اطلاعات تماس
  • 021910*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140202257285522761
در دسترس نیست

دوچرخه برقی چیست و آن را از کجا بخریم ؟

کد: 140202257285522761

، (اخبار رسمی): در این مطلب به معرفی دوچرخه برقی و کاربد ها و مزایای آن پرداخته ایم و در پایان مطلب نیز در این موضوع صحبت کردیم که دوچرخه برقی را از کجا بخریم و یکی از تولید کنندگان این محصولات را نیز به شما معرفی کردیم

دوچرخه برقی چیست و آن را از کجا بخریم ؟
دوچرخه برقی چیست و آن را از کجا بخریم ؟

دوچرخه برقی چیست و آن را از کجا بخریم ؟

دوچرخه‌سواری یکی از رایج‌ترین ورزش‌هاست که از قدیم تا امروز در همه دنیا انجام می‌شود. تا همین چند سال پیش مردم از دوچرخه‌های معمولی استفاده می‌کردند اما امروزه با وارد شدن دوچرخه‌های برقی به بازار بیشتر کسانی که از دوچرخه برای رفت و آمدهای روزمره استفاده می‌کنند، ترجیح می‌دهد نوع برقی را انتخاب کند چرا که استفاده از دوچرخه برقی آسان‌تر است.

یعنی دیگر لازم نیست کل مسیر را پارو بزنید بلکه با یک قدرت کوچک که به دوچرخه وارد کنید تا این وسیله به حرکت درمی‌آید. در این مطلب قصد داریم سیر تا پیاز را درباره دوچرخه برقی بررسی کنیم. اگر شما هم علاقمند به کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه هستید، با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

آشنایی با دوچرخه برقی

قبل از هر چیز باید به پاسخ این سوال بپردازیم که اصلا ebike یا دوچرخه برقی چیست. دوچرخه برقی از نظر ظاهری همان دوچرخه معمولی است با این تفاوت که سیستم برقی و کنترل‌گر دارد. در این مدل از دوچرخه فقط کافی است یک قدرت اولیه با پدال زدن ایجاد کنید تا کنترل‌گر آن را برای ادامه حرکت تنظیم کند.

موتور، درایور، نمایشگر، اهرم گاز، سنسور کمک پدال و چراغ‌های جلو و عقب و همچنین باتری اجزای تشکیل‌دهنده یک دوچرخه برقی محسوب می‌شوند. همانطور که گفته شد این یک تصور اشتباه است که با داشتن دوچرخه برقی دیگر نیاز به پدال زدن ندارید بلکه فقط مقدار پدالی که باید بزنید کمتر می‌شود.

انواع دوچرخه‌های برقی

پس از اینکه دانستید دوچرخه چیست باید انواع دوچرخه برقی را به شما معرفی کنیم. دوچرخه برقی را می‌توان به انواع زیر تقسیم کرد:

دوچرخه باری یکی از انواع دوچرخه برقی، دوچرخه باری است. از این وسیله همانطورکه از نامش پیداست برای جابه جایی بار استفاده می‌شود. طراحی این وسیله به‌گونه‌ای است که اگر بار بیشتری روی آن سوار کنید، قدرتش کم‌تر نخواهد شد. لاستیک‌های پهن مشخصه اصلی دوچرخه‌های باری است.

دوچرخه شهری

یکی از رایج‌ترین دوچرخه‌های برقی موجود در بازار و درواقع رایج‌ترین نوع آن دوچرخه شهری است. از این وسیله برای رفت‌وآمدهای روزمره و درون شهری استفاده می‌شود. شماری از مدل‌های این دوچرخه هستند که سرعتشان تا 28 مایل در ساعت هم می‌رسد. بسته به شرایط ترافیکی شهری که می‌خواهید در آن دوچرخه‌سواری کنید باید بدانید که آیا دوچرخه با سرعت بالا به دردتان می‌خورد یا نه.

دوچرخه تاشو نوع

دیگر دوچرخه برقی، تاشو نام دارد. این وسیله هم به درد استفاده در شهرهای شلوغ می‌خورد و هم می‌توان آن را به‌راحتی به مسافرت برد. از آنجایی این دوچرخه‌ها تا می‌شوند می‌توانید به راحتی آنها را در اتوبوس و مترو و ماشین جا دهید و هر جا که لازمشان دارید استفاده کنید.

دوچرخه لاستیک پهن

دوچرخه لاستیک پهن نوع آخری است که باید نامش را در این لیست بیاوریم. این وسیله همانطورکه از نامش پیداست لاستیک‌های پهنی دارد و برای مسیرهای غیرمعمول مثلا مسیرهای شنی و برفی استفاده می‌شود. از آنجایی که این دوچرخه‌ها شکل متفاوتی دارند به راحتی می‌توانید آنها را هرجا که ببینید تشخیص دهید.

چرا باید از دوچرخه استفاده کنیم؟

استفاده از دوچرخه برقی مزایای زیادی دارد. به‌طورکلی استفاده از دوچرخه ترافیک و آلودگی هوا را کاهش می‌دهد. مزیت بعدی این است که استفاده از دوچرخه آلودگی صوتی را هم خصوصا در کلان‌شهرها کمتر می‌کند. حالا مزیت دوچرخه برقی نسبت به دوچرخه عادی این است که لازم نیست انرژی زیادی برای حرکت آن خرج کنید.

برای بسیاری از افراد استفاده از دوچرخه و پدال زدن خصوصا در سربالایی‌ها کار سختی است و شاید به خاطر همین هم ترجیح دهند اصلا از دوچرخه استفاده نکنند اما با وجود دوچرخه برقی چنین مشکلی پیش نخواهد آمد.

اگرچه استفاده از دوچرخه برقی انرژی کمتری از شما می‌گیرد اما باز هم شما را به تحرک وا می‌دارد و برای کسانی که فرصت ورزش کردن ندارند استفاده از دوچرخه حکم ورزش را دارد. این مساله را باید مزیت دیگر دوچرخه‌سواری دانست.

دوچرخه برقی را از کجا بخریم؟

تا به اینجای مطلب درباره این که دوچرخه برقی چیست و چگونه کار می کند با شما صحبت کردیم ، در این بخش قصد داریم تا یکی از بهترین فروشگاه ها و سازنده های دوچرخه برقی را به شما معرفی کنیم ، ایویتک یکی از فروشگاه ها و سازنده های انواع دوچرخه برقی است که از سال 94 با تکیه بر دانش جمعی از فارغ التحصیلان دانشگاه شریف تاسیس شد و در این سال ها توانست انواع مختلفی از دوچرخه های برقی را تولید و روانه بازار کند، این فروشگاه علاوه بر تولید و ساخت انواع دوچرخه برقی اقدام به فروش کیت ها و انواع لوازم جانبی دوچرخه های برقی هم کرده است که شما می توانید با مراجعه به وب سایت این فروشگاه اقدام به خریدن محصولات این فروشگاه کنید.

کلام آخر

در این مطلب درباره دوچرخه برقی، مزایای استفاده از آن و انواع آن حرف زدیم. اگر به دوچرخه‌سواری علاقه دارید اما نمی‌خواهید انرژی زیادی مصرف کنید، خرید یک دوچرخه برقی گزینه خوبی برای انتخاب است. اگر نکته دیگری درباره این موضوع وجود دارد که در این مطلب بدان اشاره نشد، حتما آن را با ما و دیگر خوانندگان به اشتراک بگذارید تا دیگران هم بهره ببرند. امید است این مطلب برایتان مفید بوده باشد و بتوانید از آن استفاده کنید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 021910*****
[نمایش اطلاعات]