اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140106056377619500

متاتریدر چیست؟ آموزش تصویری نرم‌افزار متاتریدر

کد: 140106056377619500

https://bit.ly/3pQfVU4

، (اخبار رسمی): اگر تا به اکنون سرچ ساده‌ای درباره بازارهای مالی به‌خصوص فارکس کرده باشید، حتما نام متاتریدر را شنیده‌اید. بروکرها برای برقرار کردن ارتباط میان معامله‌گران و بازارهای مالی بایستی از یک پلتفرم و نرم‌افزار استفاده کنند.

متاتریدر چیست؟ آموزش تصویری نرم‌افزار متاتریدر
متاتریدر چیست؟ آموزش تصویری نرم‌افزار متاتریدر
متاتریدر چیست؟ آموزش تصویری نرم‌افزار متاتریدر
متاتریدر چیست؟ آموزش تصویری نرم‌افزار متاتریدر
متاتریدر چیست؟ آموزش تصویری نرم‌افزار متاتریدر
متاتریدر چیست؟ آموزش تصویری نرم‌افزار متاتریدر

متاتریدر چیست؟

نرم‌افزار متاتریدر (Meta Trader) یکی از قویترین پلتفرم‌های معاملاتی است که محبوبیت زیادی بین معامله‌گران بازارهای مالی به خصوص فارکس دارد. معامله‌گران پس از دانلود متاتریدر و نصب آن بر روی رایانه و موبایل خود می‌توانند به معامله‌ بپردازند.

این پلتفرم معاملاتی توسط شرکت MetaQuotes توسعه داده شده و از طریق نمایندگی‌های مختلف این شرکت در سرتاسر جهان، در اختیار شرکت‌ها و بانک‌ها قرار گرفته است.

این شرکت در سال 2000 اولین نسخه متاتریدر را با نام اف‌ایکس چاتز (FX Charts) با هدف معامله‌ و تجزیه و تحلیل کردن قیمت منتشر کرد. تمرکز اصلی این نسخه بر روی مارجین تریدینگ بود. 

نسخه‌های بعدی متاتریدر در سال‌های بعد منتشر شد اما از ژوئن ۲۰۱۶، نسخه چهارم این پلتفرم به همراه نسخه پنجم آن به‌طور گسترده مورد استقبال و استفاده معامله‌گران قرار گرفت، از این رو موسسان شرکت MetaQuotes دیگر از نسخه‌های اول، دوم و سوم پشتیبانی نکردند.

همانطور که اشاره شد امروزه مردم از دو پلتفرم متاتریدر یعنی MT4 و MT5 برای معامله‌ کردن استفاده می‌کنند. با اینکه پلتفرم متاتریدر 5 جدیدتر است اما متاتریدر 4 با وجود قدیمی‌تر بودن و کاربری آسانتر هنوز در بازارهای مالی محبوبیت بیشتری دارد.

متاترید 4

دانلود متاتریدر4 همانند دیگر نرم‌افزارها کار سختی نمی‌باشد شما می‌توانید به سادگی از طریق وبسایت ایران بروکر این پلتفرم را دانلود کنید. قبل از آنکه به ویژگی‌های پلتفرم متاتریدر 4 بپردازم لازم است بگویم اگر ویندوز سیستم شما پایین‌تر از ویندوز 7 می‌باشد، نمی‌ةوانید از این پلتفرم استفاده کنید و لازم است ویندوز بروزتری را نصب کنید.

پلتفرم متاتریدر 4 با آنکه سبک و طراحی جذابی ندارد اما پر استفاده‌ترین پلتفرم معاملاتی محسوب می‌شود و حتی از متاتریدر 5 هم محبوب تر است. زبان برنامه نویسی نرم‌افزار متاتریدر 4، MQL4 است. شما می‌توانید با استفاده از این زبان برنامه نویسی به راحتی اندیکاتورها، اسکریپت‌های ساده معاملاتی برای استراتژی‌های خود ایجاد کنید. در MT4 شما به صورت دیفالت به ۳۰ اندیکاتور تکنیکال دسترسی دارید همچنین این پلتفرم به شما قابلیت معامله در ۹ تایم فریم متفاوت را ارائه می‌دهد.

متاتریدر 5

هر یک از نرم‌افزارهای متاتریدر ۴ و ۵ دارای ویژگی‌های خاصی هستند که معامله گران زیادی را به سمت خود جذب کرده اند. در این بخش از متن به ویژگی‌های متاتریدر5 خواهیم پرداخت.

