اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140210077747524091
در دسترس نیست

معرفی کتاب عادت های اتمی بهترین کتاب توسعه فردی

کد: 140210077747524091

، (اخبار رسمی): کتاب عادت های اتمی اثر جیمز کلییر بهترین کتاب توسعه فردی است که بر قدرت تغییرات کوچک و تدریجی در ایجاد نتایج بلند مدت تمرکز دارد. این کتاب چارچوبی عملی برای ایجاد عادات خوب و از بین بردن عادت‌های بد ارائه می‌دهد که بر اساس تحقیقات علمی و مثال‌های واقعی زندگی ارائه شده است.

معرفی کتاب عادت های اتمی بهترین کتاب توسعه فردی
معرفی کتاب عادت های اتمی بهترین کتاب توسعه فردی
معرفی کتاب عادت های اتمی بهترین کتاب توسعه فردی
معرفی کتاب عادت های اتمی بهترین کتاب توسعه فردی

 اگر قصد دارید در زندگی شخصی خود پیشرفت کنید ابتدا باید عادت‌های بد را حذف کنید و عادت‌های خوب را جایگزین کنید تا به صورت خودکار به سمت موفقیت و توسعه خود پیش روید. در ادامه این مطلب همراه ما باشید تا کتاب عادت‌های اتمی را به صورت کامل معرفی و با دیگر کتاب‌های توسعه فردی آشنا شویم.

معرفی کتاب عادت های اتمی از جیمز کلیر

کتاب عادت‌های اتمی که به نام خرده عادت‌ها نیز شناخته می‌شود اثر جیمز کلیر نویسنده و سخنران آمریکایی است که در زمینه خودسازی و توسعه فردی کتاب و مطالب زیادی را منتشر کرده است. این کتاب به بررسی این موضوع می‌پردازد که زندگی ما از عادت‌های ما تشکیل شده است. نویسنده پیشنهاد می‌کند به جای اینکه نیروی اراده خود را به چالش بکشیم و هر روز با مسائل مختلف درگیر باشیم، با تبدیل یک هدف به عادت به صورت خودکار به انجام آن بپردازیم تا مسیری ساده‌تر برای رسیدن به خواسته‌‎هایمان را طی کنیم.

این کتاب که از مثال‌های واقعی و همچنین تحقیقات علمی نوشته شده است به یک راهنمای جامع در زمینه حذف عادت‌های بد و ایجاد عادت‌های خوب تبدیل شده است. جیمز کلیر می‌گوید عادت‌ها به قدری کوچک هستند که فکر می‌کنیم اهمیتی ندارند، اما وقتی مدام تکرار شوند نتایج بزرگی در‌پی دارند. وی معتقد است باید خواسته‍های خود را به عادت تبدیل کنیم تا به طور طبیعی درگیر این موضوع شویم تا به هدف برسیم.

در بخش بعدی کتاب، نویسنده چهار مرحله "محرک – اشتیاق – واکنش – پاداش" را برای ساختن عادت‍ها به ما معرفی می‌کند و با ذکر مثال‌های مختلف و تمرینات آموزشی این مطلب را در ذهن مخاطب نهادینه می‌کند. در مرحله بعدی روش‌هایی را به مخاطبین آموزش می‌دهد که حذف عادت‍های بد و همینطور ساختن عادات جدید مثبت را ساده‌تر می‌کند.

کلییر با ارائه روش هایی به ما کمک می‌کند تا با ترکیب ساده‌سازی، لذت‌بخش کردن و همینطور استفاده از سیستم پاداش‌دهی عادت‌های خوب را به راحتی در خودمان ایجاد کنیم. و در طرف دیگر با ترکیب غیرلذت‌بخش کردن و سخت‌کردن مسیر انجام رفتار‌های بد، تمایل به انجام آن‍را کم کنیم تا به عادت بدی که در ما پرورش یافته به‌مرور‌زمان از بین برود.

