اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140109286880021947
در دسترس نیست

استفاده از لیفت استیشن در برج ها و ساختمان ها

بزرگترین مشکل ساختمان ها و برج های چند طبقه توسط آب سازه حل شد

کد: 140109286880021947

، تهران , (اخبار رسمی): استفاده از لیفت استیشن یک راه حل خلاقانه برای انتقال فاضلاب ساختمان هایی که فاضلاب آن ها در طبقات پایین جمع آوری می شود. این پکیج پمپاز فاضلاب با استفاده از پمپ هاب فاضلاب و کنترل هوشمند به صئرت 24 ساعته می تواند فاضلاب را به سیستم اگو تخلیه کند.

بزرگترین مشکل ساختمان ها و برج های چند طبقه توسط آب سازه حل شد
لیفت استیشن فاضلاب

گروه صنعتی آب سازه سازنده لیفت استیشن پلی اتیلنی به صورت نوآورنه می باشد. هزینه کم تر، سرع نصب پایین، جابجایی راحت از مزیت های این پکیج است.

ساخت برج ها و ساختمان های چند طبقه مسکونی و تجاری همیشه با چالش ها و مشکلات خاص خود همراه بوده است. یکی از این مشکلات مهم انتقال فاضلاب از طبقات منفی این ساختمان ها به نزدیکی سطح زمین و تخلیه آن به اگو شهری می باشد. برای رفع این چالش گروه صنعتی آب سازه استفاده از لیفت استیشن فاضلاب را پیشنهاد می کند.

فاضلاب طبقات منفی چیست؟

گسترش جمعیت شهر ها مهندسان را به سمت ساخت خانه ها و برج ها به شکل عمودی سوق داده است. در همین راستا تعداد طبقات منفی ساختمان ها نیز زیاد شده و در برخی از موارد به ده طبقه منفی نیز می رسد تا استحکام سازه تضمین شود. اما اضافه شدن طبقه های زیر زمین مشکل انتقال فاضلاب را به همراه دارد.

در این ساختمان ها فاضلاب وارد پایین ترین طبقه می شود در صورتی که شبکه فاضلاب در نزدیکی سطح زمین احداث شده است. استفاده از سیستم پمپاژ معمولی نمی تواند راه حل خوبی برای رفع مشکل باشد چرا که فاضلاب همیشگی تولید نمی شود و حجم و دبی آن نیز متغیر است. همچنین فاضلاب خاصیت خورندگی ایجاد می کند که ممکن است باعث آسیب رسیدن به پمپ ها شود.

راه حل انتقال فاضلاب به شبکه اگو

اما راه حل مشکل فاضلاب جمع آوری شده در پایین ترین طبقه ساختمان چیست؟

متخصصین محیط زیست و عمران در اقدامی نوآورانه لیفت استیشن فاضلاب را ارائه داده اند. لیفت استیشن یا همان ایستگاه پمپاژ محصولی است که معمولا به شکل دفنی در پایین ترین طبقه ساختمان نصب می شود و می تواند فاضلاب را به صورت عمودی و افقی پمپاژ کند.

نحوه عملکرد لیفت استیشن

پیش از توضیح نحوه عملکرد ایستگاه پمپاژ اول با اجزای آن آشنا شوید.

مخزن سپتیک ایستگاه پمپاژ: یک مخزن پلی اتیلنی که سایز آن با توجه به حجم فاضلاب ورودی به آن تعیین می شود. هم چنین سایر اجزای لفت استیشن نیز در آن نصب می شود.

پمپ فاضلابی: وظیفه منتقل کردن فاضلاب به طبقات بالایی را بر عهده دارند. این پمپ ها با توجه به خورنده بودن فاضلاب از جنس استیل ضد زنگ ساخته شده و مقاومت بالایی در برابر مواد خورنده دارند. انواع پمپ های فاضلابی جابجایی مثبت و سانتریفیوژی را می توان در مخزن نصب کرد که با توجه به خاصیت فاضلاب تعیین می شود

سنسور های سنجش ارتفاع: جهت اندازه گیری سطح فاضلاب درون مخزن نصب شده و دستور روشن و خاموش شدن پمپ ها را صادر می کنند.

سیستم کنترل: به عنوان واحد کنترل کننده لیفت استیشن به شمار می رود که با کمک سنسور ها می تواند دستگاه را مدیریت کند.

با توجه به آشنایی با جزای لیفت استیشن حالا با نحوه عملکرد آن آشنا می شویم:

فاضلاب از طبقات مختلف جمع آوری شده و از طریق لوله کشی ساختمان وارد مخزن ایستگاه پمپاژ می شود. سطح فاضلاب درون مخزن بالا رفته تا به بالاترین سطح طراحی شده برسد. پس از رسیدن به این ارتفاع سنسور های سنجش ارتفاع ماکسیمم به تابلو برق دستور فرستاده و سیستم کنترل نیز دستور روشن شدن پمپ ها را صادر میکند. با روشن شدن پمپ ها فاضلاب به سمت بالا پمپاژ شده و وارد سیستم لوله کشی شبکه فاضلاب می شود.

به این ترتیب سطح فاضلاب در مخزن شروع به پایین آمدن کرده تا به سطح حداقل طراحی برسد. دوباره سنسور ها فعال شده و سیستم کنترل دستور خاموش شدن پمپ ها را می دهد. به این ترتیب یک چرخه کامل تشکیل شده و دوباره مخزن شروع به پر شدن می کند.

چالش های استفاده از لیفت استیشن

به طور کلی ایستگاه های پمپاژ فاضلاب نیازی به بهره برداری و بازدید های خاصی ندارند و به طور اتوماتیک کار می کنند. اما به منظور افزایش طول عمر آن و هم چنین جلوگیری از وارد آمدن آسیب و خسارات به دستگاه و کل مجموعه باید به صورت دوره ای مورد بازرسی قرار بگیرد. بازرسی لیفت استیشن شامل بازرسی بدنه مخزن، عملکرد پمپ ها و بررسی فرایند کلی پمپاژ فاضلاب می شود.

مشکل دیگری که ممکن است در لیفت استیشن به وجود آید گرفتگی پمپ ها بر اثر ورود مواد درشت و آشغال ها به درون ایستگاه پمپاژ است. معمولا برای رفع این مشکل از پمپ های خردکن دار استفاده می شود. اما با این وجود باز هم ممکن است این مشکل به وجود آید که بهتر است پیش از طراحی لیفت استیشن شرایط محل به خوبی بررسی شود و در صورت نیاز از یک آشغالگیر پیش از پمپ ها استفاده شود.

گروه صنعتی آب سازه با استفاده از مخازن پلی اتیلن اقدام به طراحی لیفت استیشن ها به صورت پیش ساخته نموده است. این نوع ایستگاه پمپاژ فاضلابی اقدامی نوآورانه توسط این گروه بوده که باعث می شود با وجود مقاومت بالا، وزن سیستم کم تر شده و فرایند جابجایی و نصب آن با سرعت و به سادگی انجام شود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

گروه صنعتی آب سازه

گروه صنعتی آب سازه پیشرو در صنعت تصفیه آب و فاضلاب تولید کننده انواع پکیج تصفیه فاضلاب، ایستگاه پمپاژ، دستگاه تصفیه آب و سایر تجهیزات آب و فاضلاب می باشد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

شهر و جامعه | محیط زیست