اطلاعات تماس
  • 021416*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140208217681322118
در دسترس نیست

تفاوت خط چشم مویی با ماژیکی در چیست؟

کد: 140208217681322118

، (اخبار رسمی): خط چشم‌ به عنوان یکی از پرطرفدارترین آیتم‌های میکاپ و خودآرایی جایگاه خاصی در دنیای رنگارنگ لوازم آرایشی دارند

تفاوت خط چشم مویی با ماژیکی در چیست؟
تفاوت خط چشم مویی با ماژیکی در چیست؟

خط چشم‌ به عنوان یکی از پرطرفدارترین آیتم‌های میکاپ و خودآرایی جایگاه خاصی در دنیای رنگارنگ لوازم آرایشی دارند. امروزه نیز، این محصول را می‌توان جز 10 کالای پرفروش آرایشی بهداشتی در سراسر دنیا به حساب آورد. نتیجه این محبوبیت کم سابقه افزایش تنوع مدل‌های خط چشم در انواع مویی، ماژیکی، مدادی و در انواع رنگ های جذاب بوده است. اما کدام مدل خط چشم برای شما بهتر است؟ خط چشم مویی یا ماژیکی؟

بررسی تفاوت‌ها و ویژگی‌های مختلف خط چشم‌های مویی و ماژیکی

خط چشم‌های مویی و ماژیکی، هر دو در دسته خط چشم‌های مایع طبقه بندی می‌شوند. اما تفاوت‌های جالب توجهی بین این دو محصول وجود دارد که توجه بسیاری از مصرف کنندگان را به خود جلب کرده است.  این تفاوت‌ها بر عملکرد و کاربری این دو محصول نیز تاثیر گذاشته است.

اگر شما هم در دو راهی انتخاب خط چشم مویی یا ماژیکی هستید، بهتر است ویژگی منحصر به فرد هریک از آنها را بشناسید.

مخزن مایع خط چشم

مخزن خط چشم، نگهدارنده مایع اصلی این محصول است که به دو شکل متصل و غیر متصل تولید و عرضه می‌شود. خط چشم‌های مایع با توجه به نوع براش خود، مخزن‌های متفاوتی دارند.

اپلیکاتور خط چشم‌های مویی، معمولا در مخزن خط چشم قرار می‌گیرد و به صورت فشاری یا پیچی از آن جدا می‌شود. با این ویژگی، شما می‌توانید مقدار مایع مورد نیاز خود را به صورت مکرر از مخزن خط چشم بردارید.

خط چشم‌های ماژیکی، معمولا مخزن متصل دارند. به این معنی که اپلیکاتور از مایع خط چشم جدا نمی‌شود. بلکه این مایع، توسط رابط سیلیکونی یا فیبری به نوک ماژیکی خط چشم منتقل می‌شود. در نتیجه، دیگر نیاز نیست در حین کشیدن الگوهای خط چشم، نگران تمام شدن مایع اپلیکاتور باشید.

نوع دیگری از خط چشم‌های مایع نیز وجود دارد که دارای نوک نمدی و مخزن جداگانه هستند.

اپلیکاتور خط چشم

تفاوت مهم دیگری که بین انواع خط چشم‌های مایع وجود دارد، جنس و مدل اپلیکاتور آنها است که به دو دسته مویی و ماژیکی تقسیم می‌شوند.

اپلیکاتور خط چشم‌های ماژیکی، اغلب از جنس نمد یا سیلیکون‌ است و شکل و سایز مشخصی دارد. ، میزان تخلخل‌ موجود در نوک نمدی این اپلیکاتورها، تعیین کننده ظرفیت نگهداری مایع آنها است. هرقدر تخلخل اپلیکاتور بیشتر باشد، ظرفیت نگهداری مایع آن نیز بیشتر است. این ویژگی به خصوص در خط چشم‌های نمدی با مخزن جداگانه، از اهمیت بالایی برخوردار است.

خطوط رسم شده با اپلیکاتورهای ماژیکی، ضخامت مشخص و ثابتی دارد. اما برخی از انواع برندها، سایزهای متفاوتی از خط چشم ماژِیکی را تولید و عرضه می‌کنند. همچنین، سایز اپلیکاتورهای ماژیکی بین برندهای مختلف نیز متفاوت است.

اپلیکاتورهای مویی، همان‌طور که از نام آنها پیدا است، از تار موهای مصنوعی یا طبیعی تولید می‌شوند. این اپلیکاتورها با توجه به تعداد تار مو و جنس آنها، ضخامت متفاوتی دارند. اپلیکاتور‌هایی که از جنس موهای طبیعی تولید می‌شوند، معمولا ظرافت بسیار بیشتری را برای کاربر فراهم می‌کنند. اما تار موهای مصنوعی، خطوط ضخیم‌تری از خط چشم را رسم می‌نمایند.

