اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1394082549544787

سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی ارائه کسب‌وکارهای استارتاپی ایرانی را به نظاره نشستند

کد: 1394082549544787

https://goo.gl/qWtbtY

، تهران , (اخبار رسمی): 10 تیم استارتاپی چرخه دوم در حضور جمعی از سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی استارتاپ‌های خود را ارائه و معرفی کردند.10 تیم استارتاپی چرخه دوم مستقر در مرکز شتابدهی آواتک، در حضور نزدیک به 50 سرمایه‌گذار داخلی و خارجی کسب‌وکارهای خلاقانه خود را ارائه کردند. همچنین در طول این مراسم، تیم‌ها در فضای نمایشگاهی، به معرفی محصولات و دستاوردهای 6 ماهه خود پرداختند.

سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی ارائه کسب‌وکارهای استارتاپی ایرانی را به نظاره نشستند
صحبت های محسن ملایری، مدیرعامل شتابدهنده آواتک
سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی ارائه کسب‌وکارهای استارتاپی ایرانی را به نظاره نشستند
سخنرانی سعید رحمانی، مدیرعامل سرآواپارس
سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی ارائه کسب‌وکارهای استارتاپی ایرانی را به نظاره نشستند
صحبت های برخی از سرمایه گذاران درخصوص کارآفرینی در کشور
سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی ارائه کسب‌وکارهای استارتاپی ایرانی را به نظاره نشستند
معرفی محصولات و دستاوردهای 6 ماهه تیم ها به سرمایه‌گذاران

با حمایت از نبوغ و اندیشه جوانان، نه‌تنها شاهد مهاجرت کردن آنها به دیگر کشورها نخواهیم بود، بلکه بسیاری از آنها با آگاه شدن از حمایت مراکز شتابدهی برای رسیدن به اهداف خود به کشور بازمی‌گردند

به گزارش روابط عمومی مرکز شتابدهی آواتک، در ابتدای مراسم، محسن ملایری، مدیرعامل این مرکز گفت: «در چرخه دوم شتابدهی 220 تیم متقاضی ورود به این چرخه بودند که پس از گزینش آنها، 20 تیم وارد مرحله پیش‌شتابدهی شدند و در نهایت 10 تیم با گذراندن این دوره امروز برای جلب نظر سرمایه‌گذاران و کسب سرمایه لازم برای گسترش کار خود در مراسم دمودی به معرفی و ارائه استارتاپ خود می‌پردازند.»

وی تاکید کرد: «25 درصد از جوانان فعال در استارتاپ‌های چرخه دوم این شتابدهنده، قصد خروج از کشور را با هدف تحصیل در دیگر کشورها داشتند، اما با ایجاد فرصتی برای کارآفرینی و خلق ارزش، ضمن ورود به آواتک و آگاه شدن از چگونگی حمایت این مرکز از ایده‌ها و تیم‌های کارآفرین، از تصمیم خود برای ترک کشور منصرف شدند.»

سعید رحمانی، مدیرعامل و بنیانگذار شرکت سرآوا نیز طی سخنانی در این رویداد، هدف از شکل‌گیری این استارتاپ‌ها را ایجاد تجربه کارآفرینی و ارزش‌آفرینی جهت خلق ارزش و نوآوری در کشور دانست و گفت: «با حمایت از نبوغ و اندیشه این جوانان و بها دادن به آنها، نه‌تنها شاهد مهاجرت آنها به دیگر کشورها نخواهیم بود، بلکه بسیاری از آنها با آگاه شدن از حمایت مراکز شتابدهی برای رسیدن به اهداف خود به کشور بازمی‌گردند.»

وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون نیز شاهد چنین روندی بوده‌ایم، عنوان کرد: نخبگان و جوانان ما خواهان شرکت در چنین فعالیت‌هایی هستند و دولت، ملت و همه ما باید به زعم خود چنین فضایی را برای فعالیت جوانان در ظرفیت‌های اقتصادی کشور ایجاد کنیم.

به گفته رحمانی، جلوگیری از فرار مغزها، رشد کارآفرینی و شکل گرفتن تجربه خلق ارزش از دستاوردهای این جریان است. وی گفت: در صورتی که اقتصاد دانش‌بنیان در کشور رشد نکند، سرمایه خارجی که می‌تواند در کنار سرمایه داخلی به رشد علم و نوآوری کمک کند، به سرمایه‌ای تهاجمی برای جذب و قبضه کردن بازار ایران تبدیل خواهد شد.

وی یادآور شد: امروز شاهد این مهم هستیم که تیم‌های چرخه نخست آواتک با شکل دادن به شرکت‌های خود توانسته‌اند برای یکصد نفر ایجاد اشتغال کنند. 90درصد از سرمایه این تیم‌ها توسط سرمایه‌گذاران داخلی و 70 درصد این سرمایه از بخش خصوصی تامین شده است.

در این مراسم همچنین پنلی با موضوع چالش‌های سرمایه‌گذاری بر استارتاپ‌های ایرانی با شرکت چند تن از سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی برگزار شد.

گفتنی است که اسمارت‌بین، ناملیک، کورتادو، نیک پرینت، هگزی پیکسل، دیمانا، پی‌پینگ، اسپورت‌آپ، پروانه و رنگیتر تیم‌های استارتاپی شرکت‌کننده در چرخه دوم مرکز شتابدهی آواتک بودند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سرآوا

مجموعه سرآوا مرکزی برای رشد بهترین کارآفرینان و استارتاپ های ایرانی است و به آن ها کمک می کند تا در این راه به بازدهی برسند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]