اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140108216817919341
در دسترس نیست

اساس صنعت هموژنیزه و ساخت مواد لبنی در کشور

دستگاه هموژنایزر چیست

کد: 140108216817919341

، (اخبار رسمی): دستگاه هموژنایزر یک اساس اصلی در تولید محصولات لبنی در کشورمان است. در این مقاله به جزئیات و انواع دستگاه هموژنایزر اشاره خواهیم کرد و در مورد هموژنایزر آزمایشگاهی که در کشور ایران نیز تولید میشود سخن خواهیم گفت در ادامه همراه ما باشید با مقاله دستگاه هموژنایزر

دستگاه هموژنایزر چیست
دستگاه هموژنایزر چیست

هموژنایزر یکی از تجهیزات آزمایشگاهی است که به همگن سازی کمک می کند. همگن شدن مواد باعث تکه تکه شدن مواد می شود و تکه تکه شدن مواد به همگن شدن مواد کمک می کند.

هموژنایزر

هموژنایزر یکی از تجهیزات آزمایشگاهی است که به همگن سازی کمک می کند. همگن شدن مواد باعث تکه تکه شدن مواد می شود و تکه تکه شدن مواد به همگن شدن مواد کمک می کند.

Homogenize یا homogenize از پیشوند homo (به معنای همان کلمه) به معنای مشابه و همگن تشکیل شده است. فرآیند همگن سازی به معنای ایجاد یک مخلوط همگن و همگن است که در همگن سازی دو مایع نامحلول یا یک جامد و یک مایع از هم جدا شده و در سراسر محلول پخش می شود. هموژنیزاسیون در واقع یک پمپ جابجایی مثبت است. مایعاتی که وارد هموژنایزر می شوند از طریق یک شکاف کوچک تحت فشار زیاد قرار می گیرند. در نتیجه سرعت و اختلاف فشار افزایش یافته و باعث پراکندگی و اختلال ذرات می شود و در نهایت محلول همگن به دست می آید.

هموژنایزر چیست

هموژنایزر با هم زدن مایع را همگن می کند. هموژنیزاسیون را می توان به سه روش انجام داد، یا توسط یک فرآیند مکانیکی که مایع را از طریق صفحه ای حاوی سوراخ های تحت فشار وارد می کند، یا می تواند توسط جریان صوتی انجام شود که از فرکانس اولتراسونیک برای هم زدن سطحی که مایع از طریق آن پمپ می شود استفاده می کند. یا یک هموژنایزر فشار که با ایجاد اختلاف فشار در دو طرف مایع باعث خرد شدن مواد می شود. هموژنیزاسیون در صنایع مختلفی از جمله صنایع غذایی، صنایع شیمیایی و صنایع آزمایشگاهی کاربرد دارد.

هموژنایزرها بر اساس نوع توانی که استفاده می کنند طبقه بندی می شوند و به این ترتیب کارایی هر هموژنایزر در صنعت قابل استفاده است.

هموژنایزر یک دستگاه پایه و اساس کار در آزمایشگاه ها است و برای همگن سازی نمونه های آزمایشگاهی استفاده می شود. اکثر مردم تصور می کنند که این دستگاه فقط در آزمایشگاه استفاده می شود، اما این دستگاه در صنایع مختلف از جمله نوشیدنی، آرایشی و بهداشتی و ... کاربرد زیادی دارد.

هنگام همگن کردن یک نمونه یا ماده، گرمای تولید شده توسط استاتورها می تواند وارد نمونه شود که با اتصال نمونه به یک گیره یا قرار دادن نمونه در حمام آب سرد، از بین می رود.

تمیزی هموژنایزر باعث افزایش کارایی و طول عمر دستگاه می شود، پس از هر بار استفاده از دستگاه، پروب ها را در محلول اتانول 70 درصد قرار دهید تا به تمیزی سریع آنها کمک کند.

مواردی که باید هنگام خرید یک هموژنایزر در نظر بگیرید، برای مثال یک پروب بزرگ ممکن است دور در دقیقه کمتری نسبت به یک پروب کوچک داشته باشد. اما با توجه به سرعت بیشتر روتور همچنان از قدرت همگن سازی بیشتری برخوردار است، شرکت مخزن دستگاه توزین از تمام تکنولوژی روز دنیا استفاده کرده و این دستگاه را با بهترین قطعات تولید کرده است. از مزایای این دستگاه می توان به عمر طولانی و عدم کاهش راندمان هموژنایزر در طولانی مدت اشاره کرد. کیفیت این دستگاه و محبوبیت آن در بین صنایع مختلف که از این دستگاه استفاده می کنند غیر قابل انکار است.

هموژنایزر تحت فشار
در این دستگاه به وسیله پیستون های رفت و برگشتی مواد در پشت شیری با فاصله معینی از آن قرار می گیرند که قابل تنظیم است و فشرده می شوند و در حین این فشار که باعث اختلاف فشار در دو طرف شیر می شود در نتیجه سرعت برخورد ذرات افزایش می یابد و نتیجه نهایی تکه تکه شدن ذرات و یکنواختی محصول است. دامنه استفاده از این دستگاه در صنایع غذایی، لبنیات، دارویی، شیمیایی و بیوتکنولوژی می باشد.

هموژنایزر التراسونیک

این دستگاه با ایجاد فشار در یک محیط مایع کار می کند. امواجی که دارای فشار هستند از درون مایع عبور می کنند و با ایجاد شرایط مناسب باعث ایجاد حباب های ریز می شوند، زمانی که این حباب ها با رشد و ادغام به حداکثر اندازه خود می رسند، حباب ها شروع به ترکیدن می کنند و از ترکیدن حباب ها گرما ایجاد می کنند. ترکیدن حباب ها یک موج ضربه ای با انرژی کافی برای شکستن پیوندهای کووالانسی ایجاد می کند که برای همگن یا تخریب سلول ها استفاده می شود.

هموژنایزر شیر

هموژنیزاسیون یک فرآیند استاندارد صنعتی است و هدف آن شکستن مولکول های چربی به اندازه های کوچکتر و توزیع یکنواخت و کامل آنها در سراسر محتوای شیر است. کل این فرآیند به صورت مکانیکی در هموژنایزر شیر انجام می شود. یکی از قدیمی ترین کاربردهای همگن سازی شیر در این فرآیند، جایگزینی تولید شیر از سر در سطح بالایی شیر است. هموژنایزر شیر ارائه شده توسط شرکت توزین تانک ها با بهترین کیفیت ممکن می باشد و برای سفارش می توانید با ما تماس بگیرید.

هموژنایزر تحت خلا

هموژنایزر وکیوم یا هموژنایزر تحت خلا که از مخزن سه جداره مقاوم و میکسر با موتور گیربکس و موتور پمپ تشکیل شده است در داخل مخزن خلاء ایجاد می کند و برای تولید امولسیون و سوسپانسیون در صنایع غذایی کاربرد دارد. از این نوع همگن سازی در تولید سس مایونز و لوازم آرایشی مورد استفاده در محصولات بهداشتی مانند خمیر دندان و کرم های بهداشتی نیز استفاده می شود.

منبع: شرکت مخازن ماشین وزین

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

صنعت و تولید | بهداشت و درمان