اطلاعات تماس
  • 090535*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140207307642822306
در دسترس نیست

برنامه‌ریزی موثر زندگی با دفتر شکرگزاری، پلنر و سررسید

کد: 140207307642822306

، (اخبار رسمی): استفاده از دفتر شکرگزاری، پلنر و سررسید می‌تواند به شما کمک کند تا برنامه‌ریزی بهتری برای زندگی‌تان داشته باشید و به خاطر داشته باشید که برای شکرگزاری نسبت به چیزهای خوب در زندگی‌تان بهترین وقت است.

برنامه‌ریزی موثر زندگی با دفتر شکرگزاری، پلنر و سررسید
استفاده از دفتر شکرگزاری، پلنر و تقویم برای بهبود برنامه‌ریزی و مدیریت زمان

با ما همراه باشید تا نحوه استفاده از دفتر شکرگزاری، برنامه ریز و سررسید را بیاموزید. قدردانی و برنامه ریزی همیشه فرکانس ما را بالا می برد. هنگامی که ما شکرگزاری می کنیم، ارتعاشات ما به شدت بالا می رود و آماده دریافت برکات بیشتری به عنوان نعمت هستیم. شکرگزاری همیشه برکات بیشتری برای ما به ارمغان می آورد.
شاید برای شما هم پیش آمده باشد که در آستانه یک سال یا ماه جدید یا حتی یک هفته جدید و یکی از همین شنبه ها تصمیم گرفته باشید برای روزهای خود برنامه ریزی کنید. در این صورت به شما پیشنهاد می کنیم از برنامه ریز برنامه ریزی یا سررسید ۱۴۰۲ استفاده کنید.

داشتن فهرستی از کارها می تواند به شما در سازماندهی ایده هایتان کمک کند. استفاده از یک برنامه ریز شخصی می تواند به شما در اولویت بندی وظایف، بهبود مهارت های مدیریت زمان کمک کند.

در گام اول، برای تمرین قدردانی و برنامه ریزی روزانه به یک برنامه ریز یا ضرب الاجل نیاز دارید. تنها نکته بسیار مهمی که می خواهم به شما بگویم این است که این نوت بوک باید همیشه همراه شما باشد. در اینجا نکاتی در مورد نحوه شروع کار با برنامه ریز، تاریخ سررسید، و ژورنال سپاسگزاری و مواردی وجود دارد که به شما کمک می کند هنگام استفاده از آن بهره وری بیشتری داشته باشید.

زیرا با یادگیری نحوه استفاده از برنامه ریزی می توانید از مدیریت زمان لذت ببرید و از همه مهمتر استرس کمتری داشته باشید. همچنین حس خوب انجام کارهای روزانه خود را تجربه کنید و با سهولت گذراندن یک روز مفید برای روز بعد آماده شوید.

دفتر شکرگزاری چگونه می تواند به ما کمک کند؟
همانطور که در حال خواندن این مقاله هستید؛ یعنی شما قدم اول را برداشته اید. می دانید که قدردانی می تواند هر بخشی از زندگی شما را بهبود بخشد. اما چگونه و آیا همه اینها بیش از یک افسانه است؟ آیا جادو در جهان هستی وجود دارد؟

1. بیایید از منظر ذهن به آن نگاه کنیم.
در این مقاله قصد نداریم حرف های تکراری درباره جادوی کیهان را که ممکن است درست باشد یا نباشد را مرور کنیم. ما در اینجا قصد داریم در مورد ذهن صحبت کنیم. جادوی جهان ممکن است وجود داشته باشد یا نباشد. اما مهم این است که اثر شکرگزاری فقط در کائنات نیست. بیشتر به ذهن شما مربوط می شود.

