اطلاعات تماس
  • 021416*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140209127711622118
در دسترس نیست

قاتل های مهم پوست زیبا را بسناسید

کد: 140209127711622118

، (اخبار رسمی): پوست بزرگترین و مهم‌ترین اندام بدن ماست و علاوه بر عملکرد حیاتی در حفظ دیگر ارگان‌های بدن، نقش مهمی در زیبایی ظاهر ما نیز دارد.

قاتل های مهم پوست زیبا را بسناسید
قاتل های مهم پوست زیبا را بسناسید

همه خواستار داشتن پوستی صاف و زیبا هستیم و برای رسیدن به این خواسته، راه‌های بسیاری را امتحان کرده و یا می‌کنیم. استفاده از انواع اسکراب‌های طبیعی و شیمیایی، صابون‌ها، شوینده‌ها و انواع کرم و ... برای برطرف کردن مشکلات پوستی در روتین روزانه همگی ما وجود دارد.

حال خوب پوست

نکته مهمی که باید آن را در نظر گرفت، جذب حداکثری حدود 60 درصد مواد مورد استفاده توسط سلول‌های پوست است. این بدان معناست که محصول مورد استفاده برای مراقبت پوستی، بر سلامت کلی و ظاهر آن مستقیما تاثیر می‌گذارد.

به همین دلیل باید توجه ویژه‌ای به مواد مورد استفاده بر روی پوست خود داشته باشید و بدون مشورت و اطمینان از عدم حساسیت و مضرات پوستی، اقدام به استفاده خودسرانه از راهکارهای مراقبت پوستی پیشنهادی برای خودتان نکنید؛ چرا که هدف شما رساندن مواد مغذی مورد نیاز به پوست و تقویت آن است نه ایجاد مسمومیت و حساسیت!

امروزه با توجه به گسترش ارتباطات در فضای مجازی، شما ممکن است برای مراقبت‌های پوستی با هزاران راهکار پیشنهادی برخورد کنید که هرگز آنها را نمی‌دانستید و مشتاقانه به امید حصول بهترین نتیجه ممکن، این راهکارها را امتحان کنید.

اما باید در نظر داشته باشید که نظرات و راهکارهای موجود در اینترنت، دیدگاه‌های متضادی را دارند و هر کس بنابر تجربه شخصی خود اظهار نظر می‌کند که با توجه به متفاوت بودن مشکلات و جنس پوست افراد، یک امر عادی و طبیعی است و این شمایید که باید عاقلانه تصمیم بگیرید و اقدام به استفاده از هر ماده‌ و ترکیبی روی پوست خود ننمایید.

مواد مضر برای سلامت پوست

بسیاری از مواد طبیعی و ارگانیک که بدون واهمه و توجه به عوارض جانبی‌شان برای مراقبت‌های پوستی مورد استفاده قرار می‌گیرند، به راحتی می‌توانند باعث ایجاد حساسیت‌های پوستی با درجات مختلف شوند. حتی برخی از آنها می‌توانند با اثر سایندگی خود باعث لایه برداری غیر اصولی پوست و آسیب‌های جبران ناپذیر گردند که هیچ کدام از این دست عوارض جانبی، خوشایند نیستند. گاهی حتی برای رفع این عوارض باید وقت و هزینه بسیاری را صرف کنید. پس مهم است بدانید که باید از استفاده و به کارگیری چه موادی اجتناب کنید تا بتوانید بهترین مراقبت ممکن را از پوست خود انجام دهید.

طبع مواد

یکی از جمله عواملی که باعث بروز حساسیت‌های پوستی با مواد طبیعی و ارگانیک می‌شود، طبع مواد مورد استفاده و حساسیت احتمالی پوست شما با آنهاست که در این قسمت به چند مورد از این دست مواد اشاره خواهیم کرد:

عسل

حتما همه شما شنیده‌اید که استفاده از عسل برای پوست به عنوان یک اسکراب طبیعی به تنهایی و در ترکیب با دیگر مواد، بسیار مفید و معجزه بخش است. اما نکته مهمی که وجود دارد طبع بسیار گرم عسل است و اگر طبع بدن شما هم گرم باشد، استفاده از این ماده بر روی پوست، مشکل ساز خواهد بود و ممکن است باعث دانه ریزی و افزایش جوش‌های صورتتان بشود.