کاربری خط چشم

آخرین و مهم‌ترین تفاوت بین خط چشم مویی و ماژیکی، کاربری آنها است که تابع ویژگی ظاهری و ساختاری این دو محصول است. آشنایی با کاربری اختصاصی این دو خط چشم، اطلاعات مفیدی در زمینه انتخاب محصول در اختیارتان قرار می‌دهد.

خط چشم‌های مویی به خاطر اپلیکاتورهای ظریف و قابل تنظیم خود، اغلب برای رسم الگوهای ظریف کاربرد دارند. در‌صورتی که از طرفداران بن مژه، خط چشم کره‌ای یا الگوهای گرافیکی هستید بهتر است به سراغ خط چشم‌های مویی بروید.

استفاده از خط چشم مویی، به تمرین و مهارت بالایی احتیاج دارد و بیشتر به افراد حرفه‌ای توصیه می‌شود.

اپلیکاتور ثابت و مخزن متصل خط چشم ماژیکی، باعث سهولت استفاده این محصول می‌شود. اگر در زمینه رسم الگوهای خط چشم مبتدی هستید، بهتر است روی خط چشم‌های ماژیکی یا نمدی سرمایه گذاری نمایید.

راهنمای انتخاب خط چشم

بعد از بررسی ویژگی‌های مختلف خط چشم مویی و ماژیکی، احتمالا با تفاوت‌ها و شباهت‌های بنیادین این دو محصول آشنا شده‌اید. اما ویژگی‌های مهم دیگری نیز در کیفیت سنجی خط چشم‌ها وجود دارد که دانستن آنها هنگام خرید محصول، امری بسیار مهم و ضروری است.

از مهم‌ترین نکاتی که در هنگام خرید باید به آنها توجه کنید، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

ماندگاری خط چشم

مایع خط چشم از نظر میزان ماندگاری، در دو نوع ضد آب و معمولی تولید می‌شود. خط چشم معمولی، ماندگاری متوسطی دارد و به راحتی با استفاده از آب یا پاک کننده‌های آرایشی از بین می‌رود. اگر به تمرین احتیاج دارید، بهتر است به سراغ خط چشم‌های معمولی بروید. چرا که در صورت بروز هرگونه خطا و اشتباه، می‌توانید به راحتی آن را اصلاح کنید.

اما اگر به دنبال خط چشمی با ماندگاری بالا هستید و برای رسم الگوی مورد نظرتان به دردسر نمی‌افتید، انواع ضد آب این محصول بهترین انتخاب برای شما هستند. خط چشم‌های ضد آب، معمولا بیش از 12 ساعت ماندگاری دارند و با آب معمولی از بین نمی‌روند. برای از بین بردن آنها، بهتر است از پاک کننده‌های دوفاز استفاده نمایید.

دو راهی خط چشم‌های مات و براق

ظاهر مایع خط چشم روی پوست، ممکن است مات یا براق باشد. این ویژگی، تاثیر بسیاری بر استایل آرایش چشم شما دارد. بهتر است پیش از نهایی کردن خرید خود، این مورد را بررسی نمایید.

تنوع رنگ

خط چشم‌های مشکی، انواع اولیه و کلاسیک این محصول را به خود اختصاص می‌دهند. حتی بعد از گذشت چندین دهه، هنوز پرطرفدارترین رنگ خط چشم به حساب می‌آیند. اما در عصر تکنولوژی، تنوع پالت رنگ خط چشم بیش از حد تصورات همگی ما گسترش یافته است. از رنگ‌های جذاب آبی و سبز تا نئونی، نارنجی، زرد و صورتی و… شما می‌توانید خط چشم رویایی خود را داشته باشید.

بررسی غلظت مایع خط چشم

غلظت مایع خط چشم، شاخصه مهمی برای تعیین کیفیت آن است. اگر مایع خط چشم بیش از حد غلیظ باشد، خطوط نامنظم و ضخیمی را ایجاد می‌نماید. در مقابل اگر مایع غلظت کمی داشته باشد، روی پلک پخش می‌شود.

خط چشم با کیفیت باید غلظت استاندارد و متناسبی داشته باشد و خطوط یکدست و منظمی را روی سطح پلک به وجود بیاورد.

پیگمنت‌های رنگ

پیگمنت رنگ خط چشم، از دیگر موارد کیفیت سنجی این محصول به شمار می‌رود. هرچقدر پیگمنت‌های رنگ مایع بیشتر و باکیفیت‌تر باشد، خطوط رسم شده عمق و جذابیت بیشتری دارند. اما اگر پیگمنت رنگ بی‌کیفیت باشد، خطوط خط چشم معمولا کمرنگ هستند و ظاهر جالبی نخواهند داشت.

سرعت خشک شدن مایع

سرعت خشک شدن مایع، باید بالا باشد و بلافاصله بعد از قرارگیری روی پوست خشک شود. در غیر این صورت با اولین پلک زدن، تمام خطوط پخش می‌شوند و آرایشتان به کلی خراب می‌شود.

