اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140005215374916668

معرفی جوشکاری لیزری و کاربردهای آن

کد: 140005215374916668

https://bit.ly/37HDjKh

، تهران , (اخبار رسمی):  از گذشته تا به امروز روشهای جوشکاری مختلفی ابداع شده و مورد استفاده قرار می گرفته است. تمامی این روش ها با تمام تکنولوژی که دارند رفته رفته با پیشرفت علم دچار تغییر و تحول شده اند تا جایی که بشر امروزه به روش جوشکاری لیزری جهت اتصال انواع متریال دست یافته است.

معرفی جوشکاری لیزری و کاربردهای آن
دستگاه جوش لیزر

فرآیند جوشکاری با هدف اتصال انواع متریال گوناگون به یکدیگر اعم از فلزات و آلیاژ فلزات دارای کاربردهای فراوانی در صنایع بسیار می باشد. از جمله صنایعی که جوشکاری در آنها داری کاربرد است می توان به صنعت ساخت انواع ماشین آلات صنعتی، صنعت خودروسازی، صنعت جواهرسازی، صنعت دکوراسیون داخلی، صنعت هواپیماسازی، صنعت کشتی سازی و غیره اشاره کرد. بدون شک در تمامی این صنایع نامبرده و صنایع بسیار دیگری لازم به اتصال انواع متریال گوناگون به یکدیگر با سرعت دقت و کیفیت بالا می باشد.

 از گذشته تا به امروز روشهای جوشکاری مختلفی ابداع شده و مورد استفاده قرار می گرفته است. تمامی این روش ها با تمام تکنولوژی که دارند رفته رفته با پیشرفت علم دچار تغییر و تحول شده اند تا جایی که بشر امروزه به روش جوشکاری لیزری جهت اتصال انواع متریال دست یافته است.

 جوشکاری لیزر

 جوشکاری لیزری که در آن از تکنولوژی لیزر با هدف اتصال انواع متریال گوناگون از جمله فلزات استفاده می‌شود می‌تواند به کمک اشعه لیزر حوضچه جوش بسیار کوچکی را در محل اتصال مواد گوناگون ایجاد کند و سبب ایجاد یک روش جوش به صورت دائمی در بین انواع متریال گوناگون شود.

آنچه جوشکاری لیزری را متمایز از سایر روش های جوشکاری می‌کند سرعت دقت و کیفیت بالای جوش در استفاده از انواع دستگاه جوش لیزری می باشد. اه های جوش لیزر در برند ها و مدل های گوناگون تولید و در اختیار مشتریان قرار داده می شود

با توجه به صنعتی که در آن مشغول هستید و انتظاراتی که از روش جوشکاری لیزری خود دارید لازم است با تحقیق و بررسی اقدام به خرید دستگاه جوش لیزر متناسب با کسب و کار خود نمایید.

 دستگاه جوش لیزر  w300

 یکی از برترین و بهترین دستگاه های جوش لیزر موجود در کشور را می‌توان دستگاه جوش لیزر مدل  w300  دانست. این مدل دستگاه جوش لیزر جزو کالاهای درجه یک کشور چین بوده که در این کشور تولید می شود و بسته به سفارش مشتریان از کشور چین وارد ایران میشود.

این دستگاه یک دستگاه کوچک سبک و اقتصادی است که می تواند انواع متریال گوناگون را با دقت سرعت و کیفیت مثال زدنی به یکدیگر به صورت دائم متصل نمایید. کیفیت انجام جوش با استفاده از این دستگاه به حدی که در بسیاری از موارد نیاز به پرداخت قسمت جوش شده نیز وجود نخواهد داشت.

 انواع روش های جوشکاری لیزری

 به طور کلی می توان روش های جوشکاری لیزری را به دو دسته جوشکاری نقطه ای و جوشکاری خطی تقسیم بندی کرد.

  • جوشکاری نقطه ای: در جوشکاری نقطه ای اتصال انواع متریال گوناگون به یکدیگر به صورت نقطه به نقطه انجام میشود. جوشکاری خطی: در جوشکاری خطی اتصال متریال به صورت یک خط عمودی و یا افقی انجام می شود.

 کاربرد های دستگاه جوش لیزر

 همان طور که پیش از این نیز به این موضوع اشاره شد از جوشکاری لیزری در صنایع گوناگون می توان استفاده کرد،  عمده ترین کاربرد استفاده از جوشکاری لیزری در صنایعی است که کیفیت جوش و سرعت انجام جوش دارای اهمیت ویژه ای می باشد.