دارچین

دارچین یک ماده خوراکی و طبیعی با طبع گرم و خواص فوق‌العاده است که معمولا برای مراقبت‌های پوستی، چه به صورت ماسک‌های خانگی و چه به صورت ترکیب در اسکراب‌های آماده و شیمیایی کاربرد دارد. اما اگر طبع بدن شما گرم است، این نکته را به خاطر بسپارید که استفاده مستقیم و غیر مستقیم دارچین بر روی پوستتان ممکن است موجب ایجاد حساسیت و التهاب شود.

زرد چوبه

زردچوبه هم از دسته مواد آنتی اکسیدان و ضد لک طبیعی است که اثرات شگفت انگیزی بر سلامت پوست دارد و در بسیاری از ترکیبات مختلف ماسک‌ها و اسکراب‌های شیمیایی و خانگی به کار می‌رود. اما در اولین وهله‌ی بکارگیری این ماده برای درمان مشکلات پوستی، باید این نکته را در نظر بگیرید که زردچوبه طبع گرمی دارد و اگر بدن و پوست شما به طبع گرم حساس باشد استفاده از آن برای شما دردسر ساز خواهد شد.

در وهله دوم قدرت رنگ‌زایی زردچوبه و مقدار استفاده از آن را باید در نظر داشته باشید و به سبب خواص فوق‌العاده‌اش اقدام به استفاده بیش از حد از آن ننمایید؛  چرا که رنگ پوستتان ممکن است ساعت‌ها زرد بماند و این تغییر رنگ به آسانی از بین نرود. در این راستا توصیه می‌شود قبل از مهمانی و قرارهای مهم از ترکیبات حاوی زرد چوبه روی پوست خود استفاده نکنید.

گوجه فرنگی

گوجه در دسته مواد سودایی قرار می‌گیرد و برخی افراد ممکن است با استفاده از آن دچار حساسیت و آلرژی به صورت التهاب و ایجاد دانه‌های قرمز روی پوستشان شوند. استفاده از گوجه فرنگی به عنوان یک آنتی اکسیدان و روشن کننده طبیعی پوست، در ساخت ماسک‌های خانگی امری رایج است ولی توصیه می‌شود قبل از استفاده از این ماسک‌ها از عدم حساسیت به این مواد اطمینان حاصل نمایید تا دچار عوارض جانبی و آلرژیک نشوید.

قدرت سایندگی مواد

استفاده از موادی مثل شکر، جوش شیرین و خمیر دندان به علت خاصیت سایندگی و دردسترس بودن آن به عنوان لایه بردار امری بسیار شایع است که برخلاف تصور عام، استفاده بی‌رویه و غیر اصولی از این مواد نه تنها مشکلات پوستی شما را بهبود نمی‌بخشد، بلکه باعث تشدید آنها نیز می‌شود.

شکر

ترکیب شکر و روغن‌های گیاهی زیتون، نارگیل و .. معمولا به عنوان یک لایه بردار طبیعی پوست توصیه می‌شود. باید در نظر داشته باشید اگر پوست چرب، حساس و یا مختلطی دارید، استفاده از این لایه بردار به واقع قاتل پوست شما خواهد بود و به خاطر ساییده شدن دانه‌های درشت شکر روی پوست، این ماده بیش از پیش موجب تحریک و نازک شدن پوستتان می‌شود و ممکن است باعث التهاب، قرمزی و دانه ریزی نقاط مختلف صورتتان ‌شود.

جوش شیرین

جوش شیرین ماده‌ای قلیایی است که در بسیاری از منابع به عنوان راه حل برخی مشکلات پوستی معرفی شده است. اما نکته مهمی که برای استفاده از جوش شیرین باید در نظر داشته باشید، PH و جنس پوستتان است. اگر پوست خشکی دارید و یا PH پوستتان قلیایی است، استفاده از جوش شیرین باعث افزایش بیشتر PH پوست و ایجاد خشکی و التهاب شده و پوست شما را تحریک‌پذیر و نازک می‌کند که این امر زمینه ساز بسیاری از عوارض جانبی مثل ایجاد لک، التهاب مداوم، جوش‌های زیرپوستی و چرکی و ... خواهد بود.

خمیر دندان

ممکن است شما هم با توصیه استفاده از «خمیر دندان روی جوش» برای از بین بردن انواع و اقسام آکنه های صورت مواجه شده باشید. ولی استفاده از آن واقعا کار مفید و بی‌ضرری است؟ قطعا خیر، خمیر دندان یک ماده با فرمولاسیون شیمیایی است که در برخی انواع خود حاوی سفید کننده و دانه‌های ساینده نیز هست. به علاوه حاوی جوش شیرین، پراکسید هیدروژن و روغن‌های ضروری است که یک کمپلکس کامل برای از بین بردن سلامت پوست ارائه می‌دهد. استفاده از خمیر دندان برای از بین بردن جوش صورت، پیامدی جز خشکی پوست، تحریک پذیری و التهاب آن ندارد.