کتاب های مشابه عادت های اتمی در توسعه فردی

کتاب‌های مشابه دیگری وجود دارد که به مبحث توسعه‌فردی می‌پردازند، توسعه‌فردی در راستای ارتقای دانش و اطلاعات ما است. کتاب 48 قانون قدرت یکی از برترین کتاب‌ها درباره نحوه کسب قدرت و تسلط یافتن بر دیگران است، کتاب اثر مرکب نیز کتابی با درون مایه مشابه با کتاب عادت‌های اتمی است که به بررسی تاثیر انجام پیوسته یک کار کوچک می‌پردازد و نویسنده در این کتاب می‌گوید انجام یک کار کوچک که روزانه انجام شود، در پایان سال نتیجه‌ای شگفت انگیز را در پی دارد.

از دیگر کتاب‌های حوزه توسعه فردی می‌توان به چهار میثاق، قدرت ذهن ناخودآگاه و باشگاه پنج‌صبحی‌ها نیز اشاره کرد که به ترتیب به موضوعات یافتن هدف راه و رسم زندگی، درک کردن عملکرد ذهن و فواید سحرخیزی و برنامه‌ریزی اشاره می‌کنند.

در ادامه این مطلب کتاب اثر مرکب و قدرت ذهن ناخودآگاه را به صورت مختصر بررسی می‌کنیم.

کتاب اثر مرکب از دارن هاردی

کتاب اثر مرکب نوشته دارن هاردی یکی از بزرگترین نویسندگان در صنعت خودسازی و موفقیت است، این کتاب قصد دارد به افراد کمک کند تا در زمینه توسعه‌فردی به دنبال راهکارهای اشتباه نباشند و به دنبال دستیابی به نتایجی یک روزه یا کوتاه مدت نباشند.

دارن هاردی معتقد است که موفقیت نتیجه انجام یک کار بزرگ و یک حرکت عجیب و غریب و یکهویی نیست، بلکه نتیجه انجام کارهای کوچک و به ظاهر بی‌اهمیت در زندگی روزمره است که در طول زمان انباشت و به نتیجه‌ای شگفت انگیز تبدیل می‌شوند.

اثر مرکب همانند عادت‌های اتمی تاثیر عادت‌ها و رفتار ما در زندگی روزمره را هدف قرار داده و می‌توان گفت این دو کتاب مکمل همدگیر هستند.

یکی از نکات کلیدی و جالب در کتاب اثر مرکب این است که موفقیت را به عنوان مقصد نمی‌شناسد، همانطور که گابریل گارسیا مارکز در وصیت‌نامه خودش ذکر کرده بود که خوشبختی را در مقصد پیدا نمی‌کنید، بلکه باید در مسیر رسیدن به آن از زندگی خود لذت ببرید.

کتاب قدرت ذهن ناخودآگاه از ژوزف مورفی

کتاب قدرت ذهن ناخودآگاه نوشته ژورف مورفی است، درباره این کتاب باید اینگونه گفت که عادت‌های ما در ذهن ناخودآگاه ما قرار می‌گیرند، پس اگر تمایل به مطالعه کتاب عادت‌های اتمی و کتاب اثر مرکب دارید، این کتاب به عنوان مکمل آن دو کتاب دیگر است و به شما درباره نحوه قرارگیری عادت ها و رفتارهای روزمره در ذهن، مطابی را آموزش می‌دهد. با مطالعه کتاب قدرت ذهن ناخودآگاه و آشنایی با عملکرد سیستم ذهنی می‌توانید خیلی ساده‌تر از قبل عادت‌های خوب خودتان را پرورش و عادت‌های بد را از بین ببرید.

مورفی به مخاطبین کتاب آموزش می‌دهد تا به ناخودآگاه ذهنشان دسترسی پیدا کنند و با گذشت زمان آن‌را کنترل کنند.

این مطلب گلچینی از مقاله معرفی بهترین کتاب‌های توسعه فردی از کتاب فروشی سراج بوک بود که منبع این مطلب است، اگر قصد دارید در زمینه توسعه فردی با کتاب‌های بیشتری آشنا شوید و فهرست کامل کتاب‌های توسعه فردی را در اختیار داشته باشید می‌توانید به منبع این مقاله مراجعه کنید.
ممنون که تا پایان همراه ما بودید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

نشریات و کتاب