اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1394081649120100

بازتاب موفقیت‌های کمپین کتاب بوشهر در رسانه ها

کد: 1394081649120100

https://goo.gl/nfybqr

، تهران , (اخبار رسمی): کمپین تجهیز کتابخانه 8 مدرسه محروم استان بوشهر، تیرماه امسال در وب‌سایت دونیت راه‌اندازی شد. تا قبل از مهرماه، حدود 20 میلیون تومان کمک نقدی به علاوه تعداد قابل‌توجهی کتاب جمع‌آوری شد که توانست حوزه نفوذ طرح را به 18 مدرسه و خوابگاه دانش‌آموزی گسترش دهد. گزارش سوم از نتایج این کمپین نیز از طریق نی‌نا غریب‌زاده، نماینده خیریه نیک‌گامان جمشید به دست دونیت رسید.

دانش آموزان کلاس سوم نیلوفر دبستان ساعی تهران به دوستان بوشهری شان کتاب هدیه دادند.

کمپین تجهیز کتابخانه 8 مدرسه محروم در استان بوشهر با ایده نینا غریب‌زاده و به همت خیریه نیک‌گامان جمشید تیرماه امسال در وب‌سایت دونیت راه‌اندازی شد. هدف از این کمپین، جمع‌آوری مبلغ 15 میلیون تومان جهت خرید 2000 جلد کتاب برای 2500 دانش‌آموز این مدارس بود که از دسترسی به کتاب و کتابخانه بی‌بهره بودند. اما تا قبل از مهرماه امسال، حدود 20 میلیون تومان کمک نقدی به علاوه تعداد قابل‌توجهی کتاب جمع‌آوری شد که توانست حوزه نفوذ طرح را به 18 مدرسه و خوابگاه دانش‌آموزی گسترش دهد.

اوایل آبان‌ماه در اقدامی خودجوش، دانش‌آموزان کلاس سوم نیلوفر دبستان ساعی تهران به دوستان بوشهری‌شان کتاب هدیه دادند. به همت پانته‌آ خرسند، دختر 9ساله تهرانی، 360 جلد کتاب برای کودکان بوشهری جمع‌آوری شد که 60 درصد آنها نو و بقیه آنها در حد نو بودند. پانته‌آ جمع‌آوری کتاب‌ها را با کمک دوستان و همکلاسی‌هایش انجام داد.

90 جلد کتابها مناسب سنین پیش‌دبستانی و کلاس‌های اول و دوم و 160 جلد نیز مناسب نوجوانان و بقیه مناسب گروه سنی 8 تا 12 سال بودند. کتاب‌ها موضوعات متنوعی از قبیل آموزشی، علمی، تخیلی، ادبیات کهن، داستانی و شعر کودک و نوجوان بوده که حدود نیمی از آنها نیز ترجمه شده بودند.

 

کودکان 9 ساله تهرانی برای دوستان بوشهری‌شان اینطور نوشته‌اند:

من تو را ندیده‌ام، با تو صحبت نکرده‌ام، اسمت را نمی‌دانم، اما می‌دانم تو هم مثل من کودک هستی، مثل من ایرانی هستی یا در ایران زندگی می‌کنی؛ به زبان فارسی حرف می‌زنی؛ کتاب‌های درسی‌ات مثل کتاب‌های درسی من است؛ تعطیلات، جشن‌ها و عزاداری‌هایت مثل رسوم من است؛ برای همین تو را دوست دارم و تو را دوست خود می‌دانم و می‌خواهم با من در خوشحالی و لذت خواندن کتاب‌هایم شریک باشی. امیدوارم روزی تو را ببینم تا درباره کتاب‌‌ها باهم صحبت کنیم.

 

در جریان برگزاری کمپین در بوشهر مصاحبه‌ای با نی‌نا غریب‌زاده انجام شده است. غریب‌زاده در این مصاحبه درباره برنامه‌هایش برای آینده چنین گفته است: «من اهداف یک سال، پنج سال و ده سال آینده خود را در نظر دارم؛ یعنی می‌دانم که از کجا شروع کرده‌ام و باید به کجا برسم. در حال حاضر کودک برای من مبحث مهمی است. تحصیل، مطالعه، کارگاه و هر برنامه و طرحی که داشته باشم، کودکی جزئی از آن است و با توجه به تکنولوژی حاضر و تغییر فرهنگ کودکی در این دهه، ترویج فرهنگ شفاهی و بومی و ملی در زمینه کودک و نوجوان سرلوحه اهداف من قرار دارد.»

ترویج فرهنگ کتابخوانی در دوران مدرسه بر زندگی حال و آینده کودکان اثرات مثبتى می‌گذارد و سرنوشت بهتری را برای شخص آنها و برای جامعه‌ای که آنها سرمایه‌اش هستند رقم می‌زند. موفقیت پروژه تجهیز کتابخانه‌های مدارس محروم استان بوشهر علاوه بر حمایت کسانی که با کمک مالی و اهدای کتاب در این حرکت تاثیرگذار مشارکت کردند، مدیون کسانی است که در انتشار اخبار مربوط به کمپین بدون هیچ چشمداشتی همراه دونیت و موسسه نیک‌گامان جمشید بودند. به دنبال این اطلاع‌رسانی‌ها رویدادهای موثری به وقوع پیوست که گزارش آنها در تاریخ 5 مهرماه در اخبار رسمی منتشر شده است.

علاقه‌مندان می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر و مطالعه سایر گزارش‌های تکمیلی به بلاگ دونیت مراجعه کنند.

 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

دونیت

دونیت بستری است که در وب فارسی به طور رسمی و تخصصی به تامین مالی جمعی برای پروژه هایی که اثر اجتماعی دارند می‌پردازد. تامین بودجه برای پروژه ها در دونیت به روش کراودفاندینگ صورت می گیرد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]