اشتباهات رایج در روتین مراقبت پوستی

توجه نکردن به جنس و نیاز پوست

 وجود جوش‌ها و آکنه‌ها در هر قسمت از پوست شما دلایل متفاوتی دارد و درمان هرکدام از آنها با توجه به جنس و نیاز پوست روش خاص خود را دارد. پس برای حفظ سلامت پوست خود، بهتر است با جنس پوست، علت جوش و آکنه، مشکلات پوستی، اختلالات و مضرات مواد مختلف روی پوستتان آشنا شوید تا بتوانید بهترین راهکار مناسب را برای مراقبت پوست خود پیش بگیرید.

اولین قدم برای استفاده از هرگونه ماسک طبیعی یا شیمیایی، شناخت نوع پوست و مشکلات آن است. اگر پوست خشک و حساسی دارید، محصولات و ماسک‌های آبرسان و مرطوب کننده را برای روتین مراقبت پوستی خود در نظر بگیرید.

چنانچه دارای پوست چرب و مستعد برای جوش و آکنه هستید، ابتدا با توجه به جایگاه جوش‌ها اقدام به یافتن مشکل نمایید و سپس مصرف ماسک‌های خشک کننده و از بین برنده چربی پوست را پیش بگیرید.

اصول استفاده از ماسک و اسکراب‌ها را رعایت نمی‌کنید

استفاده از انواع ماسک و اسکراب طبیعی و شیمیایی، یک اصول کلی دارد که عدم رعایت آن سلامت و زیبایی پوست شما را به خطر می‌اندازد:

قبل از استفاده از ماسک، پوست صورت خود را با یک شوینده مناسب تمیز بشویید و سپس ماسک مورد نظر را روی پوستتان استفاده کنید. این کار به منظور از بین بردن لایه چربی و آلودگی موجود بر سطح پوست است که قرارگیری ماسک بر این لایه باعث پخش شدن آلودگی و ایجاد مشکلات پوستی بیشتر می‌شود.

تا جایی که می‌توانید از دستان خود برای استفاده از ماسک‌ها بر روی پوست صورت استفاده نکنید و اقدام به تهیه یک پد ماسک برای استعمال ماسک بر پوست صورتتان بنمایید تا آلودگی‌ها و باکتری‌های دست از طریق ماسک به پوست صورت منتقل نشود.ا

اگر امکان استفاده از پد ماسک را ندارید، قبل از استفاده از ماسک دستان خود را به خوبی بشویید و از تمیزی آنها اطمینان حاصل کنید.

استفاده لایه‌های غلیظ و متعدد از ماسک بر روی پوست صورت باعث تاثیرگذاری بیشتر آن نمی‌شود و یک باور بسیار غلط و آسیب زننده در استفاده از محصولات مراقبت پوستی است. قرارگیری لایه‌های متعدد ماسک بر سطح پوست باعث قطع شدن جریان هوا شده و اثرگذاری ماسک را به حداقل می‌رساند. استفاده از یک لایه ضخیم و یا دو لایه نازک از ماسک و اسکراب بر سطح پوست جهت پوشش تمام نواحی آن، کفایت می‌کند.

تغییر فرمولاسیون ماسک‌های خانگی باعث اثرگذاری بیشتر آنها نخواهد شد و اضافه کردن مقدار بیشتری از یک ماده و یا افزودن مواد جانبی دیگر به فرمول اصلی ماسک، ممکن است باعث ایجاد تداخل مواد با یکدیگر و آسیب پوستی جبران ناپذیری شود.

استفاده طولانی مدت و بیشتر از زمان مقرر و استاندارد از ماسک صورت می‌تواند برای پوستتان مشکل ساز شود. این باور که استفاده طولانی مدت ماسک، خواص آن را افزایش می‌دهد یک باور بسیار اشتباه است که می‌تواند سلامت پوست شما را  به طور جدی به خطر بیندازد.