دانلود متاتریدر5 و نصب آن دقیقا مانند متاتریدر4 می‌باشد با این تفاوت که متاتریدر 5، یک سیستم multi thread و 64 بیتی است که موجب افزایش سرعت این نسخه در مقابل متاتریدر ۴ شده است.

زبان برنامه نویسی نرم‌افزار متاتریدر 5، MQL5 است. این زبان برنامه نویسی به نسبت زبان MQL4 کمی پیچیده است. متاتریدر 5 برای افراد برنامه‌نویس با زبان MQL و کسانی که از اکسپرت برای معاملات اتوماتیک استفاده می‌کنند، مناسب‌تر خواهد بود.

اگر استراتژی شما نیاز به تایم‌ فریم‌های متنوعی دارد پیشنهاد ما استفاده از متاتریدر5 می‌باشد زیرا که این نسخه 21 تایم فریم مختلف را به شما ارائه می‌دهد و به راحتی می‌توانید چارت نماد معاملاتی مد نظر خود را در تایم فریم‌های مختلف مشاهده کنید.

تعداد اندیکاتورها و ابزارهای گرافیکی در نسخه ۵ متاتریدر بیشتر از متاتریدر۴ می‌باشد. در صورتی که شما از متاتریدر ۵ استفاده می‌کنید به ۴۴ نوع ابزار تحلیل گرافیکی و ۳۸ اندیکاتور دسترسی خواهید داشت.

باید بدانید که در صورت انتخاب متاتریدر۵ قابلیت معامله در بازارهای فیوچرز، آپشن، سهام، اوراق قرضه را در کنار بازار فارکس خواهید داشت. در حالی که متاتریدر ۴به شما فقط اجازه معامله در بازار فارکس را می‌دهد.

آموزش تصویری متاتریدر

پس از دانلود پلتفرم معاملاتی MT4 مراحل نصب آن را کامل کنید. در صورتی که دوست دارید متاتریدر در یک پوشه مجزا نصب شود، می توانید بر روی تنظیمات کلیک کنید و پوشه مقصد را تغییر دهید. پس از تکمیل مرحله نصب، روی Finish کلیک کنید تا پلتفرم معاملاتی mt4 به طور خودکار بارگیری شود. این نکته را در نظر داشته باشید که اگر شما نسخه برنامه را به طور مستقیم از کارگزار خود دریافت کرده‌اید، لازم است از شماره حساب و رمز عبور حساب متاتریدر خود استفاده کنید.

1. متاتریدر را باز کنید.

2.حساب معاملاتی خود را انتخاب کنید.

3. نام کاربری و رمز عبور را که از بروکر خود دریافت کرده‌اید را وارد کنید.

4. متاتریدر شما آماده است. می‌توانید هم اکنون به معامله بپردازید.

نحوه اردر گذاری در متاتریدر 4

برای آنکه بتوانید سفارش خرید و فروش یک جفت ارز را ارسال کنید و یا به اصطلاح اردر گذاری کنید باید ابتدا صفحه اوردر جدید یا New Order را باز کنید. برای باز کردن این صفحه از نوار ابزار روی گزینه Tools کلیک کرده و بعد زیر منوی New Order را انتخاب کنید و یا از کلید میانبر F9 استفاده کنید. سپس برای شما یک پنجره باز می‌شود.

در سمت چپ این پنجره نمودار قیمت و تغییرات قیمت جفت ارز مورد نظر را به صورت لحظه ای مشاهده می‌کنید.

 در سمت راست پنجره اردر، اولین گزینه Symbol است که با استفاده از این گزینه می توانید جفت ارز مورد معامله را تغییر داده و جفت ارز مورد نظر خود را انتخاب کنید.

 دومین گزینه مقدار Volume را نشان می‌دهد. ولیوم در واقع همان حجم معاملات Lot می باشد و هنگام سفارش گذاری باید آن را تعیین کنید. Stop Loss میزان حد ضرر رو Take Profit حد سود تریدر را مشخص می کند. زمانی که فردی وارد یک معامله می شود باید حد سود و ضرر خود را به طور دقیق مشخص سازد.

در پایین این پنجره دو گزینه buy و sell قرار دارد. برای معاملات خرید گزینه buy و برای معاملات فروش گزینه sell را انتخاب کنید.