به عنوان مثال در صنعت جواهرسازی و اتصال انواع فلزات گرانبها همچون طلا و نقره به یکدیگر این امکان که بتواند جوش های ظریف را پیاده سازی کرد و به کیفیت بسیار بالایی از جوشکاری دست پیدا کرد در خروجی نهایی، کار قیمت خروجی و کیفیت آن بسیار حائز اهمیت و تاثیر گذار خواهد بود.

در نتیجه در این صنایع استفاده از جوشکاری لیزری امری لازم و ضروری برای دست پیدا کردن بهترین کیفیت جوش می باشد.

 از دیگر کاربردهای دستگاه جوش لیزر می توان به مواردی اشاره کرد که سرعت انجام جوشکاری برای صاحبان کسب و کارها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. به طور کلی می توان گفت سرعت انجام جوشکاری با استفاده از دستگاه جوش لیزر تقریباً تا دو برابر بیشتر از سایر روشهای جوشکاری است

این موضوع در ساخت  انواع قطعات فلزی مورد استفاده در صنعت خودروسازی که در تیراژ بالا تولید می‌شوند بسیار کاربرد دارد، زیرا سرعت بالای انجام این روش می‌تواند در مدت زمانی کوتاه تیراژ بسیار بالایی از جوشکاری را انجام دهد. و بسیاری کاربردهای دیگر

 دستگاه های لیزر صنعتی

 به طور کلی می توان گفت تمامی دستگاه هایی که در صنعت برش و حکاکی از تکنولوژی لیزر برای انجام برش، حکاکی و یا اتصال متریال گوناگون استفاده می شوند به نوعی در دسته دستگاه های لیزر صنعتی قرار داده میشود به عبارت دیگر می توان دستگاه های لیزر صنعتی را شامل دستگاه های حکاکی و مارکینگ، دستگاه لیزر فلزات، دستگاه لیزر غیر فلزات و دستگاه جوش لیزر دانست.

 در هر کدام از این دستگاه نامبرده از تکنولوژی لیزر با هدف مشخصی استفاده میشود.

 به عنوان مثال در دستگاه جوش لیزر از تکنولوژی لیزر با هدف اتصال انواع متریال از جمله فلزات استفاده می‌شود،  در دستگاه لیزر فلزات از تکنولوژی لیزر با توان و برد مشخص با هدف ایجاد برش در فلزات با ضخامت های گوناگون استفاده می شود، در دستگاه لیزر غیر فلزات از تکنولوژی لیزر جهت ایجاد برش در متریال گوناگون از جمله چوب چرم پارچه و نمد استفاده می شود به نحوی که لیزر سبب سوختن و یا ایجاد ضایعات و خرابی در این متریال ننماید، از دستگاه لیزر حکاکی مارکینگ با هدف ایجاد حکاکی بر روی متریال گوناگون همچون چوب چرم شیشه پلکسی آینه و غیره استفاده می شود.

 در دستگاه حکاکی مارکینگ لازم است از اشعه لیزر به نحوی استفاده شود که موجب سوختن و یا برش خوردن متریال نشده و تنها بتواند به عمق مشخص حکاکی های گوناگون را فراهم آورد. حکاکی با استفاده از اشعه لیزر بسیار ماندگار تر از انواع حکاکی و چاپ می باشد. ه عنوان مثال در انجام چاپ لازم است از جوهر استفاده شود که قوی ترین جوهرها هم با گذر زمان ممکن است دچار پاک شدگی و یا کمرنگ شدگی ‌شوند، اما حکاکی به این سادگی از بین نخواهد رفت در نتیجه دارای ماندگاری بسیار بالا ترین در عین زیبایی بسیار می باشد.

 بدور از انتظار نخواهد بود اگر بگوییم که اشعه لیزر از زمان پیدایش خود توانست تحول عظیمی را در صنایع گوناگون وارد کند این تحول در راستای تغییر کسب و کارها، رونق اقتصاد و تغییر شکل صنعت برش و حکاکی از شیوه‌های سنتی و مکانیکی به شیوه ای صنعتی بوده است.

 اگر شما نیز از صاحبان کسب و کارهای حکاکی و برش متریال گوناگون و یا صنعت جوش هستید بهتر است با انجام تحقیق و بررسی بتوانید حتماً از تکنولوژی لیزر در صنایع خود با استفاده از خرید انواع دستگاه های حکاکی و برش لیزری همچنین دستگاه برش لیزری فلزات، دستگاه برش لیزری غیر فلزاتف دستگاه لیزر حکاکی مارکینگ و یا دستگاه جوش لیزر بهره ببرید تا بتوانید سبب رونق کسب و کار خود شوید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت نوین تاک لیزر

تولید کننده و واردکننده دستگاه های حکاکی و برش لیزری

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید