اطلاعات تماس
  • 093361*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140203207324522307
در دسترس نیست

لب طلا چیست؟ (فرایند لب طلا کردن ظروف بلوری)

لب طلا چیست؟ (فرایند لب طلا کردن ظروف بلوری)

کد: 140203207324522307

، (اخبار رسمی): چرا فنجان لب طلا بخریم؟ ظروف لب طلا چقدر ماندگاری دارند؟ چگونه باید ظروف لب طلا را بشوریم که طلای آنها پاک نشود؟ آیا ظروف لب طلا داخل ماشین ظرفشویی پاک می شود؟ بهترین نوع استکان یا لیوان لب طلا مال کدام کشور است؟ نحوه نگهداری از ظروف لب طلا چگونه است؟

لب طلا چیست؟ (فرایند لب طلا کردن ظروف بلوری)
خرید ظروف لب طلایی

تاریخچه فنجان لب طلا

درباره این که اولین بار توسط چه کسی و در چه تاریخی فنجان لب طلایی را تولید کرده، اطلاعاتی در دسترس نداریم.د.

چه ظروفی قابلیت لب طلا شدن دارند؟

به طور کلی هر محصول بلوری و کریستالی و چینی قابلیت این را دارد که توسط طلا رنگ آمیزی شود.

مراحل تولید فنجان لب طلا

برای انجام این کار نیاز به آموزش دقیق دارید. هنرمندانی که در این رشته فعالیت دارند باید مدت ها در این زمینه کار کرده باشند و به اصطلاح خاک خورده این صنعت باشند.

برای لب طلا کردن فنجان باید ابتدا رنگ را با یک حلال مناسب مخلوط کنیم. زیرا این نوع رنگ به خودی خود غلیظ است و به راحتی روی محصول نمی غلتد. حلال رنگ می تواند بنزین یا تینر عادی و یا تینر چرب باشد. بعد از مخلوط کردن آن ها بادی آن را با قلم مخصوص هم بزنیم تا به طور کامل در هم حل شوند. سپس استکان مورد نظر خودمان را روی دیسک مخصوص می گذاریم. در مرحله بعد قلم خودمان را آغشته به رنگ می کنیم و با یک دست دیسک را میچرخانیم و با دست دیگر قلم را به لبه استکان نزدیک می کنیم. بعد از این که قلم، لبه استکان را طلایی کرد، استکان لب طلا ما آماده است.

حال باید این فنجان هایی که به طلا آغشته شده اند را داخل کوره قرار دهیم. این کوره، کوره مخصوصی است و باید به دست یک صنعتگر به طور دقیق ساخته شود.

در حال حاضر در کارگاه ما تعداد چهار عدد از این کوره در سایز های مختلف موجود است که با توجه به نیاز از آن ها استفاده می کنیم.

بعد از اینکه استکان لب طلا داخل کوره قرار گرفت، مشعل کوره را روشن می کنیم. این استکان ها باید در دمای 600 درجه به مدت 4 الی 10 ساعت قرار بگیرند تا طلای آن ها به طور کامل پخته شود. در صورتی که طلا به طور کامل پخته نشود به راحتی از روی محصول پاک میشود. پختن طلا یکی از مراحل حساس آن می باشد زیرا اگر دما کمتر از 600 درجه باشد، طلا به خوبی نمی پزد و اگر دما بیشتراز 600 درجه باشد، باعث خم شدن و له شدن بلور می شود!

خوشبختانه تیم فنجون استور از کوره ها با دقت 0.1 (یک دهم) سانتی گراد استفاده می کند و این دمای کوره یک درجه بیشتر و یک درجه کمتر نمی شود.

بعد از این که استکان ها پخته شد، به مدت یک روز منتظر می مانیم که دمای کوره پایین بیاید زیرا در صورتی که به استکان ها در دمای 600 درجه هوای آزاد برسد ترک بر می دارد.

بعد از خنک شدن استکان ها نوبت به بسته بندی آن ها می رسد. یعنی همان طور که آن ها را از جعبه اصلی شان خارج کردیم، دوباره آن ها را سر جایشان قرار می دهیم.

و تمام… استکان لب طلای ما آماده است!

طریقه نگهداری از ظروف لب طلا

همانطور که گفتیم ظروف لب طلا حساس هستند و طریقه نگهداری خاص خودشان را دارند. برای این که ظروف لب طلا مثل روز اولشان شفاف بمانند یعنی مثل یک آینه طلایی رنگ باشند، نباید از سیم ظرفشویی برای شستشوی آن ها استفاده کرد. همچنین باید مراقب بود که اشیاء تیز مانند چاقو روی لبه آن ها برخورد نکند.

نکته اول این که طلای محصول شما، طلای مرغوبی باشد. متاسفانه برخی از تولید کنندگان برای این که سود بیشتری دریافت کنند یا محصول را ارزان تر بدهند، از طلای بی کیفیت استفاده می کنند. به طور مثال از طلای 10 درصد استفاده می کنند و یا این که مقدار زیادی بنزین داخل طلا می ریزند تا حجم آن بیشتر شود. همچنین برای صرفه جویی در هزینه های مربوط به کوره پخت طلا را در 500 درجه سانتیگراد متوقف می کنند! همه این دلایل باعث می شود که طلای محصول، طلای مرغوبی نباشد.

نکته دوم این که مراقبت خریدار از محصول مناسب نباشد. برای این که طلای محصول شما به همان کیفیت روز اول باشد باید در نگهداری و شست وشوی آن دقت کافی را داشته باشید. به طور مثال برای شست و شوی محصول به هیچ عنوان از ماشین ظرف شویی استفاده نکنید. ماشین های ظرفشویی به دلیل استفاده از سنگ نمک در قرص آن و همچنین فشار بسیار زیاد آب باعث آسیب رسیدن به طلای محصول می شوند.

نکته آخر این که برای شست و شوی طلای محصول نباید از شوینده های اسیدی مثل وایتکس و انواع سفید کننده ها استفاده کنید. زیرا این نوع شوینده ها بافت طلا را از بین برده و به مرور باعث کدر شدن و پاک شدن طلا می شوند.

حال این سوال پی می آید : چگونه باید ظروف لب طلا را بشوریم که طلای آن پاک نشود؟

در پاسخ می گوییم برای شست و شوی محصولات لب طلا، از شوینده های غیر اسیدی مانند مایع ظرف شویی و یک اسکاچ نرم استفاده کنید. در ضمن هرگز ناخن یا سیم ظرف شویی را روی طلای محصول نکشید زیرا به سادگی روی آن خش می افتد. همچنین بعد از شستن محصول آب آن را خشک کنید زیرا لکه آب روی لبه محصولات لب طلایی ممکن است باقی بماند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 093361*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

دکوراسیون و منزل