اطلاعات تماس
  • 021665***** - 021665*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140006165418616803

هر آنچه درباره تلنت باید بدانیم

تلنت چیست؟ آموزش استفاده از Telnet

کد: 140006165418616803

https://bit.ly/3DWwJON

، (اخبار رسمی): در این آموزش قصد داریم آموزش استفاده از تلنت را به شما آموزش بدهیم و این که اصلا تلنت چیست و چه کاری را انجام میدهد.

تلنت چیست؟ آموزش استفاده از Telnet
عکسی درباره سرویس تلنت

در واقع تلنت یک برنامه ترمینال است که برای دسترسی از راه دور به سرور استفاده این کار از طریق خط فرمان یا CMD انجام میشود یا همان صفحه سیاهی که در بیشتر سیستم عامل ها وجود دارد و به شما این امکان را می‌دهد که دستورات را از راه دور به یک سرور ارسال کنید.

همچنین میتوانید آن سرور را درست مانند اینکه در مقابل او نشسته‌اید مدیریت کنید بنابراین هنگامی که با استفاده از تلنت از راه دور به سرور متصل می شوید از کارمندهایی استفاده کنید تا به آن سرور بگوید چه کاری انجام دهد یعنی می‌توانید از این دستورات برای اجرای برنامه‌ها ,انتقال پرونده , فهرست دایرکتوری ها , توقف یا راه اندازی سرور ها و …. استفاده کنی.

شما میتونید کلی کار انجام دهید در حالیکه هزار مایل با سرور فاصله داریم علاوه بر قراری ارتباط با سرور از Telnet برای مدیریت و پیکربندی سایر دستگاه‌های شبکه مانند روترها و سویچ ها هم استفاده می شود و همچنین می توانید از آن برای بررسی باز یا بسته بودن پورت ها در سرور استفاده کنید اکنون تلنت را می توان با سیستم عامل های ویندوز و مک استفاده کرد اما بیشتر در سیستم های لینوکس و یونیکس استفاده میشوند که گفته شده تلنت یک ابزار خط فرمان و هیچ رابط کاربری گرافیکی در آن وجود ندارد یک ابزار ساده است که روی رایانه‌های یا سرور به طوری که حتی برای دسترسی از راه دور نیز به کامپیوتر نیازی ندارید.

شما فقط می توانید از یک ترمینال ساده استفاده کنید به طوری که تمام دستورات با استفاده از یک صفحه کیبورد ارسال میشه Telnet مخفف Teletype Network می باشد و در سال ۱۹۶۹ توسعه یافته و از آنجا که قبل از اینترنت توسعه یافته است امنیت در آن اهمیت زیادی نداشته پس تمام دستورات به صورت متن واضح ارسال می شود و رمز گذاری وجود ندارد .

اگر امروز می‌خواهید برای برقراری ارتباط با یک سرور از طریق اینترنت استفاده کنید افراد خیلی راحت می‌تواند هرگونه اطلاعات حساس را که برای آن سرور ارسال میکنیم مانند نام کاربری و رمز عبور را بدست آورند بنابراین به دلیل عدم رمزگذاری منصوب شده و نباید از آن در اینترنت عمومی استفاده شود اما برخی از افراد هنوز هم از آن استفاده می‌کنند اما عمدتاً در یک شبکه محلی نه اینترنت قدیمی کار می‌کنند که نمیتونم از پروتکل های مدرن مانند SSH استفاده کنند به همین دلیل ممکن مجبور به استفاده از آن بشوند امروزه SSH یا Secure Shell جایگزین بهتری برای تلنت است.

Secure Shell هنگام انتقال از طریق شبکه از یک حمله سرقت داده محافظت می‌کنند و همانطور که قبلاً گفتیم اگر شما می‌خواهید داده‌های حساس مانند رمز عبور و پسورد و انتقال بدید خیلی راحت توسط یک هکر دزدیده میشود اما SSH از داده ها در هنگام انتقال محافظت میکنه برای برقراری امنیت SSH هر کاری که تعداد انجام نمی‌دهند انجامیده هسته پرتکل امن است که امروز بیشتر مردم از آن استفاده می‌کنند.
الان می خواهیم یه مثال جالب در مورد Telnet بزنیم شما میتونید روی کامپیوتر خودتون و روی ماشین مجازی ویندوز اجرا کنیم ابتدا باید Telnet Clinet را در سیستم عامل های ویندوز فعال کنیم بنابراین ابتدا وارد برنامه شوید و سپس برای روشن و خاموش کردن ویژگی های ویندوز کلیک می کنیم و از آن را باید ویژگی سرویس گیرنده تلنت را فعال کنیم سپس یک CMD بازی می کنید و برخی کامنت های اینترنت شروع می‌کنید به تایپ کردن برای مثال اگر میخوای فیلم جنگ ستارگان و در ورژن اصلی ببینید فقط باید "telnet towel.blinkenlights.nl"  تایپ کرده و سپس اینتر را فشار بدهید.

how to enable and use telnet in ASCII از یک فیلم جنگ ستارگان را به شما نشان میدهد که واقعا جالبه بدونید شطرنج را با استفاده از telnet freechess.org بازی کنید بنابراین شما و سپس پورت 5000 تایپ کنید و نسخه تلنت شطرنج را بازی کنید.

اگر می خواهید از پیش بینی آب و هوا برای یک شهر خاص مطلع شویم میتوانید این کار رو انجام بدی بنابراین می توانید telnet rainmaker.wunderground.com تایپ کرده و اینتر رو فشار بدید و کد شهر وارد کنیم و هوای این شهر را به ما اطلاع میدهد.

منبع

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

افرا فناوری ایکاد

شرکت افرا فناوری ایکاد در زمینه خدمات فنی مهندسی و خدمات دیتاسنتر فعالیت میکندهمچنین کارشناسان ما در زمینه تعمیر و ارتقا سرورهای اچ پی می توانند پاسخگوی شما باشند. همچنین شرکت افرا فناوری ایکاد با مجوز ها شورای عالی انفورماتیک - نظام صنفی و انجمن انفورماتیک کشور آماده همکاری با سازمان های خصوصی و دولتی می باشد.

اطلاعات تماس
  • 021665***** - 021665*****
[نمایش اطلاعات]