اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140210107752423760
در دسترس نیست

به چه چیزی حراج گفته می شود؟

کد: 140210107752423760

، (اخبار رسمی): حراج یا جشنواره فروش چیست و چه مزیت هایی دارد؟ به چه دوره ای جشنواره فروش ویژه گفته می شود؟

به چه چیزی حراج گفته می شود؟
حراج و جشنوراه فروش

حراج روش و فنی برای بازاریابی است که به مشتری درباره شرایط فروش متفاوتی که توسط فروشنده کالا یا خدمت در بازه زمانی خاص برقرار می گردیده و به سبب آن تخفیف ویژه ای روی کالای خود اعمال می کند گفته میشود . به عنوان نمونه فروشگاهی که در دسته فشن یا لباس مشغول به کار است در پایان سال اقدام به فروش اجناس خود با قیمت های کاهش یافته مینماید. مثلا در پایان فصل زمستان اجناس گرم و ضخیم خود مانند مانند کاپشن، ژاکت و پلیور و غیره را با تخفیف خاص یا در شرایطی با  قیمت خرید به می فروشد. هدف اصلی فروشندگان از این کار کم کردن تعداد اجناس موجود در انبار و افزایش نقدینگی برای خرید محصولات برای فصل بعدی می باشد. دلیل دیگر ممکن است کم کردن میزان ریسک از رده خارج شدن محصولات موجود برای سال آینده باشد.

مزیت حراج چیست؟

به طور کلی یکی از اصول کسب و کار بالا بردن مقدار میزان نقدینگی است که یکی از روشهای تامین آن فروش اجناس در معرض کم شدن میزان تقاضا می باشد. به همین دلیل شرکت های بزرگ و کسب وکارهای سعی می کنند در فصول مختلف اجناس موجود خود را به اصطلاح رد کرده و تبدیل به پول نقد کنند.

واژه حراج به معنای ارزان فروشی و به مزایده گذاشتن می باشد. این طرح فروش ویژه یک معامله برد برد برای دو طرف است زیرا هم خریدار در ازای مبلغ کمتری کالای مورد نظر خود را بدست می آورد و هم فروشنده خیلی زودتر به نقدینگی که یکی از ارکان اصلی هر کسب و کار میباشد دست پیدا میکند. یکی دیگر از مزایای حراج کم شدن حجم اجناس داخل انبار فروشگاه ها  است زیرا برخی مجبورند کالاها را تا یک سال و شروع فصل آن جنس در انبار نگهداری کنند و هزینه انبارداری سنگینی را پرداخت کنند.
منبع: https://harajify.com/blog/6

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

حراج و تخفیف