آپدیت نشدن نمودار قیمت در متاتریدر

احتمالا تا به اکنون برایتان پیش آمده است که متاتریدر خود را باز کنید و برای معامله آماده شوید اما ناگهان متوجه می‌شوید که تغییری در کندل‌ها ایجاد نمی‌شود و روی نمودار Waiting for Update ثبت شده است!

در این بخش می‌خواهیم به شما برخی راهکار ارائه کنیم تا بتوانید مشکل عدم اتصال به سرور متاتریدر را رفع کنید:

  •  اول از همه اینترنت خود را چک کنید و مطمئن شوید مشکل از اینترنت شما نمی‌باشد.
  •  همه پنجره‌های نمودار را ببندید و دوباره نمودار مد نظر خودتان را باز کنید.
  • در صورتی که هنوز مشکل شما رفع نشده است، از طریق منوی بالا گزینه File را انتخاب کنید، گزینه open an account را باز کنید و دکمه scan را بزنید و منتظر بمانید متاتریدر سرورهای خود را یکبار دیگر اسکن و آپدیت کند، پس از اتمام اسکن پنجره را بسته و مجددا پنجره نمودارهای جدید را باز کنید.
  • با انجام مراحل بالا قطعا مشکل شما حل خواهد شد.

    برگرداندن تنظیمات متاتریدر

    برخی از معامله‌گران دوست دارند تا تنظیمات اصلی متاتریدر را تغییر دهند. اگر شما نیز از این دسته معامله‌گران هستید برای آنکه بتوانید تنظیمات اصلی متاتریدر را تغییر دهید از منوی اصلی گزینه Tools را انتخاب کنید سپس بر روی گزینه Options کلیک کنید و یا اینکه از راه میانبر کیبورد کامپیوتر دکمه‌های Ctrl+O را فشار دهید. پس از انجام موارد گفته شده پنجره تنظیمات برای شما باز می‌شود و می‌توانید تنظیمات دلخواه‌تان را اعمال کنید.

    آموزش افزودن اندیکاتور به متاتریدر

    برای استفاده از اندیکاتورها بایستی آنها را در پلتفرم معاملاتی خود بارگذاری کنید.

    افزودن اندیکاتور به متاتریدر کار سختی نمی‌باشد و فقط لازم است آن را در پوشه دیتای متاتریدر بارگذاری کنید.

    ابتدا متاتریدر خود را نصب می‌کنید.

  •     سپس گزینه File در منوی اصلی را انتخاب کنید.
  •     بر روی گزینه open date folder کلیک کنید.
  •     در پنجره باز شده فایل MQL4 را انتخاب کنید.
  •     پوشه Indicators را پیدا کنید و اندیکاتور مد نظر خود را آنجا کپی کنید.
  • پس از انجام مراحل بالا به متاتریدر باز گردید

  • در پنجره navigator گزینه Indicators را انتخاب کنید
  •  اندیکاتور مد نظر خود را پیدا کنید و بر روی آن دوبار کلیک چپ کنید و گزینه ok را انتخاب کنید.
  • اکنون اندیکاتور به متاتریدر شما افزوده شد و می‌توانید از آن در معاملات خود استفاده کنید.

    انتخاب اندیکاتور مناسب برای تصمیم گیری نهایی وابسته به استراتژی معاملاتی شما می‌باشد. معامله‌گران باید آگاه باشند که یک اندیکاتور کامل نیست و نقاط قوت و ضعف نیز دارد همان‌گونه که می‌تواند شما را راهنمایی کند می‌تواند اطلاعات نادرست نیز به شما بدهد.

    بهترین متاتریدر کدام است؟

    با توجه به توضیحات بالا باید بگوییم نمی‌توان به طور قطع درمورد بهترین پلتفرم متاتریدر اظهار نظر کرد ولی MT۴ با وجود قدیمی‌تر بودن و کاربری آسان‌تر، از مکمل‌های بیشتری پشتیبانی کرده و به همین دلیل نسبت به MT5 هنوز در بازارهای مالی محبوبیت بیشتری دارد. در حالیکه پلتفرم MT5 نیز با داشتن ویژگی‌های دیگر، یک پلتفرم حرفه‌ای برای معاملات بازار فارکس به شمار می‌رود.

    ### پایان خبر رسمی

    اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

    پروفایل ناشر گزارش تخلف
    اطلاعات تماس
    [نمایش اطلاعات]