اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140211107795925119
در دسترس نیست

رنگ کردن مو می‌تواند به موها آسیب برساند و باعث خشکی، وز شدن و شکنندگی موها شود

مراقبت‌های بعد از رنگ مو

کد: 140211107795925119

، اصفهان , (اخبار رسمی): مراقبت‌های بعد از رنگ مو بسیار مهم است تا بتوان از موها در برابر آسیب محافظت کرد و رنگ مو را برای مدت طولانی‌تری حفظ کرد.

مراقبت‌های بعد از رنگ مو
مراقبت‌های بعد از رنگ مو

مراقبت‌های بعد از رنگ مو

رنگ کردن مو یکی از محبوب‌ترین روش‌های زیبایی است که می‌تواند چهره را روشن‌تر و جذاب‌تر کند. اما رنگ کردن مو می‌تواند به موها آسیب برساند و باعث خشکی، وز شدن و شکنندگی موها شود. بنابراین، مراقبت‌های بعد از رنگ مو بسیار مهم است تا بتوان از موها در برابر آسیب محافظت کرد و رنگ مو را برای مدت طولانی‌تری حفظ کرد.

در ادامه، به برخی از مهم‌ترین نکات مراقبت‌های بعد از رنگ مو اشاره می‌کنیم:

1. از شامپوها و نرم‌کننده‌های مخصوص موهای رنگ شده استفاده کنید. شامپوها و نرم‌کننده‌های مخصوص موهای رنگ شده، حاوی موادی هستند که از موها در برابر خشکی و آسیب محافظت می‌کنند.

2. از وسایل حرارتی مو کمتر استفاده کنید. استفاده از وسایل حرارتی مو مانند سشوار، اتو مو و فرکننده مو، می‌تواند باعث خشکی و وز شدن موها شود. بنابراین، سعی کنید تا حد امکان از این وسایل کمتر استفاده کنید. اگر هم مجبور به استفاده از این وسایل هستید، از محصولات محافظ حرارت مو استفاده کنید.

3. موهای خود را کمتر بشویید. شستن مکرر موها، باعث از بین رفتن رنگ مو و خشکی موها می‌شود. بنابراین، سعی کنید موهای خود را هر دو روز یک بار یا حتی کمتر بشویید.

4. از ماسک مو مخصوص موهای رنگ شده استفاده کنید. ماسک مو مخصوص موهای رنگ شده، می‌تواند به آبرسانی و تقویت موها کمک کند و رنگ مو را برای مدت طولانی‌تری حفظ کند.

5. نوک موهای خود را مرتباً کوتاه کنید. نوک‌های آسیب‌دیده مو، رنگ مو را سریع‌تر از بین می‌برند. بنابراین، سعی کنید نوک موهای خود را هر 6 تا 8 هفته یک بار کوتاه کنید.

اولاپلکس تراپی

اولاپلکس تراپی یک روش درمانی برای مو است که با ترمیم پیوندهای دی سولفیدی شکسته شده مو، به تقویت و احیای مو کمک می کند. این پیوندها مسئول استحکام و انعطاف پذیری مو هستند و در اثر عواملی مانند رنگ مو، دکلره، حرارت زیاد و آسیب های محیطی، می توانند شکسته شوند.

موی خود را با آب داغ نشویید

یکی دیگر از مراقبت‌های بعد از رنگ مو، استفاده کمتر از آب داغ است. به عبارت دیگر، آب داغ لایه بیرونی مو یا همان کوتیکول را باز می‌کند و باعث آسیب رسیدن به آن می‌شود. با توجه به این‌که رنگ مو دقیقا در همین لایه وجود دارد، پس شستن آن با آب داغ باعث جدا شدن رنگ از مو می‌شود و به مرور آن را کدر می‌سازد. بهتر است در شستشو از آب سرد یا ولرم استفاده نمایید.

موی خود را کمتر بشویید

علاوه بر این که نباید بلافاصله بعد از رنگ کردن، موهای خود را بشویید، باید در کل، موهای خود را نیز کمتر بشویید. شستن مداوم موها باعث می‌شود که چربی سر از بین برود. شستن روزانه مو اصلا توصیه نمی‌شود، چون باعث نازک‌تر شدن و گره خوردن مو می‌شود. همچنین درخشندگی ساقه مو از بین می‌رود. پس عادت کنید که در هفته دو تا سه بار موهای رنگ شده خود را بشویید.

استفاده از نرم‌کننده‌های با کیفیت را منظم کنید

نرم‌کننده‌های زیادی برای انواع مو در بازار موجود می‌باشند که بهتر است با یک مشاوره رایگان، نرم‎کننده مناسب موی خود را انتخاب کنید و به صورت دوره‌های منظم استفاده نمایید. استفاده از این محصولات باعث حفظ رطوبت و شادابی موهای شما می‌گردد.

اگر دکلره به موهای شما به شدت آسیب وارد کرده است، بهتر است یک نرم‌کننده قوی یا ماسک مو بخرید. این محصولات به نحوی هستند که طولانی مدت روی موهای شما قرار می‌گیرند و باعث محافظت از آن می‌شوند.

علاوه بر نکات ذکر شده، رعایت موارد زیر نیز می‌تواند به حفظ رنگ مو کمک کند:

  • از قرار گرفتن طولانی‌مدت در معرض نور خورشید خودداری کنید. نور خورشید می‌تواند باعث کمرنگ شدن رنگ مو شود.
  • از محصولات مراقبت از مو که حاوی مواد شیمیایی مضر هستند، استفاده نکنید.
  • از رژیم غذایی سالم و متعادل پیروی کنید. یک رژیم غذایی سالم، به رشد و تقویت موها کمک می‌کند.

با رعایت این نکات، می‌توانید از موهای خود در برابر آسیب محافظت کنید و رنگ موی خود را برای مدت طولانی‌تری حفظ کنید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سالن زیبایی الهه جعفری

الهه جعفری الهه جعفری در اصفهان برگزار کننده دوره های تخصصی آموزش رنگ مو در اصفهان و نیز ارائه لاین تخصصی خدمات رنگ مو در اصفهان

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

سلامت و زیبایی