نشستن پوست صورت با استفاده از یک شوینده مناسب، بعد از شستن ماسک از سطح پوست، باعث افزایش اثرگذاری آن نخواهد شد و ماندگاری بیشتر مواد جذب شده ماسک توسط پوست، ممکن است عوارض جانبی جدی را برای پوست به همراه داشته باشد. پس لازم است بعد از پاک کردن ماسک از سطح پوست، حتما توسط یک شوینده مناسب صورت خود را تمیز بشویید.

برای خشک کردن پوست خود پس از شستن ماسک، از حوله استفاده نکنید. حوله بافت ضخیمی دارد و پوست شما بعد از استعمال ماسک نازک و حساس است. از این رو توصیه می‌شود از یک دستمال تمیز و نرم برای خشک کردن پوست صورتتان استفاده کنید.

این واقعیت را در نظر داشته باشید که برخلاف باور عموم مردم، استفاده مداوم و هر روزه از یک ماسک، خاصیت و اثر بخشی آن را بیشتر نمی‌کند و چه بسا ممکن است باعث آسیب پوستی و بروز حساسیت نیز بشود.

جدی نگرفتن استفاده از ضد آفتاب  بعد از ماسک و اسکراب

از اساسی‌ترین پایه‌های مراقبت پوست، استفاده از کرم ضد آفتاب‌ است. پوست صورت بعد از قرارگیری در معرض انواع ماسک و اسکراب، به خصوص ترکیبات لایه بردار، دچار حساسیت و تحریک پذیری است، حتی اگر شما آن را احساس نکنید.

در این شرایط قرارگیری در معرض نور آفتاب باعث تحریک پذیری بیشتر، احتمال آسیب پوستی، ایجاد لک و التهاب شده و از این رو توصیه می‌شود برای تکمیل روتین مراقبت پوستی‌تان، یک ضد آفتاب مناسب با جنس و نیاز پوست خود را انتخاب کنید و به طور روزانه و هر 8 ساعت یکبار آن را تمدید کنید. به علاوه بلافاصله بعد از پاک کردن صورتتان از ماسک و اسکراب، مقدار مناسبی از ضد آفتاب را روی پوست خود بمالید تا به خوبی از پوستتان محافظت کند.

استفاده از شوینده های نامناسب

داشتن یک شوینده مناسب و استفاده اصولی و درست از آن یکی از پایه‌های مراقبت‌ پوستی است که نادیده گرفتن و رعایت نکردنش، باعث ایجاد مشکلات پوستی متعددی خواهد شد.اولین نکته در اینباره، انتخاب یک شوینده مناسب با جنس و نیاز پوستتان است.

 برخی افراد بدون توجه به جنس پوست خود، به استفاده از شامپو بچه به عنوان شوینده پوست اکتفا می‌کنند و دلیل آنها عدم وجود مواد مضر در ترکیب این محصولات است! اما باید بدانید این موضوع کاملا اشتباه است و شامپو بچه نمی‌تواند پوست شما را به درستی و عمقی از آلودگی‌های مختلفی که در طول روز در معرض آنها هستید بزداید و تجمع این آلودگی‌ها در طولانی مدت باعث ایجاد مشکلات جدی پوستی خواهند شد.

 مورد دیگر در استفاده از شوینده‌های پوستی تعداد دفعات استفاده از آنهاست. استفاده بیش از حد از شوینده‌ها باعث نازک شدن و تحریک پذیری پوست می‌شود و استفاده کم از آنها، پوست را به اندازه کافی تمیز نخواهد کرد بلکه باعث تجمع آلودگی، جوش و آکنه می‌شود.

تعداد دفعات مناسب برای استفاده از شوینده‌های پوستی، روزی دو تا سه مرتبه در روز (صبح، میانه روز، شب و قبل از خواب) می‌باشد.

تونیک پوست بایومارین، پاک کننده‌ای عمقی و تنظیم کننده قوی PH، مناسب برای انواع پوست است. پایه فرمولاسیون این شوینده عصاره جلبک دریایی است که باعث پاک سازی عمقی پوست از انواع آلودگی‌ها می‌شود و اندازه منافذ پوستی و مقدار ترشح غدد چربی را تنظیم می‌کند.

از دیگر مزایای استفاده از تونیک بایومارین، آبرسانی عمقی و جلوگیری از خشکی و التهاب پوست است و از این طریق باعث طراوت و شادابی پوست شما خواهد شد. خاصیت آنتی باکتریال این تونیک نیز رشد باکتری‌های پوستی را محدود کرده و از ایجاد جوش و آکنه درقسمت‌های مختلف صورتتان، جلوگیری می‌کند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 021416*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

سلامت و زیبایی