2. کارفرمای ذهن شما
این را امتحان کن صبح را با گفتن لعنت به این زندگی و چه روز بدی شروع کن. آقای شکست وارد می شود و به شما کمک می کند زشت ترین شکست های دنیا را ببینید. اما صبح را با گفتن اینکه چه روز زیبایی است شروع کنید و ببینید که چگونه همه چیز تغییر رنگ می دهد تا دیدگاه شما را بهبود بخشد. چیزهایی که روز قبل شما را آزار می داد، دیگر شما را آزار نمی دهد و حتی ممکن است متوجه آنها نشوید. از طرفی زندگی زیبایی خود را به شما نشان خواهد داد و با انرژی بیشتری کار خواهید کرد. در واقع دیر یا زود باید متوجه شوید که همه چیز در ذهن شما اتفاق می افتد.

3. ذهن آرام
وقتی شکرگزار هستید و می دانید برای چه چیزی در زندگی خود سپاسگزار هستید. می توانید با آرامش بیشتری با چیزهایی که ندارید برخورد کنید. اگر پول ندارید و همیشه از این موضوع ناراحت و عصبی هستید; فراموش می کنید که سلامتی دارید تا بیشتر تلاش کنید. فراموش می کنید که دوستان و خانواده ای دارید که به شما کمک می کنند. فراموش می کنید که مطالعه کرده اید و مهارت ها را یاد گرفته اید.

بیایید آن را به عنوان یک جنگ تصور کنیم. شما پول ندارید، می خواهید این مشکل حل شود؟ بنابراین بی پولی دشمن شماست و باید با آن مبارزه کنید. حالا به جای اینکه به ارتش دشمن که شامل فقر، تورم، کارفرمایان بد و خسیس، بیکاری و... می شود نگاه کنید، به ارتش خود نگاه کنید، چه سربازهایی دارید؟ بر اساس نیروهای خود استراتژی کنید و پیشروی کنید و دشمن را شکست دهید. اگر سربازان شما به اندازه کافی خوب نیستند، می توانید با تقویت زمینه هایی مانند مهارت، سربازان بهتری بدست آورید.

4. کجای زندگی هستید؟
موقعیت فعلی شما آرزوی بسیاری است! از تکرار این عبارت بخصوص زمانی که آن را باور نمی کنید خودداری کنید. اما این واقعیت است. مقام شما آرزوی بسیاری و پشیمانی بسیاری است. اما چرا؟ بیایید آنچه را که دارید بررسی کنیم. با تمرکز بر چیزهایی که به خاطر آنها سپاسگزار هستید، غلبه بر آنها برایتان دشوارتر خواهد بود. بدون قدردانی و با فراموش کردن آنچه دارید، می توانید به سرعت به آن پشت کنید و خود را بدبخت کنید.

5. تلاش ضرری ندارد.
برنامه ریزی و قدردانی روزی نیم ساعت از شما وقت می گیرد. در نهایت می توانید نیم ساعتی را که اغلب به اینستاگرام می روید تلف کنید. ما از این نیم ساعت در زندگی زیاد داریم! پس امتحان کنید اگر نشد راه های دیگری پیدا می کنیم و به زندگی ادامه می دهیم. آیا تا به حال غیر از این عمل کرده ایم؟

نوع برنامه ریز مناسب را انتخاب کنید.
چندین قالب مختلف برای برنامه ریزان قدردانی وجود دارد که برخی از آنها برای مدیریت وظایف کوتاه مدت شما و برخی دیگر برای پروژه ها و برنامه ریزی های بلند مدت بهتر هستند. سبک زندگی، برنامه، و ترجیحات شخصی شما به شما کمک می کند تا بهترین گزینه را برای خود تعیین کنید.

در اینجا سه مورد از رایج ترین سبک های برنامه ریزی آورده شده است:

هفتگی: این برنامه ریز برای پیگیری جلسات و قرار ملاقات های هفتگی مفید است. همچنین می تواند راهی موثر برای دانش آموزان برای پیگیری تاریخ های هفتگی و تکالیف باشد.

ماهانه: اگر دوست دارید کارهای ماهانه خود را در یک نگاه ببینید، این مدل ایده آل است.

روزانه: برنامه ریزی روزانه از نوشتن روزانه در هر صفحه استفاده می کند که به شما فضای کافی برای برنامه ریزی تمام کارهای روزانه و یادآوری هایتان را می دهد. این چیدمان برای دانش آموزان یا هرکسی که برنامه کاری شلوغ یا فهرست کارهای طولانی دارد ایده آل است.

