اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140010255638216218

با سفالگری و فواید آن آشنا شوید

کد: 140010255638216218

https://bit.ly/3GAEHht

، تهران , (اخبار رسمی): سفالگری هنری است که ریشه در تار و پود تمدن بشری دارد. خاک رس به عنوان ماده اولیه سفالگری یکی از بهترین خاک‌ها برای این کار است که به فراوانی و سهولت در دسترس قرار دارد. هنر سفالگری اغلب به عنوان یک عامل درمانگر و راحت‌کننده توصیف می‌شود.

با سفالگری و فواید آن آشنا شوید
با سفالگری و فواید آن آشنا شوید

هنر سفالگری اغلب به عنوان یک عامل درمانگر و راحت‌کننده توصیف می‌شود. این فعالیت متفکرانه و هنری ذهن شما را بازکرده و نگرانی‌های بیرونی شما را التیام می بخشد.

سفالگری چیست؟

سفالگری هنری است که ریشه در تار و پود تمدن بشری دارد. دستان هنرمند سفالگر از گل بی‌جان و بدون هویت ظرفی ارزشمند و هنرمندانه خلق می‌کند. قدمت هنر سفالگری به تاریخ زندگی بشر بازمی گردد.

4 عنصر آب، باد، خاک و آتش در هم آمیخته شده‌اند و هنری را به وجود آورده‌اند که به جرات می‌توان گفت از کامل‌ترین هنرها است. سفال یک هنر بسیار ناب و اصیل ایران زمین است که محصولی که گل آن از خاک رس و آب تشکیل می‌شود و توسط افراد بسیار ماهر امروزی ساخته می‌شود.


مواد اولیه در سفالگری

خاک رس به عنوان ماده اولیه سفالگری یکی از بهترین خاک‌ها برای این کار است که به فراوانی و سهولت در دسترس قرار دارد. مواد اولیه مورد استفاده در ساخت سفال بسیار در دسترس می‌باشند و به آسانی می توان اشیاء بسیار زیبا و منحصر به فرد تولید کرد.


فواید سفالگری

هنر سفالگری اغلب به عنوان یک عامل درمانگر و راحت‌کننده توصیف می‌شود. این فعالیت متفکرانه و هنری ذهن شما را بازکرده و نگرانی‌های بیرونی شما را التیام می بخشد.

فواید جسمی و روحی در بیان خود به وسیله ساخت چیزی وجود دارد، هنر روزنه‌ای از آن فواید و آزاد سازی گوشه‌ای از آن است. با سفالگری می‌توانید چیزی را تولید و احساس خود را طی آن بیان کنید. سفالگری خودانگیختگی و جریان درونی را بهبود می بخشد و به خودشناسی کمک می‌کند و اعتماد به نفس و عزت را افزایش می‌دهد.

همچنین سفالگری به شما کمک می‌کند تا از نگرانی‌های زندگی گریخته و تمرکز شما را به روی خلاقیت متمرکز می‌کند. دستان ما ابزاری برای خلاقیت هستند و در این بین حس لامسه از اهمیت زیادی برخوردار است.

زمانی که سفالگری می‌کنید تمرکز زیادی مورد نیاز است، علاوه بر آن مزاحمت‌های بیرونی کاهش پیدا کرده و استرسی از شما دیده نمی‌شود. حرکات حین سفالگری ملایم بوده و دستان، مچ‌ها و بازو‌ها را استحکام می‌بخشد.

انواع تکنیک‌ها در سفالگری

انواع تکنیک‌ها در سفالگری شامل موارد زیر است:

  1. تکنیک پینچ یا فشاری
  2. تکنیک کویل یا فیتیله‌ای
  3. تکنیک اسلب یا ورقه‌ای
  4. تکنیک نقش برجسته
  5. تکنیک زیرلعابی و رولعابی
  6. تکنیک آبرنگی
  7. تکنیک اسکراچ
  8. تکنیک حباب یا بابل
  9. تکنیک موکا یا ریشه درختی
  10. تکنیک ساگار
  11. تکنیک کاپرمت
  12. تکنیک رکو

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

مدرسه سفال

سایت مدرسه سفال با هـدف تـرویج هنر بومی و سنتی و حمـایت از هنرمندان و هنرجویان و به منظور ارائه خدمات بهتر در راستای رونق و شکوفایی در جهت ایده‌مندی و خلاقیت هنر سفال و سرامیک مصمم گردید، با ایجاد فضای آموزشی در دسترس و فراگیر و با حضور برجسته‌ترین اساتید و بروزترین مطالب، گام موثری در ارتقای سطح کیفی رشته سفال و سرامیک بردارد. در مدرسه سفال تلاش شده است تا تکنیک‌های لعاب بروز جهانی همچون راکو، کریستال گلیز، اسموت فایر و ... که هنرمندان سراسر دنیا از آن‌ها برای خلق آثار هنری برجسته استفاده می‌نمایند، در قالب کلاس آموزشی دوره‌ای و ورکشاپ زیر نظر اساتید بنام در این رشته به علاقه‌مندان رشته سفال و سرامیک تدریس گردد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

علم و آموزش