مزاج

زور زدن هنگام دفع می‌تواند عاملی برای بواسیر شود. زور زدن در توالت فشار بسیار زیادی را به عروق این ناحیه تحمیل کرده و موجب تورم آنها می‌شود. پس لازم است به شدت از این عمل پرهیز شود.

  • ورزش و فعالیت جسمی خود را افزایش داد

ورزش و فعالیت جسمی از راه مناسب می‌تواند در پیشگیری از بواسیر تاثیرگذار باشد. زیرا انجام ورزش می‌تواند حرکات روده را بهبود بخشد و به علاوه فعالیت و ورزش مانعی برای نشستن‌های طولانی مدت و فشار وارده بر لگن است. اما انجام ورزش‌های سنگین نظیر وزنه برداری برای این افراد توصیه نمی‌شود، زیرا می‌تواند فشار زیادی را به عروق این ناحیه وارد آورد. بهترین ورزش‌های مناسب برای افرادی با سابقه هموروئید یوگا، شنا و یا قدم زدن است.

تصحیح سبک زندگی

رعایت برخی از نکات کلیدی در زندگی می‌تواند به شدت بر پیشگیری و درمان هموروئید موثر باشد. برخی از این نکات عبارتند از :

  • هرگز از دستمال توالت‌های زبر و خشن استفاده نشود
  • از نشستن‌ها و ایستادن طولانی مدت پرهیز شود.
  • اجسام سنگین را جابه جا و یا بلند نکرد.
  • مصرف دستمال مرطوب‌های معطر فراموش شود.
  • از استعمال دخانیات پرهیز شود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

ایران کلینیک

پیشرفته ترین و مجهزترین مرکز درمان بواسیر، هموروئید، کیست مویی، شقاق، فیستول با لیزر در یک جلسه زیر نظر متخصص کولورکتال با 25 سال تجربه

اطلاعات تماس
  • 091987***** - 091987*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

بهداشت و درمان