اما چگونه می توان از برنامه ریز خود به طور موثر استفاده کرد؟

در حالی که انتخاب نوع برنامه ریز مناسب مهم است، یادگیری نحوه استفاده مؤثر از آن تنها راه تأثیر مثبت بر زندگی شما است. در اینجا پنج نکته برای استفاده حداکثری از برنامه ریز و ژورنال سپاسگزاری آورده شده است:

1. ثبات رمز موفقیت است.

مطالعات نشان داده اند که تا دو ماه طول می کشد تا یک عادت جدید شکل بگیرد. استفاده از برنامه ریز نیاز به ثبات دارد و اگر هر روز از آن استفاده نکنید، ابزار موثری نیست. برنامه ریز را درست در کنار تخت خود قرار دهید تا اولین چیزی باشد که صبح از خواب بیدار می شوید. این نه تنها به شما کمک می کند که عادت کنید به برنامه ریزی و قدردانی نگاه کنید، بلکه به شما کمک می کند تا برای روز آینده آماده شوید.

2. تاریخ ها و زمان های مهم را فوراً پر کنید.

به محض اطلاع از تاریخ ها و مهلت های مهم، حتما آنها را یادداشت کنید. با این کار پیگیری همه مسئولیت‌هایتان برای شما آسان‌تر می‌شود و مطمئن می‌شوید که همه یادداشت‌هایتان در یک مکان هستند.

3. از کدگذاری رنگی برای پیگیری موارد مختلف استفاده کنید.

برخی از دانش آموزان اختصاص کدهای رنگی یا استفاده از رنگ های روشن برای کارهای مهم یا یادآوری مفید می دانند. ممکن است در یک روز پنج کلاس مختلف داشته باشید و همچنین کارهای دیگر، اگر همه این اطلاعات یک جا و با یک نوشت افزار رنگی دیده شود، قطعا کارتون را کمی سخت می کند. استفاده از یک رنگ متفاوت برای هر کلاس باعث می شود که به راحتی ببینید چه چیزی در لیست کارهای خود دارید. همچنین این روش می تواند برای یادآوری تولدها و دیگر رویدادهای خاص به صورت ماهانه مفید باشد.

4. تکنیک های مسدودسازی زمان را اجرا کنید.

مسدود کردن زمان به معنای برنامه ریزی روز خود از قبل و تخصیص بلوک های زمانی خاص برای وظایف و مسئولیت های خاص است. این به شما کمک می کند تا پیش بینی کنید هر روز چه کاری می توانید انجام دهید و به شما امکان می دهد از زمان آزاد خود بهتر استفاده کنید. اختصاص زمان مشخص به تکالیف مدرسه یا دانشگاه و انجام کار می تواند به شما در بهبود تمرکز و بهره وری کمک کند.

سخن آخر:
مجله قدردانی و برنامه ریزی شما می تواند هر شکل و شکلی داشته باشد. این قدردانی شماست که باعث می شود. ترجیحا یک دفترچه صد صفحه ای به آن اختصاص دهید تا صفحات بیشتری داشته باشد. می توانید سلیقه بیشتری داشته باشید و یک دفترچه یادداشت خاص با جلدی امیدوارکننده برای آن انتخاب کنید.
در یک طرف این دفترچه، هر چیزی را که برای آن سپاسگزار هستید، یادداشت کنید. هر آنچه در زندگی پیدا کرده اید و داشته اید. همه آنها را بنویسید. هر بار که چیز دیگری برای شکرگزاری پیدا کردید، آن را یادداشت کنید. هرگز چیزی را خط نزنید. حتی اگر آن را از دست داده باشید. این کار را هر روز تکرار کنید. اگر به دنبال دفتری خاص با طراحی خاص و انرژی مثبت هستید می توانید از دفاتر گیم ور کمک بگیرید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 090535*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

سرگرمی و تفریح | روانشناسی و موفقیت