اطلاعات تماس
  • 090535*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140202197275722306
در دسترس نیست

تفاوت کلاسور با دفتر کلاسوری در چیست؟

کد: 140202197275722306

، (اخبار رسمی): فرقی نمی کند دانشجو باشید یا دانشجو، کارمند یا صاحب مغازه. در هر صورت شما به یک دستگاه نوشتن و یادداشت برداری نیاز دارید.

تفاوت کلاسور با دفتر کلاسوری در چیست؟
تفاوت دفتر کلاسوری با کلاسور در چیست؟

فرقی نمی کند دانشجو باشید یا دانش آموز، کارمند یا صاحب مغازه. در هر صورت شما به یک ابزار نوشتن و یادداشت برداری نیاز دارید. اصلاً اگر از مسائل کاری و تحصیلی بگذریم، گاهی اوقات حس نوشتن یا خاطره نویسی روزانه به سراغمان می آید و برای آن باید یک دفترچه خالی در دسترس داشته باشیم.

اما چه دفتری برای هر یک از این موقعیت ها مناسب است؟ آیا می توان برای هر شغلی از یک نوع و مدل دفتر استفاده کرد؟ ما می توانیم طبق نیاز خود دفتر معمولی، کلاسور یا دفترکلاسوری تهیه کنیم. در این مقاله سعی داریم توضیح دهیم که آیا کلاسور بهتر است یا دفتر کلاسوری. هر کدام از اینها برای چه کاری مناسب هستند؟ تا انتها با ما همراه باشید.

ویژگی‌ها و مشخصات دفتر و دفتر کلاسوری
فرض کنید یک دانشجوی تازه‌وارد هستید و برای شروع کلاس‌ها می‌خواهید یک دفتر یا دفتر یادداشت مناسب تهیه کنید. اما نمی‌دانید دفتر بهتره یا کلاسور؟ قبل از هر چیز باید با ویژگی‌ها و مشخصات هر کدام آشنا شوید تا بتوانید بهتر تصمیم بگیرید.

دفتر؛ بهترین گزینه برای درس ها و تکالیف دانش آموزان
"خانم/آقا، ممکن است برای ریاضی چند برگه برداریم؟" همه ما در طول دوران تحصیلی خود حداقل یک بار از این نوع سوال پرسیده ایم و به خوبی با ویژگی های دفترچه ها آشنا هستیم. نوت بوک های معمولی با روکش مقوا، چرم و طلق تولید می شوند و طبقه بندی اصلی آن ها بر اساس تعداد ورق می باشد.

دفترها از نظر طرح و رنگ جلد بیشترین تنوع را دارند و شما با هر سن و سلیقه ای می توانید دفترچه مورد نظر خود را پیدا و خریداری کنید. دفترچه ها بیشتر برای دانش آموزان و مخصوصاً برای تکالیف و تمرین مناسب هستند.

دفتر کلاسوری; شما همه چیزهای خوب را در یک مکان دارید.
کلاسورها بزرگ و حجیم هستند. نوت بوک ها در تعداد برگه ها محدودیت دارند و نمی توانید برگه های آنها را با یکدیگر تعویض کنید. کسانی که برای اولین بار کلاسور را طراحی کردند دقیقاً از رفع این دو عیب آگاه بودند.

اندازه کلاسور تقریباً شبیه دفتر است و فضای کمتری نسبت به کلاسور می گیرد. جلد نوت بوک کمی بزرگتر از اندازه برگه هاست که باعث محافظت کامل برگه ها می شود. تعداد حلقه ها در کلاسور بیشتر از کلاسور است. کلاسور حدود 20 تا 30 حلقه دارد. حلقه های بیشتر ورق زدن صفحات را آسان تر می کند. تعداد ورق ها نیز مشخص است و هر صحافی می تواند حداکثر 200 برگ را در خود جای دهد.

