کد: 139402225150432

کاشان میزبان دویست و دومین نشست نمایندگان کشورهای عضو اکو

کد: 139402225150432

https://goo.gl/Axaciq

، کاشان , (اخبار رسمی): افتتاح خانه ملل در خانه تاریخی آل یاسین کاشان، بازدید از کارخانجات ریسندگی و بافندگی یلدای کویر کاشان، گلستان‌های گل محمدی و کهن باغشهر نیاسر دیگر برنامه‌های دومین روز اقامت نمایندگان کشورهای عضو اکو در شهرستان کاشان بود.

کاشان میزان دویست و دومین نشست نمایندگان کشورهای عضو اکو

حاضران در نشست دو روزه نمایندگان کشورهای عضو اکو به بحث و گفت‌وگو پیرامون همکاری اقتصادی، طراحی و ارائه چشم اندازه‌ منطقه‌ای درزمینه های مختلف می‌پردازند.

به گزارش روابط عمومی کارخانجات ریسندگی و بافندگی یلدای کویر کاشان، دویست و دومین نشست نمایندگان کشورهای عضو سازمان همکاری (اکو) دوشنبه 21 اردیبهشت طی آئینی در باغ تاریخی فین کاشان آغاز به کار کرد.

این آئین با حضور شمیل عسگراف دبیر کل سازمان اقتصادی اکو، افتخار عارف حسین رییس موسسه فرهنگی اکو و اعضای عضو سازمان همکاری اقتصادی، 10 نماینده از کشورهای عضو دائم اکو، مقامات عالی‌رتبه وزارت خارجه و شهرداران منطقه فرهنگی تاریخی کاشان برگزار شد.

پس از مراسم آئین افتتاحیه، همایش بررسی بسته فرهنگی - اقتصادی پیشنهاد شده از سوی شهردار کاشان عصر دوشنبه در دانشگاه کاشان برگزار شد.

افتتاح خانه ملل در خانه تاریخی آل یاسین کاشان، بازدید از کارخانجات ریسندگی و بافندگی یلدای کویر کاشان، گلستان‌های گل محمدی و کهن باغشهر نیاسر دیگر برنامه‌های دومین روز اقامت نمایندگان کشورهای عضو اکو در شهرستان کاشان بود.

در مراسم بازدید سفرا از کارخانجات ریسندگی و بافندگی یلدای کویر کاشان، مدیرعامل مجموعه پس از معرفی دستاوردهای این کارخانجات در سال‌های اخیر و معرفی فرش یلدای کویر به ایراد سخنرانی پرداخت.

حاضران در نشست دو روزه نمایندگان کشورهای عضو اکو به بحث و گفت‌وگو پیرامون همکاری اقتصادی، طراحی و ارائه چشم اندازه‌ منطقه‌ای درزمینه های مختلف می‌پردازند.

همچنین توسعه روابط اقتصادی، سیاسی و فرهنگی و ایجاد زمینه های لازم برای حضور سفیران، تاجران و بازرگانان کشورهای عضو سازمان اکو از جمله مباحث این نشست خواهد بود.

اکو (سازمان همکاری اقتصادی) یک سازمان اقتصادی منطقه‌ای است که سه کشور ایران، پاکستان و ترکیه نخستین بار در سال 1341 آن را پایه ریزی کردند و پس از فروپاشی شوروی، در سال 1372 کشورهای افغانستان، جمهوری آذربایجان، قزاقستان، ترکمنستان، قرقیزستان، ازبکستان و تاجیکستان نیز به آن پیوستند.

این سازمان هم اکنون 10 عضو دارد و بر طبق اساسنامه آن برای بهبود شرایط توسعه اقتصادی پایدار کشورهای عضو تلاش و برای حذف تدریجی موانع تجاری در این منطقه فعالیت دارد.

 از دیگر اهداف اکو، تهیه برنامه مشترک برای توسعه منابع انسانی در این 10 کشور است. این سازمان هم‌چنین در راستای تسریع برنامه توسعه حمل و نقل و ارتباطات بسیار فعال است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

فرش یلدای کویر کاشان

تاریخچه پیدایش فرش ماشینی در کشورمان نشان می‎دهد که این محصول در ایران عمری تقریباً 40 ساله دارد. در ابتدای دهه 50 اولین فرش ماشینی تولید داخل در کارخانجات مخمل و ابریشم کاشان توسط ماشین‎های مخمل بافی ژاکارد و با الیاف مصنوعی براق و پرز نسبتاً کوتاه و وزن سبک، بافته و روانه بازار گردید.

منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید

رویدادمرتبط های:

| آغاز دویست و دومین نشست نمایندگان کشورهای عضو سازمان همکاری (اکو) | پایان دویست و دومین نشست نمایندگان کشورهای عضو سازمان همکاری (اکو)