کیفیت اپلیکاتور

از بررسی کیفیت اپلیکاتور خط چشم غافل نشوید. اپلیکاتورهای مویی را از نظر انسجام تار موها و ظرافت بررسی نمایید. در هنگام انتخاب خط چشم‌های ماژِیکی نیز، حتما انعطاف و استحکام اپلیکاتور را امتحان کنید.

خط چشم ماژیکی بهتر است یا مویی؟

در آخر، سوالی که ممکن است برای هر‌یک از شما پیش بیاید، این است که خط چشم ماژیکی بهتر است یا مویی؟ حقیقت این است که این سوال، پاسخ قاطع و مشخصی ندارد. چرا که هدف تولید و کاربرد این دو خط چشم کاملا متفاوت است.

اما به طور کلی، کارشناسان  و میکاپ آرتیست ها، خط چشم مویی را ابزاری حرفه‌ای می‌دانند که کنترل و استفاده از آن به مهارت بالایی احتیاج دارد. در مقابل، خط چشم‌های ماژیکی با هدف سهولت کاربری و رسم آسان الگوهای خط چشم تولید شده‌اند.

اگرچه بسیاری از میکاپ آرتیست‌های مشهور دنیا از خط چشم‌های ماژیکی نیز کمک می‌گیرند، اما این محصول، پیشنهادی عالی برای کسانی است که می‌خواهند به تازگی کشیدن خط چشم را تمرین کنند.

با این وجود، به یاد داشته باشید که در صنعت زیبایی، هیچ چیز خلاقیت و خواسته شما را محدود نخواهد کرد. انتخاب هرکدام از انواع این خط چشم‌ها به سلیقه، استایل میکاپ و مهارت شخصی شما بستگی دارد.

معرفی دو خط چشم کاربردی و خوش قیمت

اگر از طرفداران اپلیکاتورهای نمدی یا ماژیکی باشید، این خط چشم انتخابی عالی برای شما است. برند ایرانی مای، با استفاده از فناوری‌های پیشرفته توانسته فرمولاسیونی خاص و ماندگار از خط چشم را طراحی نماید.

ویژگی‌های مورد توجه خط چشم مای عبارتند از:

اپلیکاتور نمدی مای، استحکام بالایی دارد و با گذر زمان دچار خمیدگی نمی‌شود.

انعطاف بالای اپلیکاتور این محصول، خطوطی یکدست و ظریفی را به وجود می‌آورد.

مایع خط چشم، ماندگاری بسیار بالایی دارد و در طول روز دچار ریزش نمی‌شود.

سرعت خشک شدن خط چشم مای بسیار بالا است و از پخش شدن خطوط روی پلک و اطراف چشم ممانعت می‌کند.

پیگمنت رنگ بسیار با کیفیتی دارد و خطوطی پررنگ و عمیق را به وجود می‌آورد.

استفاده از خط چشم مای برای چه کسانی مناسب است؟

این محصول، فرمولاسیون ایمنی دارد و همه افراد می‌توانند از مزایای منحصر به فرد آن بهره مند شوند.

نوت، یکی از برندهای نام آشنا در عرصه تولید لوازم آرایشی و بهداشتی است. محصولات نوت، تحت لیسانس ترکیه فرموله و در کشور ایران تولید و بسته بندی می‌شوند. خط چشم مویی نوت، انتخابی کم نظیر برای حرفه‌ای‌ها است.

این خط چشم به واسطه ویژگی‌های خاص خود، یکی از پرفروش‌ترین محصولات برند نوت به حساب می‌آید.

اپلیکاتور مویی این محصول، بسیار نرم و ظریف است و مانع از آسیب پوست حساس پلک می‌شود.

خطوط پررنگ و یکدستی روی پوست رسم می‌نماید.

مایع نوت به سرعت خشک می‌شود و از به هم ریختن آرایشتان جلوگیری می‌کند.

رنگدانه‌های بسیار غلیظ و با کیفیتی دارد.

ظاهری مات و طبیعی روی پلک به وجود می‌آورد.

برای رسم خطوط گرافیکی و خط چشم‌های بسیار ظریف مناسب است.

با تقویت بخش فولیکولی مژه‌ها، مانع از تضعیف و ریزش آنها می‌شود.

عناصر به کار رفته در خط چشم نوت عبارتند از:

روغن بادام شیرین

ویتامین E

استفاده از خط چشم نوت برای چه کسانی مناسب است؟

خط چشم نوت، فرمولاسیون تقویت کننده‌ای دارد و با انواع جنس پوست سازگار است. به خصوص اگر مژه‌های کم پشت و ضعیفی دارید، می‌توانید روی ساختار مغذی این محصول برای تقویت آنها حساب باز کنید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 021416*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

سلامت و زیبایی | مد و لباس