چه نکاتی به شما در انتخاب کلاسور و دفتر کلاسوری کمک می کند؟
اگر بپرسید دفتر بهتر است یا کلاسور؟ یا کدام دفتر و کلاسور را برای دانش آموزان دختر و پسر انتخاب کنیم؟ شما باید به این سوالات پاسخ دهید، سپس انتخاب برای شما آسان خواهد بود:

  • وزن دفتر چقدر برای شما مهم است؟
  • اندازه ورق ها چقدر باید باشد؟
  • آیا به محافظت از فایل های خود اهمیت می دهید؟ اگر تا شده باشند اشکالی ندارد؟
  • چند ورق نیاز دارید؟

وقتی به این سوالات پاسخ می دهید، می توانید به راحتی بین دفتر و کلاسور یا دفتر کلاسوری یکی را انتخاب کنید.

تفاوت بین کلاسور و دفتر کلاسوری چیست؟

  • کلاسورهای حلقه های بزرگتر از دفتر کلاسوری  دارند و ظرفیت بیشتری نیز دارند. بنابراین اگر می خواهید بیش از 200 برگ استفاده کنید بهتر است کلاسور بخرید.
  • کلاسور معمولا در سایزهای A4، A3 تولید می شوند. اندازه اکثر دفتر کلاسوری ها A4 و A5 است.
  • تعداد حلقه های کلاسور کمتر است. بنابراین می توانید انواع کاغذها را پانچ کرده و داخل آن قرار دهید، اما برای دفتر کلاسوری، کاغذ مخصوص همان دفتر مورد نیاز خود را دارید.
  • کلاسورها مانند یک کتاب باز و بسته می شوند اما دفتر کلاسوری دارای انواع مختلفی از زیپ، دکمه، ترکیبی از بند و زیپ، قفل و ... هستند.
  • به طور کلی دفتر کلاسوری ها در مقایسه با کلاسورها دارای طرح و رنگ متنوعی هستند. از طرفی بیشترین تنوع متعلق به دفاتر است.

دفتر بهتر است یا دفتر صحافی و صحافی؟ مزایای خرید کلاسور در مقایسه با دفتر
همه چیز به اولویت های شما بستگی دارد، اما به طور کلی، با خرید انواع کلاسورها، از مزایای زیر برخوردار خواهید شد:

دفتر بهتر است یا دفتر کلاسوری و کلاسوری؟ مزایای خرید کلاسور در مقایسه با دفتر کلاسوری
همه چیز به اولویت های شما بستگی دارد، اما به طور کلی، با خرید انواع کلاسورها، از مزایای زیر برخوردار خواهید شد:

  • می توانید تعداد ورق ها را کم یا زیاد کنید.
  • با کمک یک تب مخصوص می توانید مطالب را طبقه بندی و سازماندهی کنید.
  • از هدر رفتن ورق ها جلوگیری می شود.
  • ورق ها به راحتی جمع نمی شوند یا پاره نمی شوند.
  • طول عمر دفتر کلاسوری بیشتر است.
  • دفتر کلاسوری نسبت به دفتر معمولی جلد مقاوم تری دارد.

سخن آخر:
برای نوشتن تکالیف، تمرین ها، خاطرات، برنامه های روزانه، جزوه های دانشگاه، نقاشی و هر چیز دیگری که فکرش را بکنید به یک دفترچه نیاز دارید. قبل از خرید باید مشخصات دفتر مورد نظر خود را بشناسید تا بتوانید انتخاب مناسب تری داشته باشید. در این مقاله توضیح دادیم که دفتر بهتر است یا کلاسور. همچنین تفاوت بین دفتر کلاسور  و کلاسوری را بررسی کردیم تا بتوانید تصمیم بهتری بگیرید.

برای آشنایی با انواع دفتر، دفتر کلاسوری و لوازم تحریر و دیدن مدل های مختلف می توانید به سایت gameafzar.com مراجعه کنید. مشخصات و ویژگی های هر دفتر به همراه تصاویر متعدد آنها در صفحات جداگانه موجود است. هر دفترچه ای را که توجه شما را جلب می کند نشان دهید، همه آنها را مقایسه کنید و بهترین گزینه ها را سفارش دهید. البته انتخاب بین آن همه دفتر جذاب واقعا سخت است. خدا قوت!

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 090535*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

علم و آموزش | سرگرمی و تفریح